Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus e-500 vraag ivm LCD scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus e-500 vraag ivm LCD scherm

hey bezitters van de olympus e-500, heb deze van vandaag pas ontvangen, meer dan een week moeten wachten, maar toch al de gebruikshandleiding nederlandse, gedownload en gelezen.

Dit is mijn eerste reflex, na wat normale digitale toestelletjes.

Wat is mis aan de reflex is dat je altijd de zoeker moet gebruiken, daarentegen de gewone camera'tjes kun je in de lucht bvb: boven een publiek in een concertzaal uitsteken en op de monitor kijken om de positie juist te bepalen.

Ik heb gezien dat sommige reflexen dit ook kunnen, maar ik vind op de e-500 dit niet terug.

is dit de 'live'view bij sommige andere merken ?
    en heeft de e-500 dit ?

En welke flitsers van andere merken kun je erbij gebruiken (buiten de oly :FL-20, 36 en 50) zonder de elketronica te beschadigen heeft iemand hiermee ervaring ?
    Heb ergens gelezen dat de Metz mecablitz 28c2 compatible hiervoor is ???????????
    Last edited by baleno; 3 september 2006, 01:08.

Re: Olympus e-500 vraag ivm LCD scherm

Het is eigen aan een spiegelreflex dat je geen livebeeld hebt op je LCD, de olympus E-330 maakt hier wel een uitzondering op.
    Wat de de flash betreft, Metz heeft zeker flitsen die compatibel zijn met de E-500, 't is te zeggen hun flitsen werken op bijna alle toestellen, je moet alleen daarbij de geschikte SCA adapter bijkopen. Mijn Metz 44MZ2 gaat jammer genoeg niet in TTL bij de E-500, wel bij mijn C5050Z. Ze kan herprogrammeerd worden voor de E-500 maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen wat de kosten hiervan zijn, en of ze dan nog werkt op mijn C5050Z.
    Denk dat ik voor de FL-36 ga.
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Best dringend naar je fotovakman gaan en je toestel E-500 omruilen voor E-330 van Olympus.

Comment

Vergeet niet om nog een paar honderd euro mee te nemen, de e-330 is een stuk duurder dan de e-500.

Daarom heb ik gekozen voor de e-500 , de e-330 vind ik te duur.

Die extra kosten heb ik gestopt in een duurder(maar ook beter) objectief.
        Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
          Vergeet niet om nog een paar honderd euro mee te nemen, de e-330 is een stuk duurder dan de e-500.

Daarom heb ik gekozen voor de e-500 , de e-330 vind ik te duur.

Die extra kosten heb ik gestopt in een duurder(maar ook beter) objectief.
          Mogen we ook weten welke lens dat is ???

Ik heb in het lenzenforum al een vraag gesteld maar krijg daar geen reactie op.

Groetjes hobby

Comment

Ik heb bij mijn E-500 de 14-54 mm 1:2,8-3,5 gekocht(hoort bij de prof. E-1) in plaats van de 14-54 mm 1:3,5-5,6 die er standaard bij wordt geleverd.

Afgezien van het feit dat het objectief beter presteert, werkt de AF iets beter en is het zoekerbeeld iets helderder omdat het objectief lichtsterker is.
            Het objectief is ook steviger en zwaarder.

Het objectief van de E-500 is trouwens zeker geen slechte keus, maar dit objectief is gewoon net iets beter(maar kost dus ook een stuk meer).
            Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Ik heb bij mijn E-500 de 14-54 mm 1:2,8-3,5 gekocht(hoort bij de prof. E-1) in plaats van de 14-54 mm 1:3,5-5,6 die er standaard bij wordt geleverd.

Afgezien van het feit dat het objectief beter presteert, werkt de AF iets beter en is het zoekerbeeld iets helderder omdat het objectief lichtsterker is.
              Het objectief is ook steviger en zwaarder.

Het objectief van de E-500 is trouwens zeker geen slechte keus, maar dit objectief is gewoon net iets beter(maar kost dus ook een stuk meer).
              oeps foutje.....ik bedoel i.p.v. 14-45mm 1:3,5-5,6

Comment

oeps foutje.....ik bedoel i.p.v. 14-45mm 1:3,5-5,6
                Thx voor de info...

Ik zou graag de ED 18-180 lens kopen ipv de bijgeleverde kitlenzen. Deze is echter ook redelijk duur.. 495 € maar kan blijkbaar beide kitlenzen vervangen.
                Ik zag in Oostende een kit met dergelijke lens voor 1099 €. (E500)
                Graag hoorde van mensen die deze lens hebben enige reactie maar dit lijkt hier niet te lukken...

groetjes hobby

Comment

Ik zou als ik jou was deze lens niet kopen.......kijk eens naar de lichtsterkte...die is erg laag(op de 180 stand)
                  Je hebt altijd een donkere zoeker om door te kijken en bij donker weer krijg je problemen om nog uit de hand te kunnen fotograferen.

Maar dit is mijn persoonlijke mening.

Comment

Ik zou als ik jou was deze lens niet kopen.......kijk eens naar de lichtsterkte...die is erg laag(op de 180 stand)
                    Je hebt altijd een donkere zoeker om door te kijken en bij donker weer krijg je problemen om nog uit de hand te kunnen fotograferen.

Maar dit is mijn persoonlijke mening.
                    Thx voor de info daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ga dat zeker testen alvorens ik tot aankoop overga...

groetjes hobby

Comment

Working...
                    X