Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D of 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 30D of 400D

Hallo,

Ik zou me graag binnenkort een nieuwe body aanschaffen. Momenteel heb ik de 300D. Ik twijfel echter tussen de 30D en de 400D die binnenkort op de markt komt. Wie kan me wat uitleg geven.

Mvg Jasmine
    Update12/05/10
    BLOG
    Leica M9/Fuji X 100s/phone

Re: 30D of 400D

Heb zelf de 30D en mij kan je niet overtuigen dat die 400D de 30D zal overtreffen.

Groetjes

Marc
    http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
      Heb zelf de 30D en mij kan je niet overtuigen dat die 400D de 30D zal overtreffen.

Groetjes

Marc

Zelfs al zou ie nog dubbel zoveel pixels hebben, het bedieningsgemak van een 20 of 30D zal je altijd missen op die instap DSLR's!
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Zelfs al zou ie nog dubbel zoveel pixels hebben, het bedieningsgemak van een 20 of 30D zal je altijd missen op die instap DSLR's!
        Het beste naar de winkel gaan en voelen en vasthouden ... als je de vormgeving/grip van de 400d (350d) goed vind zou ik persoonlijk opteren voor de 400D ( goedkoper en qua beeldkwaliteit waarschijnlijk evengoed of beter dan 30D )

Persoonlijk vind ik de vormgeving en grootte van de 350D niet goed...daarmee ook mijn 350D verkocht.
        Heb nadien een Nikon D200 gekocht en heb die ondanks dat veel mensen die perfekt vinden van ergonomie toch ook een beetje verkocht omdat ik die grip ook niet comfortabel vond. ( en voor de ruis ook )
        De 20D/30D vind ik perfekt om vast te houden (persoonlijk)... Qua functionaliteit/bediening was de Nikon D200 wel een pak beter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht

Dit is ook de reden van mijn twijfel. Als ik goed begrijp is de grote van de 30D = het bedieningsgemak van de 300D en de 400D= aan de 350D.

Mvg Jasmine
          Update12/05/10
          BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmine Bekijk bericht
            Dit is ook de reden van mijn twijfel. Als ik goed begrijp is de grote van de 30D = het bedieningsgemak van de 300D en de 400D= aan de 350D.

Mvg Jasmine

De body van 30D is veel beter dan de 300D... ( scrollwiel enz...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmine Bekijk bericht

Mvg Jasmine
              Klopt inderdaad, maar zaken zoals betere zoeker, grotere buffer , AF , echte spotmeting enz zijn ook belangrijke punten, belangrijker dan die 2mio pixels meer en dat sensorkuisgeval (als je het niet ziet zitten om je sensor te gaan reinigen koop je beter een goede prosumer mijn gedacht ) , heb zelf vroeger ook een 300D gehad en zou nooit of te nimmer terug kunnen, maar wel steeds relativeren ook, vroeger kon ik evengoed mooie of slechte foto’s maken natuurlijk, je moet voor jezelf uitmaken wat je nodig hebt en hoeveel geld je in deze hobby wil gaan steken.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

je moet voor jezelf uitmaken wat je nodig hebt en hoeveel geld je in deze hobby wil gaan steken.[/QUOTE] schreef RDB
                Ps: kan me iemand eens leren hoe ik juist kan quoten,het lukt me niet zoals jullie dat doen met die grijze balk enz.

klopt en daarom opteer ik voor de 400D.
                Ik doe het zeker niet voor die sensorkuiser.
                Meer pixels is altijd mooi meegenomen voor mooie crops.
                Het grote lcd monitor in vergelijking met de 300
                D wat ik nu heb.
                en laatste punt: de 300D gewoon houden en de 400D als tweede camera. Minder wisselen en altijd een reserve toestel, minder wisselen betekent dan ook automatisch minder stof.
                Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                  je moet voor jezelf uitmaken wat je nodig hebt en hoeveel geld je in deze hobby wil gaan steken.
                  schreef RDB
                  Ps: kan me iemand eens leren hoe ik juist kan quoten,het lukt me niet zoals jullie dat doen met die grijze balk enz.

klopt en daarom opteer ik voor de 400D.
                  Ik doe het zeker niet voor die sensorkuiser.
                  Meer pixels is altijd mooi meegenomen voor mooie crops.
                  Het grote lcd monitor in vergelijking met de 300
                  D wat ik nu heb.
                  en laatste punt: de 300D gewoon houden en de 400D als tweede camera. Minder wisselen en altijd een reserve toestel, minder wisselen betekent dan ook automatisch minder stof.[/QUOTE]

Hmm, ik heb juist 2 body's van de 300D eentje zal er alvast de deur uit gaan. Het ene wat mij momenteel en beetje stoort is het kwaliteit van de body 300D. en de snelheid bij meerdere opname's na elkaar.

Mvg Jasmine
                  Update12/05/10
                  BLOG

Comment

Ik was bij Canon op de voorstelling van de 400D en ondertussen heb ik hem reeds binnen hij is (kleiner) zoveel is het niet dan de 300D en 350D maar of u veel bent met deze aan meer pixels betwijfel ik als u geen sportfotograaf bent,als u nog tevreden bent met uw 300D zou ik nog even afwachten met aankopen van de 400D wegens kinderziekten die nog zullen verschijnen.
                    Gr.

Comment

elfs al zou ie nog dubbel zoveel pixels hebben, het bedieningsgemak van een 20 of 30D zal je altijd missen op die instap DSLR's!
                      Met citaat antwoorden
                      Volledig mee eens.
                      300-350 en 400 zijn prachtige camera's. De 20 enz zijn net even meer pro camera's.

Overigens lees ik wat over kinderziektes, dat is een kwestie van firmware updates doen.
                      http://www.fotohans.eu

Comment

De 400D moet zich natuurlijk eerst nog bewijzen in reviews. Maar als hij dezelfde kwaliteit levert als de 350D; maar dan in 10mp; dan denk ik dat hij met de nieuwe toevoegingen (opties, mogelijkheden) toch heel dicht bij de 30D staat.

De 30D heeft qua vormgeving en gebruiksgemak nog steeds een stapje voor op de 400D. Sommigen vinden de 400D te klein, terwijl anderen zijn compactheid en lichtgewicht net interessant vinden. Maar ondanks de technische verschillen, moet je in het achterhoofd houden dat de 30D gemiddeld ongeveer een 300euro duurder is dan de 400D. Dat is toch al ongeveer 35% duurder.

Als je met een budget zit; geen problemen hebt met het formaat van de 400D; geen nood hebt aan één van de voordelen van de 30D ; dan zou ik toch kiezen voor de 400D en het gespaarde geld investeren in een kwalitatieve lens.
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                          De 400D moet zich natuurlijk eerst nog bewijzen in reviews. Maar als hij dezelfde kwaliteit levert als de 350D; maar dan in 10mp; dan denk ik dat hij met de nieuwe toevoegingen (opties, mogelijkheden) toch heel dicht bij de 30D staat.

De 30D heeft qua vormgeving en gebruiksgemak nog steeds een stapje voor op de 400D. Sommigen vinden de 400D te klein, terwijl anderen zijn compactheid en lichtgewicht net interessant vinden. Maar ondanks de technische verschillen, moet je in het achterhoofd houden dat de 30D gemiddeld ongeveer een 300euro duurder is dan de 400D. Dat is toch al ongeveer 35% duurder.

Als je met een budget zit; geen problemen hebt met het formaat van de 400D; geen nood hebt aan één van de voordelen van de 30D ; dan zou ik toch kiezen voor de 400D en het gespaarde geld investeren in een kwalitatieve lens.

300 euro?? kijk maar eens hier ik tel der 500
                          Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                            300 euro?? kijk maar eens hier ik tel der 500
                            http://www.cornevaniperen.nl/products.php?cat=116
                            Ik baseerde me op de prijzen van konijnenberg, die duidelijk duur is voor de 400D. Maar reden te meer om voor de 400D te kiezen; met die uitgespaarde 500euro kan je een betere lens kopen. Liever een 400D + 70-200 F2.8 dan 30D + 70-200 F4.
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                              Liever een 400D + 70-200 F2.8 dan 30D + 70-200 F4.
                              Of beter een Canon 400D + 70-200 f4 IS dan een 30D + 70-200 f4.

Jan.

Comment

Working...
                              X