Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-Koch aanbiedingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto-Koch aanbiedingen

Hallo,

Ik heb mijn eerste fotografieles achter de rug en ik kan maar niet wachten op mijn nieuwe reflexcamera die ik nog niet besteld heb.....het probleem is dat ik er nog niet goed uitkom welke ik ga nemen. Bij foto-Koch hebben ze zeer goeie aanbiedingen.

De NIkon D80,AF-S DX 3,5-4,5/18-70 is er voor 1199 euro (ik heb trouwens vandaag gezien dat mijn leraar die lens ook heeft.) En ik heb al gelezen dat die wel goed is, ook voor landschappen.

De Canon EOS 400D EF-S 3,5-5,6/17-85
    daarentegen kost 1329 euro. Die lens zit denk ik beter voor mij dan de 18-55 standaardlens.
    Mijn doel is wel om een goeie lens te kopen van in het begin, want veel kan ik er niet in investeren telkens. Ik wil ook niet constant wisselen van lens wegens het gesleur mee de natuur in, vandaar geen 18-55mm

Eventueel zullen ze ook mijn oude analoge EOS 3000QD en lenzen overkopen als ik er een nieuwe koop, maar dan ga ik er persoonlijk heen in Düsseldorf.

The final question....welke zou ik dan nemen? Als ik puur op prijs ga, de Nikon, maar dan wil ik ook wel weten of het een goed merk is en dus te vergelijken met de Canon.
    Ik zit een beetje vast hier.....welke ervaringen hebben jullie met die 2 merken?

Af en toe trek ik macro, veel landschappen met pano's, steden en feestjes, natuurlijk is mijn hoofddoel een goeie lens te hebben voor mijn foto's volgend jaar van Schotland met mooie kleuren, scherp en weinig ruis.

EN NU???

Groetjes, Rosita
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Re: Foto-Koch aanbiedingen

rosita,
    je hebt momenteel een eos 3000. welke objectieven heb je daarbij?
    veel kans dat je die lenzen ook op de eos 400D kunt gebruiken.
    vergeet ook zeker de 350D niet! die zal in prijs zakken eenmaal de 400
    eventjes draait op de markt.
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

veel kans dat je die lenzen ook op de eos 400D kunt gebruiken.
      vergeet ook zeker de 350D niet! die zal in prijs zakken eenmaal de 400
      eventjes draait op de markt.
      Het zijn de objectieven van Canon zelf die er bij zijn, dus twijfel ik nog ivm Nikon.
      Maar zoals ik al eerder zei, wil ik niet al die objectieven meesleuren overal, dus gebruik ik ze bijna niet. En als ik dan de 17-85 zal halen die een hele goeie scherpte en wat breedhoek heeft + een goed bereik volgens berichten, of de 18-70 van Nikon, de 28-90 overbodig zal zijn.

De 350 in prijs zakken, ja dat weet ik, maar ik moet zeggen dat er een paar punten zijn waar ik nogal aandacht aan schenk en die er voor mij daar toch minder aan zijn dan de 400. Ik weet dat de 400D geschikter voor mij zal zijn met groter LCD scherm van 2'5 inch voor de instellingen toch goed te zien + dat er een paar goeie snufjes aan zijn zoals het zelf reinigen enzo.
      Mijn ding is gewoon, blijf ik bij Canon of is de Nikon even goe?

Groetjes, Rosita
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

ze zijn alletwee even goed.
        hou je 75-300 en koop een eos(400)D met 17-85.
        maar da's mijn gedacht.
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
          De NIkon D80,AF-S DX 3,5-4,5/18-70 is er voor 1199 euro (ik heb trouwens vandaag gezien dat mijn leraar die lens ook heeft.) En ik heb al gelezen dat die wel goed is, ook voor landschappen.

Waar kan je die D80 nu al kopen ?
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Waar kan je die D80 nu al kopen ?

Vanaf begin september staat er bij....
            Is de goedkoopste aanbieding die ik al gezien heb op het net.

Groetjes, Rosita

PS. Enne ik ben het eens met die EOS 400D met 17-85mm hoor.....ook mijn idee.

Comment

Beide gaan heel goed zijn!

Eigenlijk is het grootste verschil tussen beide setup's dat de canon IS ( beeldstabilisatie) heeft. En vermits je ook die anti stof features interessant vindt is dat ook nog een voor jou "belangrijk" verschil.

Als je het mij vraagt vind ik 130€ meer voor IS een peulschil en ik zou dus niet twijfelen. Maar als IS voor jou totaal onbelangrjk is want je hebt meestal toch een tripod mee dan ligt dat natuurlijk anders.

Maar vermits je die 75-300 ook op de 400D kan gebruiken lijkt dat mij toch ook nog een extra voordeel om de 400D te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Beide gaan heel goed zijn!

Eigenlijk is het grootste verschil tussen beide setup's dat de canon IS ( beeldstabilisatie) heeft. En vermits je ook die anti stof features interessant vindt is dat ook nog een voor jou "belangrijk" verschil.

Als je het mij vraagt vind ik 130€ meer voor IS een peulschil en ik zou dus niet twijfelen. Maar als IS voor jou totaal onbelangrjk is want je hebt meestal toch een tripod mee dan ligt dat natuurlijk anders.
                Volgens mij heeft de 400D enkel de anti stof feature maar geen beeldstabilisatie. Hij maakt nog steeds enkel gebruik van de IS in de lenzen zelf.
                JMHO

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Volgens mij heeft de 400D enkel de anti stof feature maar geen beeldstabilisatie. Hij maakt nog steeds enkel gebruik van de IS in de lenzen zelf.
                  JMHO

Hubert
                  Ik had het over de setup niet over de body. En ze kiest in haar canon setup voor de 17-85 IS die dus beeldstabilisatie heeft. De nikon setup met 18-70 heeft dit dus niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Ik had het over de setup niet over de body. En ze kiest in haar canon setup voor de 17-85 IS die dus beeldstabilisatie heeft. De nikon setup met 18-70 heeft dit dus niet.
                    Ik had inderdaad bij haar setup de IS niet zien staan(staat er trouwens niet bij) maar na wat pluizen tussen de canon lenzen, is de enige lens in dit bereik de IS lens. Alleen begint ze niet op F3.5 maar op F4.
                    Je zou natuurlijk ook een D80 met 18-200VR kunnen overwegen maar dan zit je een €200 duurder.
                    Ze zullen altijd aan elkaar gewaagd blijven.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Dank je voor de reacties, vrijdag ga ik alvast de 400 D Kopen bij Top-foto
                      Is besteld....

Voor de rest zie ik het wel met de lens.

Groetjes, Rosita

Comment

Working...
                      X