Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compactcamera gezocht

Dag mensen,
    Ik ben op zoek naar een point&click digitaal compactcamera'tje om te gebruiken wanneer ik geen zin heb om aan mijn Pentax *ist Ds te zeulen. Nu heb ik al ondervonden dat kiezen tussen al die kleine dingen zomogelijk nog moeilijker is dan tussen DSLR's

Mijn eisen:
    -compact, moet in broek- of borstzak passen
    -zo weinig mogelijk vertraging bij het adrukken
    -baterij waarmee ik toch een 300tal foto's kan maken
    -SD geheugenkaart
    -breedhoek/veel bereik zou leuk zijn, maar niet ten koste van de fotokwaliteit
    -moet dienen om in alle omstandigheden foto's te maken: binnen/buiten/op reis..
    - budget iets van een 300 euro (tussen de 250-350 laat ons zeggen)

Zelf kwam ik na lang zoeken bij volgende selectie uit:
    -Ricoh Caplio R4: groothoek en veel zoom, is die kwaliteit wat ok? Als alternatief voor die groothoek had ik ook de Panasonic Lumix DMC FX01 opgeschreven, maar die scoort blijkbaar slecht binnen/in lage lichtomstandigheden..
    -Canon Ixus 65: verkozen als compactcamera van het jaar, zal dus wel niet slecht zijn neem ik aan.
    -Casio Exilim Zoom Ex-Z600/700/850/1000: Krijgt ook vrij goede kritieken, is er eigenlijk veel verschil tussen al die modellen?

Een ander toestel dat mij sterk aansprak was de Fuji F30, maar die heeft jammer genoeg geen SD slot en ik heb geen zin om weer in andere geheugenkaarten te gaan investeren...

Iemand die een van die toestellen kan aanraden, of in het slechtste geval een ander toestel wil voorstellen?
    Flickr

Re: Compactcamera gezocht

zonder commentaar vast en zeker de IXUS 65 !!! De top in de compacts!
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Je kan nog eentje schrappen: koop zeker geen ricoh. Heb zelden zo'n negatieve reviews gelezen toen ik een compactje zocht.

Comment

Ik heb als 2e (3e) camera erbij enkele maanden geleden de Olympus mju810 aangeschaft, en ben hier meer dan dik over tevreden.

Nu kan ik hier en pleidooi gaan houden over deze camera maar ik heb geen aandelen bij Olympus, dus zoek maar op internet.
        In het engels heet hij trouwens 810 stylus
        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
        http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
          Je kan nog eentje schrappen: koop zeker geen ricoh. Heb zelden zo'n negatieve reviews gelezen toen ik een compactje zocht.
          Over oudere modellen is dat misschien het geval, maar op basis van reviews gaf die R4 mij nochtans een goede indruk?
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorre Bekijk bericht
            Over oudere modellen is dat misschien het geval, maar op basis van reviews gaf die R4 mij nochtans een goede indruk?
            Heb ook net snel een paar reviews gegoogeld, en het is er toch schijnbaar op verbeterd. Ik herinnerde me nog de reviews over serieuse vervorming (barrel etc) bij de andere modellen. Blijkbaar heb ik onterecht de lijn doorgetrokken naar de nieuwere modellen.

Comment

Ik ga ook wel eens op stap met alleen m'n compactje. Dat is een panasonic (een wat oudere overigens, met 3 mp, maar wel met een leica objectiefje, dus prima foto's). Flits is erg zwak (meer dan 2 meter wil niet), maar waar ik vaak tegenaan loop is het (gebrek aan) groothoekbereik. Omgerekend 35 mm vind ik toch een beperking. Als je zelf ook veel op groothoek werkt, is dat wel iets om rekening mee te houden. Iets croppen is makkelijker dan er een rand bijdenken!
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Na nog wat research gaat het uiteindelijk nog tussen de Ricoh Caplio R4/R5 en de Panasonic Lumix DMC FX01/07..

Die 28 mm zou ik toch wel graag hebben, beide toestellen hebben ook een batterij met degelijke levensduur en zouden redelijk snel moeten zijn.
                Flickr

Comment

ik ben erg tevreden over de panasonic tz1

Comment

Ik ben er eindelijk uit, het gaat de Panasonic worden.. nu is alleen de vraag nog een beetje welke just. Als opvolger van de FX01 is er nu de FX07, maar er bestaat/komt blijkbaar ook een FX50? Over de FX01 vind ik genoeg reviews, maar heeft er al iemand reviews over die andere twee tegen gekomen? En zijn de vernieuwingen de meerprijs waart denken jullie?
                    Flickr

Comment

denk niet da je er al veel "echte" reviews van gaat vinden vermits de toestellen nog maar net aangekondigd zijn, en heb ook de indruk dat het vershiltss de fx07 en fx01 de pixels zijn, de moeite? de fx 50 heb ik geen idee van...

Comment

Heb uiteindelijk de FX01 bij Topvision besteld!
                        Flickr

Comment

Heb sinds kort als aanvulling op mijn d70 de canon a700 super toestelletje.

fasole
                          Rivieren weten het; er is geen haast bij.
                          Op een dag komen we er wel
                          Fujifilm 9600- Canon power shot A700

Comment

Working...
                          X