Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HEEELP: Mijn 10D... Killed In Action?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HEEELP: Mijn 10D... Killed In Action?

Beste bd'ers...

Jammergenoeg ben ik vandaag vervroegd huiswaarts moeten keren (iets voor 18u al) van het jospop festival. Tijdens het foto's maken merkte ik plots op dat ik geen scherpstelpunt meer kan kiezen... tiens... Dan merk ik ook op dat geen van de knopjes links van de display op de rug het nog doet. Ook de knopjes op de batterygrip weigeren dienst.

De knopjes op de bovenkant rond de display: zelfde probleem. maw: niets is nog instelbaar: WB, AF, focuspunten, ISO... mag ik allemaal vergeten. Batterijen veranderd, lenzen veranderd; CF kaartje vervangen, niets brengt raad. Met/zonder grip idem. AF->MF->AF helpt ook niet. De draaiknoppen achteraan en bovenaan doen het wel nog, alsook de ontspanner. Bij het indrukken van de ontspanner wordt wel een foto genomen (de sluiter werkt dus nog!) maar de foto wordt niet naar het kaartje weggeschreven (de led knippert niet)

Wat ik wel merk bij het aan zetten van het toestel: hij meet ! (met elk objectief!) Bij het veranderen van de kijkrichting van het objectief wordt bij diafragma prioriteit de sluitertijd aangepast, zonder dat ik iets doe.

weet iemand raad ?
    Zou het nog te herstellen zijn? Zoja, is het nog de moeite qua mogelijke kostprijs van de herstelling. Indien ik een nieuwe aankoop (want de avondschool start binnekort), zou ik de 10D evt als backup houden indien die herstelt is, om situaties zoals vandaag te vermijden.

Bedankt voor jullie bijdrage!
    Mvg,
    Johan

Re: HEEELP: Mijn 10D... Killed In Action?

Dikke ellende zeg. Het enige wat ik kan doen is mijn D30 ter beschikking stellen voor den tijd da ge zonder toestel zit.
    Voor de rest hoop ik dat hij kan gered worden met een reset en anders voor een prikkie. Maar de symptomen die je hier opnoemt ... brrrr,precies nie goeg hé ?

Dixie
    ooit ... .

Comment

volges mij zit uw afdrukknop half ingedrukt (of mss die van de battery grip)

Als ik dat hier doe met mijne 300D heb ik dezelfde symptomen -> knoppen rond display dood en camera 'meet' dat heb je als je de knop half indrukt .

misschien beetje vuil of vocht ingelopen
      www.Klikkerdeklik.be
      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

@moeike: super van je Ik noteer en apprecieer je aanbod!

@paradroid: bedankt voor je reactie. Bij het nagaan van wat je schreef lijkt het wel te kunnen kloppen. Ik voeg er wel aan toe (extra bug) dat het toestel enkel opstart met de grip. Met een batterij ipv grip doet hij het niet. De ontspanknop voelt idd wel 'raar' en is nu niet meer in te drukken, in tegenstelling tot daarstraks toen het wel nog lukte.

Comment

dat kan aan het batterijdeurtje liggen , er zit een piepklein knopje in de deurmeccano dat aangeeft aan de camera dat het deurtje goed dicht is .

Bij een van mijn 300D's moet ik af en toe dat deurtje es aandrukken omdat de camera soms uitvalt. (de 10D is dezelfde elektonica als de 300D )

Om de afdrukknop na te zien / herstellen :
          Ik heb mijn body's al een aantal keer uiteen moeten vijzen om de gekende spiegel-valt-van-zijne-stok fabricagefout te herstellen : je bent ff bezig eer je tegoei aan die afdrukknop bent .
          www.Klikkerdeklik.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid
            Om de afdrukknop na te zien / herstellen :
            Ik heb mijn body's al een aantal keer uiteen moeten vijzen om de gekende spiegel-valt-van-zijne-stok fabricagefout te herstellen : je bent ff bezig eer je tegoei aan die afdrukknop bent .
            iets waar ik zelf dus niet aan ga beginnen.
            zal gewoon ff bij de plaatselijke fotoboer langsgaan om te zien wat het kost/hoe lang het duurt.

In elk geval bedankt voor je diagnose stelling!!!!

Comment

okidoki

let wel : aangezien het een heel werk is kan het uurloon hoog oplopen en is het in the long run mss beter een 2de hands aan te kopen. Waarschijnlijk is er iets verwrongen onder je afdrukknop , dat zonder nieuwe onderdelen wel recht te plooien is , maar na 6 maand heb je het mss opnieuw voor .
              www.Klikkerdeklik.be

Comment

Hoi Johan

Bij ETBASS in Roosendaal hebben ze fixed prices en voor een 10D is dat 200 euro , ongeacht wat er aan de hand is.
                Ik wou je ook nog een mailtje sturen met daarin een word document met alle reparatieprijzen van canon maar dat lukt niet

Gr Bart

Comment

Johan, misschien dat dit kan helpen: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=125577

Neen, sorry, zeer flauwe grap, kan echt niet leuk zijn zoiets voor hebben. Maar de positieve kant is wel dat er dan een nieuw aankomt zeker?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

als de reparatieprijs te hoog is zou ik het toestel zelf proberen te herstellen .
                    gewoon rustig aan beginnen , een cameraatje lenen van iemand en van elke stap een foto nemen , zo kan je zien hoe je em terug in elkaar steekt . Alleen opletten voor de flash-condensator, die is opgeladen -> als je die contacten aanraakt ben je ff 10 minuten stil (ik ben euh... ervaringsdeskundige)
                    www.Klikkerdeklik.be

Comment

Contacteer deze eens : http://www.rofarepair.nl/reparatie
                      Die spreken van 100 Euro als standaardprijs (afh. van de stukken natuurlijk).

Of Etbass :

Last edited by Zuiderbuur; 27 augustus 2006, 10:55.
                      :::: Canon :::: 1D MkII N
                      :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                      :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Hartelijk dank iedereen voor de feedback.
                        Ik neem morgen contact op met etbas om te zien hoe het verder verloopt. Als de prijs voor eender welke herstelling idd 200€ bedraagt, dan laat ik die zeker repareren en hou ik hem als backup.

Comment

ROFA spreekt van 100 Euro kosten en...
                          "Wij geven op elke reparatie 3 Maanden GARANTIE,
                          en leveren altijd een faktuur met de verrichtte werkzaamheden erop."
                          :::: Canon :::: 1D MkII N
                          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                            Hartelijk dank iedereen voor de feedback.
                            Ik neem morgen contact op met etbas om te zien hoe het verder verloopt. Als de prijs voor eender welke herstelling idd 200€ bedraagt, dan laat ik die zeker repareren en hou ik hem als backup.
                            Die 200 euro is hij zeker waart, vergeet niet dat 3 jaar terug dit toestel 1900 euro koste. Ik bezit de 10D ook en loop soms met twee camera's om mijn nek met verschillende lenzen, maar mijn D10 doe ik nooit weg. Neem eens kontakt op met Rofa goede berichten van gehoord.
                            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

damn, johan!
                              dat klinkt echt niet leuk.
                              ik hoop dat het toestel zonder veel buitensporigheden
                              terug in "working order" terugkomt ...
                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                              X