Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 Color Mode vraagje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 Color Mode vraagje?

    Hoi,

    Net een D50 aangeschaft, een aantal test gedaan in de 'Auto' mode, en heb vastgesteld dat het kleurprofiel 'adobergb' word gebruikt. Nu heb ik gezien dat in het menu ook een aantal andere in te stellen zijn waaronder 'IIla rgb' (sla me op m'n kop asl het fout i) Kan ik deze als preset zetten voor de 'auto' mode of kan dit alleen in de mode 'P'? Vind namelijk dat bij gebruik van dit profiel de kleuren duidelijker/mooier zijn!

    Thx
    Krims@nline - A memory in the raw

  • #2
    Re: Nikon D50 Color Mode vraagje?

    Beste Krims@nline


    Op p 77 van de handleiding staat de uitleg over de verschillende "color modes". Color mode is een onderdeel van het Optimize Image menu (heb hier enkel de engelstalige handleiding, in het nederlands zal dat ongeveer "Beeldoptimalisatie" zijn). Op p 101 kan u zien dat Beeldoptimalisatie enkel instelbaar is in de standen P, S, A en M.


    Groetjes
    Frans
    Nikon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 Color Mode vraagje?

      @Frans, dacht al dat het niet mogelijk zou zijn in de Automatische mode 'jammer' ?!?. Denk dat ik de handleiding nog maar es goed moet lezen (nog eental uren, bovenop de gedane uren). Zal dan niets anders op zitten dan te fotgraferen in 'P' mode met enkel de beeldoptimalisatie op 'IIIa rgb' en nog wat andere aanpassingkjes, en toch nog zoveel mogelijk op automatisch, moet trouwens nog heel veel leren van al die voor mij nog chinese woorden ....
      Krims@nline - A memory in the raw

      Comment

      Working...
      X