Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 300 - 350 of 400??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 300 - 350 of 400??

Hallo,
    Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en wil graag een reflexcamera kopen. Dan komt het volgende probleem dewelke!
    Ik was eerst aan het zien voor de canon 350d met een sigma-lens 18-200 (ik ga veel wandelen en dan lijkt me dit een handige lens). Ik heb deze ook reeds besteld maar de wachttijden zijn enorm bij Grobet (heb 8/8/06 de bestelling gedaan). Ondertussen gaat er een nieuwe body uitkomen en nu weet ik eigenlijk niet goed wat ik best doe:
    - wacht ik gewoon nog enkele dagen, weken,... op de eos 350d of annuleer ik die bestelling en bestel ik de 400.
    - of als ik low-budget wil gaan, kan ik eventueel de 300d tweedehands kopen. Ik weet alleen echt niet of dit wel verstandig is om te doen.
    Graag had ik wat reacties gehad. Vermits dit mijn eerste 'deftig' fototoestel is, ken ik er zeer weinig van!

Alvast bedankt!

Re: canon 300 - 350 of 400??

Goedemorgen,
    Moest ik in jou plaats zijn dan koop ik een 400D ofwel wacht je nog want de 350 zal wel flink in prijs dalen denk ik, ook zullen er wel veel 350 2de hands te koop komen van mensen die overschakelen naar de 400.Een 300D zou ik nu wel niet meer kopen . mvg duindistel

Comment

350D met kitlens 18-55 staat in ster aanbieding (30/8 - 12/9 geldig) in de makro voor 718 euro... Bij topfoto.de maar 669,90 maar dan heb je hem hier nog niet...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

De media markt en dixons in Utrecht hebben hem voor 679 !!!
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Hello,

niet aan twijfelen, bestelling annuleren en de 400D aankopen, body staat aan 699 bij Top-Foto, kitlens kan je overal vinden voor weinig geld, anders alsnog 18-200 kopen (alhoewel die niet echt denderend is, maar wel een groot bereik)

Zeker geen 300D meer kopen, of je moet hem voor echt weinig geld vinden, dan kan je hem later nog als 2e body gebruiken.
          Nieuwprijs van de 350D zal niet spectaculair meer dalen (staat nu aan 599), was met de 300D ook niet het geval toen de 350D uitkwam, 2e hands is misschien een uitkomst, maar ik hou mijn 350D gewoon als 2e body en koop een 400D als 1e body erbij, en ik denk dat er zo wel meer eigenaars van een 350D zullen redeneren.

Johan

Comment

allemaal leuk en aardig die verhalen, maar ga je voor het eerst fotograferen, of heb je al ervaring??.
            bij ervaring sluit ik mij bij de vorige comments aan, anders zou ik eerst eens in de tweede hands wereld gaan kijken, bij een beetje fotozaak hebben ze vast wel een mooi tweede hands zetje voor je.
            wordt je gek van de hobby zou ik verder gaan kijken, anders heb je straks mooie en dure spullen, maar vind je fotograferen toch maar niks.
            wil je niet ontmoedigen, maar spreek uit ervaring van velen.
            succes.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey Bouk,
              Het is niet mijn eerste toestel. Ik heb altijd vanaf dat ik 14jaar ben al graag foto's getrokken; Maar nu ik werk, heb ik wel (eindelijk) het budget om een reflexcamara te kopen. Ik heb dus al heel wat foto's getrokken maar heb nog maar weinig ervaring met een reflexcamera waar je de lichtsterkte, iso,... allemaal kan van instellen. Op dat vlak ben ik dus wel een leek. Vandaar dat ik ook niet zo goed weet welk type ik juist zou willen. Ik heb een budget rond de 1000 EUR. Maar dat moet uiteraard niet allemaal op !
              Ik heb dus ondertussen reeds de bestelling geanuleerd. Bij Grobet vonden ze dat dan ook niet raar omdat er nu een andere body uitkomt.

Comment

Over de sigma 18-200 lens. Heeft iemand daar veel ervaring mee?? Is dit een goede 'startlens' om zowat vanalles te kunnen trekken maar weinig gewicht te moeten meenemen?

Comment

En waarom zou je geen 300D meer kopen ? Omdat het maar 6 megapixels heeft ? Omdat het "oud" is ? Omdat het plastiek is ? Omdat er al 2 opvolgers zijn ?
                  Een 300D kan je voor een prikje op de kop tikken en is ideaal om te leren.
                  Je gaat er geen betere foto's me nemen dan met een 400D alleen gaat je PC wat meer last hebben met de 10megapixels.
                  Indien je echt weet van "ik ga voor canon" of "dit wil ik echt" dan kan je best voor een 400D gaan. Als je gewoon eerst eens wil aftasten wat de mogelijkheden zijn (van zowel fotograaf als toestel) is een 300D volgens mij de beste oplossing. De komende 6 maand kan je dan rustig hier en daar eens toestellen testen van collega BD-ers en daartegen weet je waarschijnlijk al beter wat je echt nodig hebt.

Veel plezier

Dixie
                  ooit ... .

Comment

Tja, waarom geen 300d meer, om de simpele reden dat je die nergens niet meer vind!
                    Want idd, die mp doen het niet meer als je gewoon formaat afdrukt. Je kan nu nog enkel de 350d kopen. Die ik dus ook eerst besteld had maar dus nog steeds niet leverbaar is! Maar in de kit die ik zou kopen met de sigma 18-200, is het verschil tussen de 350 en 400 nog maar 100 EUR.
                    Ik zou graag een canon kopen omdat mijn vader de 300d heeft en daarbij ook een heel aantal lenzen. Die ik zou mogen gebruiken om dan te kijken welke lens mij het meest ligt.

Comment

zou inderdaad dan zoeken naar een 300D, heb hem zelf ook heerlijk toestel, heb voor het eerst eens een foto laten vergroten 50cm bij 75cm, nou prachtig hoor.
                      en je kan lekker de lenzen van pa gebruiken toch.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slaets Bekijk bericht
                        Ik zou graag een canon kopen omdat mijn vader de 300d heeft en daarbij ook een heel aantal lenzen. Die ik zou mogen gebruiken om dan te kijken welke lens mij het meest ligt.
                        En je vader wil niet toevallig overschakelen naar een 30D zodat je voor een prikje die 300D kan gebruiken ??

Ik heb zelf 2 jaar een 300D gehad en ben nu onlangs overgestapt naar een tweedehands 20D (kostprijs 2dehands 20D lager dan een nieuwe 400D!!). Om kort te gaan, de 300D is een zeer goed toestel en zal je veel plezier geven bij het maken van foto's. Indien je die nu ergens op de kop kan tikken (bij je pa dus) zou ik dat zeker overwegen. Indien je later een 'zwaarder' toestel wil aankopen, verlies je vlgs mij minder geld in verkoop 3de hands 300D dan een 2dehands 400D.

Als 'beginnend' toestel voldoet de 300D prima ! En je kan die regelmatig op het forum te koop vinden voor niet al te veel geld. (Kan je misschien nog een klein lichtsterk lensje extra aanschaffen, of heeft je pa die ook....)

Groeten,
                        Rudi
                        Fuji X - Less became more

Comment

Hey,
                          Spijtig genoeg is papa ook zeer tevreden over zijn 300d . Ik stel me alleen de vraag of een toestel tweedehands kopen soms niet vragen is om problemen??

Comment

Makro Canon 350D = 719euro met 18-55mm kitlens
                            promo van deze week...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slaets Bekijk bericht
                              Hey,
                              Spijtig genoeg is papa ook zeer tevreden over zijn 300d . Ik stel me alleen de vraag of een toestel tweedehands kopen soms niet vragen is om problemen??
                              heb je al eens geschoten met die van je vader, zo ja, zal je merken dat een 350 wel anders in de hand ligt(kleiner hè).
                              grt,bouk.

Comment

Working...
                              X