Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reparatie Nikon D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reparatie Nikon D70

G*dskl*terij, een plotse windstoot gooide gisteren mijn statief en de daarop bevestigde D70 omver. Resultaat, het toestel doet niks meer en de lens (kitlens) heeft ook een slag gekregen, zit iets afgebroken denk ik.
    Enfin, gelieve me er niet op te wijzen hoe oennoemelijk lomp ik geweest ben maar ik vroeg me af: is het de moeite om dit toestel binnen te geven voor herstelling? Ik heb het even opengedaan (ben zelf elektrotechnicus) en er lijken toch geen printplaten gebroken of zo, één plastic (die achteraan) heeft een scheur maar niks onoverkomelijk, ik denk dat die flatcabletjes losgekomen zijn of zo.
    Die lens.... nieuwe kopen, of wordt dat ook nog hersteld?

Re: reparatie Nikon D70

Wat een ellende
    Misschien een lichtpuntje, je camera werkt wel niet meer maar dat wil niet zeggen dat je lens kapot is. Als ze niet rammelt en je kan nog in aan de zoomring draaien zonder dat je weerstand voelt, is er misschien niks aan.

Maar de belangrijkste les : zorg dat je een stevig en stabiel statief hebt.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

lens is wel defect, er rammelt iets in en de zoomring blokkeert halfweg
      Als men mij hier herstelling afraadt, vijs ik ze zelf open, maar ik zou ze niet graag helemaal om zeep helpen als zou blijken dat reparatie nog menselijk is...
      Ik ben wel technieker maar dit is wel "a different ballpark"...

Comment

De wind stond gisteren wel vrij strak, windstoten tot 60km/u, ik heb het ook ondervonden, ik was 's avonds nog een paar foto's gaan maken met mijn Nikkor 70-300 en ik kreeg het ding gewoon niet stabiel, telkens ik wou afdrukken was er wel een windstoot die me parten speelde. Ik had het statief ook nog in de auto liggen, maar als ik jouw verhaal hoor ben ik blij dat ik het niet uitgepakt heb.
        Ik leef in elk geval met je mee. Als ik jou was zou ik trachten te weten te komen, hoeveel zo'n herstelling zou kosten, alvorens je materiaal ook echt te laten herstellen. Mogelijk kan je een diagnose laten opmaken door het servicecenter, mogelijk kost zo'n diagnose wel iets, maar het lijkt me toch de moeite.

Comment

Nu Nikon niet meer in België zit, zijn er mss ex-techniekers hier achtergebleven en zonder werk. Mss eens polsen hier op forum en/of bij ex-importateur?
          Bij onze firma (zaliger) was dit het geval.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Beste,

Ik heb ook een probleem gehad met één van mijn lenzen. Bij mij was gewoon het diafragmaklepje (klein zwart beweegbaar stikje op de achterkant) los gekomen van de kop in de lens. Met een klein schroevendraaierke heb ik de lens losgevezen (LET OP van het autofocusringetje) en er terug ingeklikt.
            Mijn probleem was alvast opgelost.

Een 18-70 kost tweedehands tussen 175 en 200 €, dus veel heen en weer gestuur naar Nikon zou ik niet doen, het zou kunnen gebeuren dat het meer kost dan een andere.

Wil je meer uitleg stuur maar een PM
            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
            ----------------------------------------------
            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Beter statief kopen en het verzwaren terplaatse...heb je nu weinig aan, maar goed.

Comment

Geen aangename melding
                Een collega heeft ook kosten aan zijn D70, kostprijs de drie te vervangen stukken kosten elk 3 euro samen, maar er wordt een forfaitair bedrag gevraagd van 179 euro + de 3 euro dit werd op het voorlopige factuur gemeld

mvg
                Vriendelijke groet
                Duroc

Comment

tja, heb ondertussen het toestel zelf eens opengemaakt (ben technicus), ik zie geen losse draadjes of "simpele herstellingen", ik vrees een beetje voor de prijs van de herstelling, dus heb ik een andere occasie op de kop getikt.
                  De lens heb ik ook geopend, daar zit e.e.a. afgebroken, het heeft dus geen zin om die binnen te steken.

Tant pis, een harde leerschool, maar ik versaag niet

Op mijn mailtje naar die nikon-reparatiedienst (over hoeveel dat zou kosten etc) heb ik nog altijd geen antwoord.

Comment

tusse 150 en 250 euro aan reparatiekosten lijken me haalbaar.
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      tusse 150 en 250 euro aan reparatiekosten lijken me haalbaar.
                      Ook de sluiter kan zo'n dreun gehad hebben dat die er ook nieuw in moet en dan kun je hem beter naar de stort brengen.

Comment

ja, hij heeft een fameuze klap gehad. 't Wordt een nieuwe occasie, repareren kost ongeveer half zoveel als een occasie met lens, en ik zit liever safe dan een toestel te hebben waar na enige tijd weer iets anders aan gaat haperen.

Comment

Working...
                        X