Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji 602z adaptorring + uv

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji 602z adaptorring + uv

Na het uittesten van m'n adaptorring en UV-filter, blijken een aantal ongewenste neveneffecten op te treden. Indien focus op lichtbron, verschijnen er door de weerspiegeling als gevolg van de UV-filter oa 'kopies' van deze lichtbron of een 'lichtcirkel'

Is dit te verhelpen via instelling, of eventueel bijkomende filters?

En nu de lenscap niet meer past, zijn er andere exemplaren verkrijgbaar die wel passen?

Greetz

Sam Jae

foto's linken lukt dus niet, maar ze zijn hier 'ook' te vinden

http://www.pbase.com/sam_jae/first_shots

nogmaals
    greetsz

Sam Jae

Comment

ziet er inderdaad nie leuk uit , kben ook van plan een adaptor te kopen voor mn pentax , maar als ge deze resultaten hebt......

welke lens zit er dan op ? op je adaptor .
      EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

Comment

geen lens, enkel een goedkoop, standaad UV-filterke om de lens wat te beschermen. Op termijn wil ik wel een wide- en teleconvertor aanschaffen. Dus als die lenzen ook nog eens reflectie gaan veroorzaken tussen de lens en de convertor. Als men steeds bij direct licht al die lenzen en filters er op en af moet vijzen

Greetz

Sam Jae

Comment

Originally posted by Sam Jae
          geen lens, enkel een goedkoop, standaad UV-filterke om de lens wat te beschermen. Op termijn wil ik wel een wide- en teleconvertor aanschaffen. Dus als die lenzen ook nog eens reflectie gaan veroorzaken tussen de lens en de convertor. Als men steeds bij direct licht al die lenzen en filters er op en af moet vijzen

Greetz

Sam Jae
          Zonde zonde zonde....je optiek verneukelen door daar een "goedkoop, standaard UV-filterke" op te zetten...en 't is dan waarschijnlijk nog een plastieken ook ? Je moet daar een zeer goed UV-filterke opzetten.
          Waarom neem je geen stuk "bobbeltjesplastiek" Zonde zonde zonde....

Comment

Ik heb daar geen last van en ik heb een uv filter van cocin
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Kan ook te maken hebben met de FN nummer die je gebruikt: probeer eens een hoger nummer (kleiner diafragma), en speel dan met sluitertijd; probeer de metering aan te passen ( spot, average of multi).... Ik heb een B&W filter ( UV) erop en geen last.
              Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
              http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

dedju, in welke prijsklasse moet ik me dan een 'zeer goed UV-filterke' voorstellen, eventueel een merk en type. Dacht ik nu even dat, indien er verschil zou zijn, me in de winkel daar toch op gewezen zou worden.

Ik ben er wel vrij zeker van dat het in glas is. Het merk moet ik vanavond maar eens controleren, net als de opmerkingen van Peter.

Zou het eventueel aan een gebrekkige coating kunnen liggen

merci voor het advies

Greetz

Sam Jae

Comment

UV Filter van B&W Multi coating zijn zeer goed
                  Groetjes NoName
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

Klopt, ik heb een B&W multicoated UV filter erop, dacht dat ik die rond de 15 euro betaald had.
                    Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                    http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

en de filters van HAMA ? zijn die goed , verkrijgbaar bij mediamarket
                      EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

Comment

Op een toestel van € 1000 zou ik persoonlijk geen Hama filter opvijzen. Ga voor B&W of Cokin, het betere werk dus! Je zet toch ook geen dikke uitlaat onder een Lada!?

Comment

ik heb 1 van hoya, ik hoop dat die ook degelijk zijn ?
                          Fuji S602z

Comment

Originally posted by Smurfie
                            ik heb 1 van hoya, ik hoop dat die ook degelijk zijn ?
                            Hoya is prijs/kwaliteit misschien wel de nummer 1. Er bestaat een goedkope reeks van "groen" glas die niks waard is, maar alle HMC's en SMC's zijn zeer goed. Ik heb zelf een polarizer en close-ups van Hoya en ben daar relatief tevreden over (de close-ups geven wat chromatische aberraties.)

Ikzelf heb ook een B+W UV, maar 15 euro voor een multi-coated exemplaar lijkt mij zeer goedkoop. Die van mij is zo'n superdun exemplaar en heeft toch 48 dollar of zoiets gekost. Van bij www.2filter.com

Ik ben in elk geval ook van het idee dat je, zeker voor digitaal, bij voorkeur een exemplaar neemt van de beste kwaliteit die je je kunt veroorloven. Het stukje glas zit tenslotte op elke foto die je neemt.
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                            X