Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLYMPUS E-330 of niet??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: OLYMPUS E-330 of niet??

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
    Dit zou ik toch iets willen nuanceren. Zie je het verschil duidelijk op een wat grotere afdruk? Momenteel beoordelen we op het beeldscherm foto's op een wel erg groot formaat. Wat zien we terug van ruis op een 10 x 15 print, of op een bijv 30 X 45 print?
    Op een 10x15 ga je het waarschijnlijk amper zien. Op een 30x45 zonder enig probleem.
    Canon en Sony persen op hetzelfde oppervlak als bij de vorige generatie bijna 2 x zo veel pixels (van 6 naar 10). Jouw verhaal doortrekkend zou dat betekenen dat de nieuwere camera's minder zijn dan de oude modellen. Dat mag ik toch niet hopen voor al die mensen die nu op de nieuwe modellen zitten te wachten....
    Er is nog altijd zoiets als technologische vooruitgang. En er komt zeker een dag dat het verschil niet erg relevant meer zal zijn want in de praktijk verwaarloosbaar. Maar daar zijn we nog bijlange niet. En die nieuwe camera's ik ben niet zeker dat ze ook een betere beeldkwaliteit geven. MP is marketingwijs immers nog altijd koning.

Comment

Thx Kevlar,BasK,polleke cgc,Rodan voor de info en commentaar.
      Allereerst, het stof op de lens,tsja dat is bij elke camera denk ik of het nu gaat om compact of DSLR's!
      Stof is er overal (altijd geweest) en het kruipt overal in, computer,tv,camera's noem maar op.
      En of het nu echt werkt die nieuwigheid zoals "SSWF super sonic wave filter",het is een nieuwe toepassing die gewoon
      mooi is meegenomen Je moet je camera maar goed "soigneren"!Als je een nieuwe wagen koopt zal je hem toch ook wel
      vertroetelen alsof het je tweede lief is (zeker in het begin)

Het live preview schermpje spreekt me inderdaad zeer aan,eigenlijk één van de grootste redenen om tot deze aanschaf over
      te gaan. Omdat ik graag experimenteer met zoveel mogelijk nieuwe invalshoeken,point of views, het zou m'n creativiteitszin
      nog meer benutten! Het is meer om eigenlijk 'het bijna onmogelijke beeld' te vangen, die je anders in normale omstandigheden
      met een gewone DSLR niet zou aankunnen. Naar mijn persoonlijke mening is deze nieuwe DSLR-toepassing er dan ook zeer geschikt
      voor.

Het 3/4 formaat, geen enkel bezwaar tegen. Ik breng toch altijd eerst m'n fotos eerst binnen in Photoshop.
      Croppen is de boodschap En dit zijn natuurlijk zeer persoonlijke voorkeuren of je nu voor die of dat beeldformaat gaat.

... en inderdaad ik denk ook dat er tegenwoordig bijna geen slechte camera's meer op de markt komen. De merken concurreren tegen elkaar
      op als nooit tevoren in dit digitaal tijdperk. De één heeft die specificaties t.o.v. de andere, er moet wel altijd ergens verschil zijn.
      Ik denk dat ik toch zal gaan voor Olympus, mijn eerste gedacht wat me het meest tot de verbeelding sprak.
      En zoals m'n dikwijls meent te vertellen, de eerste indrukken en eerste voorkeuren daar moet je voor gaan.

In elk geval heb ik al zeer nuttige info kunnen vergaren via internet en ook via dit forum. Ben toch al iets wijzer

Thx

Comment

Een kantelbaar live-preview scherm is toch echt wel een pluspunt voor macrofotografie, dat is een van de redenen dat ik mijn prosumer c5050z van oly nooit van de hand zal doen
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

www.google.be : E-400

OLYMPUS E-400 ARRIVES BY STEALTH:

Without fanfare (yet) Olympus has dropped some hints about a new DSLR, the E-400. Reminiscent of last years E-500 leak, references appeared on the official Olympus European Site in the general specifications of the E-System cameras. No major details have been officially announced. Perhaps it will be the anticipated smaller and lighter DSLR aimed at the female photographer? Perhaps it will be a new breed of interchangeable DSLR with both Live-View and an electronic Viewfinder (EVF) instead of the traditional TTL viewing via Prism, Porro prism or mirror box? Very Interesting.

However, lack of any news about the E-1 replacement is worrying. The speculation that the E-3 isn't ready may be true - we'll just have to wait a few more days. See next items for more on E-3.

Comment

Heb ergens gelezen dat Olympus z'n aankondigingen van de nieuwigheden doet op 14 september. We zullen wel zien wat het wordt zeker...

Eigenlijk is de noodzaak veel groter om de E-1 een duwtje te geven. De E-500 kan nog altijd redelijk mee...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gonzo Bekijk bericht
              Het live preview schermpje spreekt me inderdaad zeer aan,eigenlijk één van de grootste redenen om tot deze aanschaf over
              te gaan. Omdat ik graag experimenteer met zoveel mogelijk nieuwe invalshoeken,point of views, het zou m'n creativiteitszin
              nog meer benutten! Het is meer om eigenlijk 'het bijna onmogelijke beeld' te vangen, die je anders in normale omstandigheden
              met een gewone DSLR niet zou aankunnen. Naar mijn persoonlijke mening is deze nieuwe DSLR-toepassing er dan ook zeer geschikt
              voor.
              Dit heb ik ook al gemerkt. Ik heb een Sony F828 en heb al redelijk wat ge-experimenteerd met een DSLR. En ik denk dat ik bij de overstap dit inderdaad erg zou missen. Een foto in kikkerperspectief nemen zonder op de grond te moeten liggen. Een foto over de hoofden van de andere omstaanders heen.
              Ik doe dit vaak en de creativiteit van je foto's komt het inderdaad ten goede. En de compo en de creativiteit is veel belangrijker dan de mindere ruis bij ISO1600.

Om foto's te bekijken van andere E330 gebruikers.
              http://www.pbase.com/cameras/olympus/e_330
              Druk op "more" om meer rezultaten te zien.

Dan kan je zelf beslissen of die lage kwaliteit die je hier vind wel voldoende is. Vergeet niet dat sommigen hier wel beter kunnen zijn dan jij ooit wordt. Maar zie het als een uitdaging om die resultaten te evenaren.

En 7M is voldoende voor mooie foto's. Zelfs voor een stevige vergroting. Het probleem is dat iedereen zijn neus plakt op de poster, maar hoe groter de poster van hoe verder je die moet bekijken. Plak je neus eens op een TV scherm en vraag je af of je wel met die ruis en onperfecte pixels kunt verder leven.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Staar je vooralsnog niet blind op megapixels.
                De foto's die je maakte met 5MP waren toch ook goed, nou dat zijn ze nu ook nog.
                Het live view schermpje biedt meer mogelijkheden.

Op de photokina zal waarschijnlijk wel iets nieuws komen, ik kreeg van Olympus een uitnodiging om gratis naar de photokina te komen, dit omdat ik een E-1 heb.
                Natuurlijk willen ze ons E-1 bezitters overhalen om een nieuwe camera aan te schaffen.
                Maar daar ben ik toch erg voorzichtig in geworden, ik bedoel dan dat ik niet meer te snel overstap naar een nieuwe camera.
                De E-1 kocht ik zodra hij uitkwam, 3-4 maanden later was hij al 800 euro gezakt in prijs.
                Nu bijna 3 jaar later kun je hem rond de 800 euro kopen, ik betaalde destijd 2600 euro!!!

Wat betreft het supersonic wave filter: na bijna 3 jaar intensief gebruik geen enkel stofje op de sensor..........:G
                Volgens mij duurt het niet lang voordat alle camera's iets dergelijks hebben.
                Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  En 7M is voldoende voor mooie foto's. Zelfs voor een stevige vergroting. Het probleem is dat iedereen zijn neus plakt op de poster, maar hoe groter de poster van hoe verder je die moet bekijken. Plak je neus eens op een TV scherm en vraag je af of je wel met die ruis en onperfecte pixels kunt verder leven.
                  Daarin heb je volkomen gelijk Dirk! Ben eens op die site gaan kijken en de fotos zien er toch heel mooi uit! Vooral de macro's met een ZUIKO 50mm.

Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
                  Nu bijna 3 jaar later kun je hem rond de 800 euro kopen, ik betaalde destijd 2600 euro!!!
                  Tja dat is met alles zo, de computer die je nu koopt wordt de maand nadien niet meer gemaakt. Er is té veel keuze wat het zo verdomd moeilijk maakt de dag van vandaag! OVERaanbod aan alles en nog wat

Comment

Dit heb ik ook al gemerkt. Ik heb een Sony F828 en heb al redelijk wat ge-experimenteerd met een DSLR. En ik denk dat ik bij de overstap dit inderdaad erg zou missen. Een foto in kikkerperspectief nemen zonder op de grond te moeten liggen. Een foto over de hoofden van de andere omstaanders heen.
                    Je moet er wel rekening mee houden dat de scherpstelling van een DSLR met iets meer precisie moet gebeuren dan bij een prosumer. Ik weet niet of iemand al geprobeerd heeft scherpte te beoordelen op een schermpje van een camera, maar ik vind dit verschrikkelijk moeilijk.
                    Dit schermpje kan je dus gebruiken voor de compositie, maar ik denk dat het voor de scherpstelling wat moeilijker zal zijn.
                    Misschien heeft Olympus wel een goed systeem om dit probleem te omzeilen, maar dit weet ik niet. Het is maar een bedenking.

Mvg

Comment

Working...
                    X