Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 versus D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 versus D70s

Ik heb sedert enige maanden een Nikon D50. Nu ben ik vandaag in het bezit gekomen van een D70s. Kan er mij iemand vertellen welke de echte voordelen zijn van de D70s t.o.v. de D50? Ik wil namelijk één van de twee body's verkopen, maar ik weet niet welke ik moet weg doen.

Bedankt,

Rafke

Re: D50 versus D70s

Tweede instelwiel en draadloos (SB800) flitsen zouden voor mijn een reden zijn om voor de D70(s) te gaan.
    Maar ik heb het idee (kan het slecht hard maken) dat de foto´s die uit de D50 komen net een tikkie schoner zijn.

Comment

Draadloos flitsengaat ook met de SB600.

Verlicht display, belichtingskeuze knop ipv menu, formateren via knoppen ipv menu, meer iso waarden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Op m'n site staat onder de link: de actuele D reflex camera's, een uitgebreid verhaal over de verschillen tussen de D50 en de D70(s).

Als spotmeting en meer flitsmogelijkheden van belang zijn: de de D50 weg.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
          Als spotmeting en meer flitsmogelijkheden van belang zijn: de de D50 weg.
          Ik dacht dat de D50 ook spotmeting aankon ?

@Rafke : voor mij ontbetwistbaar het feit dat de D50 geen CF kaartjes aankan in het nadeel van de D50 natuurlijk (het gaat hem niet over het feit of CF of SD nu al dan niet beter zou zijn , maar om de compabilteit waarin Nikon anders zo uitblinkt)
          en het 'gevoel' (voor mij ligt de D70 beter in de hand) en iets handiger in bediening
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
          X