Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zin of onzin???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zin of onzin???

dat is juist de software is aanwezig maar niet de stich hulp in het fototoestel waarmee je een deel van de vorige foto blijft zien he. Iets wat wel op compact toestellen aanwezig is.
    Dat is wat ik bedoelde met de panorama's, nu kan ik altijd de vorige foto zien en kan ik terwijl al de volgende trekken.

Hoe maakt men dan die panorama's als ik vragen mag, staat er daar dan nog een programma bij, bij die draaiknop bovenaan?
    Ik weet het, ik ken er bijna niets van....dat is wel lastig

Ik moet zeggen dat ik nu bijna altijd met mijn LCD scherm trek en dus mag dat niet te klein zijn, maar ik denk dat ik zal moeten leren om door de zoeker te kijken he.

Enne, hoeveel moet je dat dan laten reinigen binnen als je regelmatig wisselt van objectieven aan 25 euro per keer?

Groetjes, Rosita
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Hey,

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl
      Hoe maakt men dan die panorama's als ik vragen mag, staat er daar dan nog een programma bij, bij die draaiknop bovenaan?
      Mijn ervaring is dat zelf met die panofunctie, het niet echt makkelijk is tenzij je iets deftigs hebt waarop je je kan fixeren. Het handigste vind ik dat te doen als het toestel op een statief staat.

Met een slr DENK ik dat ze het zo ook doen. Op statief ... en anders inschatten. Telkens een deel overlappen en in fotobewerkingsprogramma gewoon aan/over elkaar zetten. Of met panosoftware dit laten doen. Lijk tmij goed te doen hoor

Ik moet zeggen dat ik nu bijna altijd met mijn LCD scherm trek en dus mag dat niet te klein zijn, maar ik denk dat ik zal moeten leren om door de zoeker te kijken he.
      Ja, ik ook. Omdat de G5 maar ongeveer 80% (weet het juiste getal niet meer) van het beeld laat zien via de zoeker, anders zou ik die wel meer gebruiken. Bij een dslr is dat 95% dacht ik. De zoeker is echt wel handiger hoor. Probeer maar is bij felle zon op dat schermpje te kijken ... Dan ben je nog niets met dat grote scherm (mijn ervaring). Bovendien is een zoeker van een slr niet te vergelijken met die van een prosumer e.d. omdat je bij een slr TTL (Through The Lens) hebt en bij een prosumer door een apart "gaatje" kijkt.

Comment

Dat is wat ik bedoelde met de panorama's, nu kan ik altijd de vorige foto zien en kan ik terwijl al de volgende trekken.

Enne, hoeveel moet je dat dan laten reinigen binnen als je regelmatig wisselt van objectieven aan 25 euro per keer?

Groetjes, Rosita
        De panorama's dat gaat een beetje proberen worden vrees ik een speciale funtie is er niet op een reflex camera.

Foto's nemen met een lcd scherm zal je ook moeten afleren werkt ook niet op een reflex.

Sensor reinigen, kan je makkelijk zelf, en in de canon eos 400d zit een automatische cleaning.
        fotowebsite: www.edwinfoto.com
        Lara's website: http://www.houdevelt.com
        fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Beter wachten op die 400D dan maar, die reinigt zichzelf iedere keer je hem gebruikt gratis en voor niks! Ik zou me echt geen zorgen maken over die displaygrootte hoor want éénmaal je begint met een reflex bekijk je alles door die zoeker, ik heb recent de overstap gemaakt van zo'n compactje en merk dat ik nu pas echt zie wat ik echt scherp of soft wil op de foto... En zelfs met de 30D 2.5 inch schermpjes zie je de foto nog in verre zo goed niet als wanneer je hem op je pc bekijkt... als je éénmaal thuis bent na de uitstap
          Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Ik heb wel het Photo stich programma van Canon, maar met de compacte herkende hij de foto's en moest ik enkel maar samenvoegen...Vb STA en STB.

Dus nu zou ik enkel moeten trekken en zien dat in de 2 foto's eenzelfde object staat om te herkennen om dan samen te voegen in Photo Stich, wat geen probleem mag zijn?

Is het extra schermpje bovenaan op de 350D niet van extra voordeel, dat heeft de 400D nu niet heb ik gezien?
            Daardoor kan het LCD scherm nu groter zijn..
            Ik zal beginnen de zoeker te gebruiken denk ik

Rosita
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

ik heb recent de overstap gemaakt van zo'n compactje en merk dat ik nu pas echt zie wat ik echt scherp of soft wil op de foto... En zelfs met de 30D 2.5 inch schermpjes zie je de foto nog in verre zo goed niet als wanneer je hem op je pc bekijkt... als je éénmaal thuis bent na de uitstap
              Dat klopt
              Ik heb dat ook altijd dat ze op de computer plots zo mooi zijn en ik het er niet van verwacht had.
              Maar het is wel handig effe te zien na het trekken wat je juist getrokken hebt.

Rosita

Comment

Ik heb wel het Photo stich programma van Canon, maar met de compacte herkende hij de foto's en moest ik enkel maar samenvoegen...Vb STA en STB.

Dus nu zou ik enkel moeten trekken en zien dat in de 2 foto's eenzelfde object staat om te herkennen om dan samen te voegen in Photo Stich, wat geen probleem mag zijn?

Is het extra schermpje bovenaan op de 350D niet van extra voordeel, dat heeft de 400D nu niet heb ik gezien?
                Daardoor kan het LCD scherm nu groter zijn..
                Ik zal beginnen de zoeker te gebruiken denk ik

Rosita

Ik heb deze week de 400d in men handen gehad bij de produkt voorstelling van Canon. En de lcd display werkt nu als het extra schermpje op het moment dat je de foto neemt, daarna als weergave van de gemaakte foto.

Lijkt me eerlijk gezegd wel makkelijk werken, is groten en duidelijker dan het kleine scherpje, zal natuurlijk niet zoe goed zijn voor de batterij
                fotowebsite: www.edwinfoto.com
                Lara's website: http://www.houdevelt.com
                fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Verdere tips voor een geslaagde panoramafoto met een spiegelreflex:
                  -vergrendel uw belichting dan wordt niet iedere keer de belichting hergemeten wat in lichtere/donkere foto's kan resulteren.
                  -fotografeer met een gemiddelde teleinstelling, met groothoek ga je veelal vervorming hebben in de hoeken van de lens die ervoor zorgen dat je pano moeilijker aan elkaar lijmt.
                  -veel oefenen in het 'pannen' als je geen statief bij hebt kan je er toch veelal in slagen om op gelijke hoogte in stappen te fotograferen.
                  Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Ik heb wel een statief, dus dat zal al geen probleem zijn denk ik.

Dat noemt dus Pannen.....nog iets dat ik weet

Rosita

Comment

om panorama's te nemen ga ik van links naar rechts ; ik kijk gewoon naar wat ik uiterst rechts zie , en zorg dat dat op de volgende foto links staat

Het voordeel van achteraf stittchen is dat je ook manueel kan bijsturen
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Dat doe ik ook altijd....dus best met de zoeker met de DSLR voor een goed resultaat?

Rosita

Comment

yep , gewoon met de zoeker . Wat ik ook wel doe : voor en na de foto's die het panorama gaan vormen trek ik een foto van de grond (of met lensdop erop ofzo) om aan te geven dat tussen deze 2 foto's een panorama zit .
                          Anders zoek je je soms de pleuris eer je ze teruggevonden hebt
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Working...
                          X