Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste dslr, welke lens om te starten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste dslr, welke lens om te starten?

Ik stond gisteren op enkele momenten van een aankoop, nl de sony a100. Dit zou voor mij de eerste dslr zijn maar uiteindelijk afgezien van de bestelling/koop.

Uiteindelijk vroeg ik naar de prijs van de Canon 30D maar die was zo hoog geprijsd (1599 voor de body, 2199 met een 17-85 IS USM lens en zonder CF kaartje) en ben dan maar met lege handen naar huis terug gekeerd.

Uiteindelijk na veel reviews lezen ga ik straks op topfoto.de dezelfde set bestellen voor 1698 euro (incl 2 gb cf kaart).

Is dit een goede keuze als starterslens?

Canon EOS-30D Body + Canon 17-85/4-5,6 EF-S IS USM

De eerstvolgende aankoop zouden deze lensen zijn:
    Canon 60/2,8 EF-S USM Macro
    Canon 70-300/4-5,6 EF IS USM
    Canon EOS 30D + Canon EF 70-200L F4 IS USM + Canon EFS 17-85 F4-5,6 IS USM + Canon Speedlite 580EX + LowePro Mini Trekker AW

Re: eerste dslr, welke lens om te starten?

Naar mijn bescheiden mening is de lens in het pakket niet van het niveau van de body! Er zijn nog veel lees betere lenzen ter beschikking. (17-55 IS bv of 24-105 IS 4L als je toch IS wilt)
    Ps vergeet je CF ook niet te bestellen he!
    Anders kijk es op trascend.nl ze verkopen online zeer goede kaartjes aan geen geld!

Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

de 24-105 ligt ietsje buiten mijn budget, kost het dubbele van de 17-85 en een 17-85 heeft toch een breder veld dan een 24-105 niet?
      Canon EOS 30D + Canon EF 70-200L F4 IS USM + Canon EFS 17-85 F4-5,6 IS USM + Canon Speedlite 580EX + LowePro Mini Trekker AW

Comment

Over het bereik heb je gelijk, maar kijk is naar http://www.photozone.de/8Reviews/len...6_is/index.htm Daar staat deze lens uitgebreid getest...
        Staar je niet blind op een grote range! Anders is de 17 -40 L zeker niet te onderschatten (er loopt momenteel een korting van 50 euro op denk ik). Later kan je dan de 70-200 4L odof de 70-300 IS kopen. Geloof me beter 1 goede lens dan 2 waar je niet super content van zijt! Koop onmiddelijk goed, spaart je veel geld!

Grt JVG
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Dat is gesproken.
          Zelf heb ik mijn 17-85 weggedaan en mij een 17-40 aangeschaft : stukken beter , niet alleen betere kwaliteit , het voelt gewoon beter aan en werkt prettiger.

30D 17-40 L - 70-300 IS - 28-105 USM

Alles tweede hands gekocht, alles samen voor 2050 euro.
          Francis

Comment

Ik zie net dat je de Canon 60/2,8 EF-S USM Macro zou willen aankopen:
            gewoon doen!
            Francis

Comment

wegens beperkt budget denk ik dat ik toch een goede keus maak met de 17-85, ik ga namelijk een cursus digitale fotografie volgen en wil toch een lens waarmee ik toch een vrij groot bereik en groothoek mee heb. of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi
                wegens beperkt budget denk ik dat ik toch een goede keus maak met de 17-85, ik ga namelijk een cursus digitale fotografie volgen en wil toch een lens waarmee ik toch een vrij groot bereik en groothoek mee heb. of niet?
                dslr is lenzen wisselen... dus aan één lens heb je meestal niet veel... (alé, valt te zien wat je wilt doen hé...)
                -=- Light is the key...

Comment

Persoonlijk zou ik een goedkoper toestel kopen, en meer geld vrijmaken voor lenzen .
                  Ook met een Pentax IstDL of een Nikon D50 kan je perfect aan zo'n cursus beginnen.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik zou inderdaad niet instappen met een 30D. Ik zou dan voor een Nikon D50/Canon 350D gaan. Ook Pentax is een mogelijkheid, maar dat systeem ken ik minder goed. Sony Alpha 100 is een hele mooie camera, maar het glaswerk is nog niet zo uitgebreid als bij Canon/Nikon.

De technische kwaliteit van je foto's is 20% body en 80% glaswerk.

Oh ja: als je net begint, waarom dan meteen een macrolens? Begin eerst eens met fotograferen en leer wat je leuk lijkt (landschappen/modellen/autosport), dan kun je daar geschikte lenzen voor kopen.
                    Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

pff ik blijf twijfelen, voorlopig blijf ik bij die 17-85, de cursus digitale fotograaf die ik ga volgen duurt een jaar, voltijds leren (5 dagen per week 7 uur les).

lenzen wisselen is geen probleem

Comment

Voor de meerprijs van een 30D, of a100 of D70s/D80/D200 tov een D50 of Pentax, koop je minstens één heel goeie lens extra. Als je de body ooit beu bent, kan je die altijd nog vervangen door een duurdere. Als je geen €500 betaalt voor de body, kan je er bij wederverkoop ook niet bijzonder je broek aan scheuren.

En je moet maar eens op zoek gaan naar foto's die bv. met een D50 genomen zijn. Daar zijn net zo goed pareltjes bij als bij die van de duurdere modellen.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zoals er nog zeggen, misschien ben je beter met een goedkopere body (350D) en dan nog een extra lens?

Vb
                          350D + 17-85 IS + 10-22
                          350D + 17-85 IS + 70-300 IS
                          (afhankelijk van waar je meer nood aan hebt, tele of superwide)

Succes
                          PS: waar volg je die opleiding?
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

Comment

En er zijn hier alle hele boeken vol geschreven over D50 vs. D70s vs. 350d vs. Ist DL vs. etc...

De zoekfunctie kan je veel wijsheid (zowel als oeverloze discussies) bezorgen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi
                              pff ik blijf twijfelen, voorlopig blijf ik bij die 17-85, de cursus digitale fotograaf die ik ga volgen duurt een jaar, voltijds leren (5 dagen per week 7 uur les).

lenzen wisselen is geen probleem
                              Wil je leren fotograferen? Laat die 17-85 IS dan achterwege. En vergeet ook de 17-55 IS of de 17-40L.

Schaf jezelf een body aan met de standaard kitlens (het toestel maakt niet zoveel uit, maar een spotmeter zou toch wel handig meegenomen zijn).

Koop jezelf nog één of twee goedkope primes bij (een 24 mm en een 50 mm) en trek er af en toe op uit met alleen die prime(s). Ik heb de eerste 10 jaren uitsluitend gefotografeerd met een 50 mm. Ik besefte zelfs niet wat het concept zoomen was...

Over een jaar weet je wat je juist wil, en ga je zelf de juiste keuze kunnen maken. Die twee primes ga je waarschijnlijk niet kwijt willen, die kitlens is bij de meeste fototoestellen zo goed als gratis, als je die voor een appel en een ei verkoopt volgend jaar verlies je daar minder aan dan aan één van die duurdere lenzen te moeten verkopen

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X