Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Digimax i6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Samsung Digimax i6

Hallo iedereen,

ik ben hier nieuw & had een vraagje in verband met mijn foto toestel. Ik heb wat rondgezocht maar vond niet dadelijk een post over dit beestje. Dus hier gaan we maar.

ik heb deze begin van de vakantie gekocht voor een mooi prijsje daar ik eentje zocht voor op vakantie. (aangekocht met 2de batterij, zakje & 1gb geheugen voor de prijs van de i5 in België)

Ik heb wel een probleem & dat is dat ik wat moeilijkheden heb om duidelijke nacht foto's (buiten) te maken ze zijn altijd donker of niet duidelijk ... & als ik nacht optie neem zou ik bena een voetje nodig hebben. (daar hij niet dadelijk de foto trekt & de minste beweging de foto doet mislukken

ik heb de verschillende modussen gebruikt maar ik geraak maar niet echt aan een nette duidelijke foto

Iemand die ervaring heeft met dit model of een andere van samsung?

Voor de rest ben ik superblij met het fototoestel echt niet over te klagen, is ook handig om ergens binnen te geraken waar je normaal niet mag met fototoestel. Het is namelijk een PMP, gewoon oortjes erin steken & zeggen dat het een mp3 speler is :P

groetjes

Fabrice

Re: Samsung Digimax i6

Hey Fabrice,

Ik ken het toestel niet.

Bij nachtopnames heb je een lage sluitertijd nodig. Bij je donkere foto's staat waarschijnlijk het diafragma niet goed en/of te hoge sluitertijd.

Ik weet niet hoe dat nachtprogramma werkt, maar ik veronderstel dat dat het diafragma openzet en dan de sluitertijd nog naar beneden brengt. Eigenlijk heb je dus wel een statief, of vaste ondergrond nodig. Het is niet dat het toestel dat fout doet

Misschien is de uitleg niet goed verstaanbaar. Dan is het een goed id om dit eventjes door te nemen denk ik. De oplossing voor je probleem is dus wel een statief/vaste ondergrond/muurtje/...

Comment

Mja ik denk dat hij nog tamelijk nieuw is want in België is het voor de i5 waarvoor ze reclame maken...

Digimax i6 PMP voor de site met wat meer info als het u wat meer zou zeggen.

ik zal proberen tegen deze avond een paar foto's up te loaden zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel, is misschien handiger zo.

groetjes

Fabrice

Comment

Hier dus enkele foto's die ik in de avond / nacht heb getrokken

Nacht optie foto toestel

speciaal effect minste beweging & tis dus naar de klote hé staander zal dus een must worden

Comment

Ik zou hem eerst gewoon eens proberen op selftimer (van bvb 10 s) te zetten (+ nachtmodus uiteraard) en dan gewoon op een muurtje/steen/-eender wat als het maar niet beweegt- te zetten.

De vorige foto lijkt me idd volledig user error en dus niet de schuld van de camera

Groeten,
          Koen
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

mja das geen slecht idee kzal het eens proberen een van dees

greetz

Fabriceké

Comment

Working...
            X