Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 20D -> nikon D200 / D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 20D -> nikon D200 / D80

Zoals sommigen weten heb ik onlnags al mijn canon stuff verkocht om een overstap te gaan maken naar het nikon kamp.
    Ten eerste omdat er enkele mensen in men familie nikon en bijhorende lenzen / flitsers hebben. Zo kunnen we beter materiaal uitwisselen.

Nu, ik ben altijd tevreden geweest van mijn canon 20d en wil nu dus een nikon dslr gaan kopen. Ik vraag me af wat ik best koop een D200 of toch beter naar de nieuwe d80 gaan die een stuk minder duur zal zijn.
    mijn budget is 2500eur (mag minder ook e) met een goede std lens.

Wat zijn jullie ervaringen?

Gr

Re: Canon 20D -> nikon D200 / D80

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust
    Zoals sommigen weten heb ik onlnags al mijn canon stuff verkocht om een overstap te gaan maken naar het nikon kamp.
    Ten eerste omdat er enkele mensen in men familie nikon en bijhorende lenzen / flitsers hebben. Zo kunnen we beter materiaal uitwisselen.

Nu, ik ben altijd tevreden geweest van mijn canon 20d en wil nu dus een nikon dslr gaan kopen. Ik vraag me af wat ik best koop een D200 of toch beter naar de nieuwe d80 gaan die een stuk minder duur zal zijn.
    mijn budget is 2500eur (mag minder ook e) met een goede std lens.

Wat zijn jullie ervaringen?

Gr
    De D200 en 30D/20D zitten in een andere categorie dan wat de D80 gaat zijn. Denk dus na wat je zo goed vond aan een 20D daaruit kan je dan eventueel afleiden of de meerwaarde van de D200 voor jou ook belangrijk is.

Comment

Het is moeilijk vergelijken aangezien Nikon zijn modellen tussen die van Canon positioneert. De D80 bestaat voorlopig alleen op papier (dat is iets waar je aan zult moeten wennen in het Nikon kamp, nieuwe producten zijn in de regel 6 maanden na introductie leverbaar).

De D200 zit qua functionaliteit & uitrusting (sensor kun je niet verg) tussen de 20/30D en 5D in.

De D80 zal waarschijnlijk tussen de 350D en de 20/30D inzitten.

Comment

als je een D30 gewoon bent zal je de D200 ook wel kunnen smaken

pakt dat ze over het algemeen kwa capaciteiten gelijk zijn aan elkaar ... (spreek uit "eigen" ervaring)

Comment

Working...
        X