Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk digi reflex is nu een aanrader ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk digi reflex is nu een aanrader ?

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    Hier ben ik het nu eens totaal oneens mee. De kitlenzen zijn een goede startlens en laten je toe de hobby te leren. Beter kan je later nog altijd kopen, prijs/kwaliteit is de kitlens van ieder merk de beste van het hele gamma
    Ik ben het wel met Sugar eens. De kitlenzen zijn echt niet zo slecht als ze hier op dit forum wel eens beweren. Als je een paar stops diafragmeert kun je er prima foto's mee maken. Je kunt later die objectieven aanschaffen die meer aansluiten bij wat je wilt.
    Ik heb zelf ook lang lopen denken over het wel of niet doen. Dit voorjaar de knoop doorgehakt, en ik ben er erg blij mee. De mogelijkheden van de camera, en de mogelijkheden naderhand nog dingen te verbeteren vind ik geweldig.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neos
      Wel even rekening houden met de doelstelling van de aankoop. Ga je dit toestel voor een bepaald doel gebruiken? Zo ja, kijk dan eerst of een bepaald merk wel lenzen heeft die aan je doel beantwoorden.

Groetjes

Neos
      Om mee te fotograferen hoogstwaarschijnlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dasilva
        En die automatische sensorcleaner klinkt goed, maar dat zou ik toch eerst wel eens in de praktijk willen zien ...
        Enkel een promo-stoot.. volgens mij meer niet. Hoe kan het toestel zelf nu in Gods naam het stof van je sensor verwijderen !!

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
          Enkel een promo-stoot.. volgens mij meer niet. Hoe kan het toestel zelf nu in Gods naam het stof van je sensor verwijderen !!

Groetjes,
          Pol.
          Toch niet helemaal. Heb er onlangs wat over gelezen. Wat de camera doet is bij opstarten het stof als het ware van de sensor aftrillen. En het schijnt wel degelijk effect te hebben. Olympus kwam er als eerste mee, en daarna Sony. En Canon volgt dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
            Fel overroepen probleem en zelf makkelijk op te lossen. Sommigen maken er inderdaad een drama van. Je kuist toch ook zelf de ruiten van je auto.

De implementaties van Sony (en nu ook Canon) zijn hulpmiddeltjes maar zullen het probleem zeker niet voor 100% oplossen.

Welke kiezen ? Hangt van je voorkeur af, er zijn geen echte slechte merken. Als je nog geen lenzen hebt van een bepaald systeem, kan je gaan voor gelijk welke.
            Naar de winkel gaan en er verschillende vastnemen. Niet elke body ligt makkelijk in je hand.
            U blijft het sensor stof probleem steeds erg bagataliseren JePe.
            Was het schoonmaken van de Sensor maar zo simpel en risicoloos als het wassen van een ruit. Zoals ik al eerder aangegeven heb worden er veel en peperdure hulpmiddelen in de handel aangeboden die of helemaal niet of maar deels werken. Ook op dit forum wordt er de meest idiote onzin over het schonen uitgekraamd: het gebruik van plakband tot, met lenspapier omwikkelde ijslepeltjes. Pas als je de juiste techniek en schoonmaak middelen gevonden hebt ben je vele Euro's armer.

Comment

Juist, een keer blazen en hij is schoon. Leuke verkoop praatjes maar ik moet het nog zien, het stof moet ergens blijven. Wat een popenkast om een stofje, wanneer zit je nu boven de F11 ? ik kan me indenken met een macro opname dat je naar 16 of 22 gaat maar met een normale opname heeft dit totaal geen nut, dat is alleen stofjes zoeken.
              Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dasilva
                Om mee te fotograferen hoogstwaarschijnlijk?
                Ja, inderdaad om te fotograferen, Maar wat gaat men fotograferen?

Zelf fotografeer is voor 99,9 % vrijlevende vogels met Canon. Nikon heeft mij weinig (betaalbaar) te bieden ivm met supertele's.

Dus Nikon had voor mij een verkeerde keuze geweest.....

Groetjes

Marc
                http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Onderin de camera nder de sensor lig een strip tweezijdig klevend materiaal. Dit moet na een aantal jaren vervangen worden. Betekent dus dat wat er vanaf valt door de trillingen ook blijft zitten.
                  Ik denk overigens dat je niet ontkomt aan zo af en toe de sensor schoonmaken, maar het zal allicht minder vaak moeten. Maar grote storende stofdelen zullen er minder gauw op blijven zitten.

Comment

Ja, inderdaad om te fotograferen, Maar wat gaat men fotograferen?

Zelf fotografeer is voor 99,9 % vrijlevende vogels met Canon. Nikon heeft mij weinig (betaalbaar) te bieden ivm met supertele's.

Dus Nikon had voor mij een verkeerde keuze geweest.....

Groetjes

Marc
                    Betaalbaar is relatief. En sigma heeft alleszins redelijke alternatieven beschikbaar toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
                      U blijft het sensor stof probleem steeds erg bagataliseren JePe.
                      Was het schoonmaken van de Sensor maar zo simpel en risicoloos als het wassen van een ruit. Zoals ik al eerder aangegeven heb worden er veel en peperdure hulpmiddelen in de handel aangeboden die of helemaal niet of maar deels werken. Ook op dit forum wordt er de meest idiote onzin over het schonen uitgekraamd: het gebruik van plakband tot, met lenspapier omwikkelde ijslepeltjes. Pas als je de juiste techniek en schoonmaak middelen gevonden hebt ben je vele Euro's armer.
                      Ik heb geen idee waarover je het hebt.
                      Er komt stof op de sensor, je mag zo voorzichtig zijn als je wil. Dat is nu eens een eigenschap van de huidige generatie DSLR toestellen.

Is er 1 ideale manier om dit te verwijderen, waarschijnlijk niet .
                      Zijn er alternatieven, ja (of je ze idioot vind is voor jouw rekening)
                      Is het moeilijk, nee

Ik heb mijn D70 op twee jaar tijd al wel 20 keer gekuist met sensorswabs en Eclipse.

Is dit gevaarlijk, nee als je voorzichtig bent maar dat is met veel zaken.
                      Is het duur, wat is er niet duur bij fotografie.

Als stof of het verwijderen ervan voor jouw een probleem is, dan moet moet je geen DSLR kopen maar bij een camera met vaste lens blijven.
                      Last edited by JePe; 27 augustus 2006, 18:28.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK
                        Betaalbaar is relatief. En sigma heeft alleszins redelijke alternatieven beschikbaar toch?
                        Tevergeefs zoek je bij sigma naar een 400mm prime

Groetjes

marc

www.caridina.be

Comment

Tevergeefs zoek je bij sigma naar een 400mm prime

Groetjes

marc
                          En er zullen vast wel andere specifieke voorbeelden zijn. Maar een dergelijk bereik kun je bij Sigma middel een aantal prima zooms ook bereiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                            Juist, een keer blazen en hij is schoon. Leuke verkoop praatjes maar ik moet het nog zien, het stof moet ergens blijven. Wat een popenkast om een stofje, wanneer zit je nu boven de F11 ? ik kan me indenken met een macro opname dat je naar 16 of 22 gaat maar met een normale opname heeft dit totaal geen nut, dat is alleen stofjes zoeken.
                            Zo denk ik er ook over. Ik al enkele keren een stofje op men sensor gehad, gewoon eens ligt in blazen van ver en voila, hij is weer proper.
                            SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
                              Zo denk ik er ook over. Ik al enkele keren een stofje op men sensor gehad, gewoon eens ligt in blazen van ver en voila, hij is weer proper.
                              Deze methode werkt in 9/10 als je het stofje ziet liggen, maar er zijn ook stofjes die je niet met het blote oog ziet liggen en die zich ook niet meer laten verwijderen met de blaaspeer. En dan zijn er andere 'kuistechnieken' die ook hier in den treure reeds besproken zijn.

Maar heel dit stof gedoe is wel off topic, niet
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                                Deze methode werkt in 9/10 als je het stofje ziet liggen, maar er zijn ook stofjes die je niet met het blote oog ziet liggen en die zich ook niet meer laten verwijderen met de blaaspeer. En dan zijn er andere 'kuistechnieken' die ook hier in den treure reeds besproken zijn.

Maar heel dit stof gedoe is wel off topic, niet
                                En die stofdeeltjes die met de blaaspeer niet meer te verwijderen zijn, wel, ik vrees dat die door het trillen van de sensor ook niet te verwijderen zijn....

Groetjes

marc

www.caridina.be

Comment

Working...
                                X