Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

combinatie canon 350d en lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• combinatie canon 350d en lens

Is volgende combinatie van camera en lens goed voor sportfoto's?

een camera canon 350d + de lens canon 70-200 2.8L USM

De lens zal wel goed zijn,maar de camera ,is deze goed of neem ik
    beter de 20d of 30d ?
    Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
    Nikon Coolpix 775 en cp 5700

Re: combinatie canon 350d en lens

Zo te zien speelt de prijs niet.
    350d is zeker een goed toestel, heb hem gehad, maar zou dan toch gaan voor de 30d, de lens is een goede investering moest je ooit in de richting
    gaan van een full frame (5d).

Succes.

Comment

Bedankt voor uw reaktie.
      Prijs speelt toch wel een rol,maar ik wil niet na een paar maanden klagen en denken van ,had ik maar beter de 30d gekocht.
      Waar zit het verschil dan precies ?
      Ik wou toch een eindje weg kunnen met deze combinatie.

Comment

De 30D body is veel degelijker die is gemaakt van metaal (magnesium). Daarbij komt de snelheid om de hoe kijken een grotere buffer, zeer snel opstarten ook vanuit de slaapstand. De zoeker is beter, je kan meer opnamen achter elkaar maken. Iso in stapjes van 0.25 is mogelijk. EV kan ook in stapjes van 1/3 _ of + Spotmeting, groter scherm, zuinig met stroom, Je kan na elke opname het histogram bijkijken zonder dat je daarvoor elke keer een knop in moet drukken. Niet dat de 350 een slechte camera is, integendeel. Maar als ik de keuze had dan wist ik het wel. Vooral met de 70-200 L is het een super koppel.
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Aan uw vragen te zien, bent u niet zo'n ervaren en doorgewinterde fotograaf( met alle respect). Dus of je nu een 350D of een 30D, volgens mij maakt dat voor u helemaal niet uit. Enkel de 5fps is een voordeel. Volgens mij voldoet de 350D perfect voor u, misschien + extra flits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
            De 30D body is veel degelijker die is gemaakt van metaal (magnesium). Daarbij komt de snelheid om de hoe kijken een grotere buffer, zeer snel opstarten ook vanuit de slaapstand. De zoeker is beter, je kan meer opnamen achter elkaar maken. Iso in stapjes van 0.25 is mogelijk. EV kan ook in stapjes van 1/3 _ of + Spotmeting, groter scherm, zuinig met stroom, Je kan na elke opname het histogram bijkijken zonder dat je daarvoor elke keer een knop in moet drukken. Niet dat de 350 een slechte camera is, integendeel. Maar als ik de keuze had dan wist ik het wel. Vooral met de 70-200 L is het een super koppel.
            Ik vind het altijd fijn als mensen helpen bij het maken van een keuze, maar dan moet dat wel gebeuren aan de hand van feiten en geen nonsens.

- De 350D bevat evengoed een metalen chasis, maar je zal wel merken dat hij minder "plastiekerig" aanvoelt. Hij ligt bij sommige mensen misschien niet goed in de hand, wat wel het vernoemen waard is.
            - Starten vanuit slaapstand is volgens mij evensnel (lees: razendsnel) dus dat is geen verschil.
            - Zuiniger met stroom is ook de eerste keer dat ik het hoor en is volgens mij ook larie. Ze zijn alletwee gebaseerd op de DIGIC II processor. Dat de 30D een grotere buffer heeft kan ik nog inkomen.
            - ISO is volgens mij in stapjes van 25 en niet 0.25.
            - Na elke opname histogram bekijken doe ik ook zonder elke keer een knopje in te drukken.

Als we dan toch bezig zijn kunnen we misschien belangrijkere details vermelden:
            - Voor de 2.8 is de 30D misschien wel in 't voordeel met zijn dubbele nauwkeurigheid wat het centerfocus betreft. Het focussen zal toch preciezer en misschien sneller zijn.
            - De 30D kan 5fps aan ipv 3fps. Of dat iets uitmaakt hangt ervan af of je veel in continuous drive speelt.

Wat die 70-200 2.8L betreft: volgens mij vind je geen betere, tenzij misschien de IS versie dan. Maar die kost dan ook nog wat meer.
            pixelpusher

Comment

Of een 30D voor jou de meerkost waard is moet je zelf beslissen maar volgende dingen zijn belangrijk. Als je nog een 20D op de kop kan tikken deze heeft dezelfde voordelen en zal nog goedkoper te vinden zijn. Er zijn natuurlijk ook wat nadelen met 20D tov 30D.

Voordelen 30D tov 350D voor sport:

- De AF: Niet alleen omwille van de grotere precisie maar ook omwille van de snelheid, betere aiservo, groter gebruiksgemak, meer focuspunten(alhoewel je vaak op center focus point gaat staan). AF is een groot voordeel in sport.
              - De buffer: De grotere buffer van de 30D gaat je toelaten om zonder vertraging foto's achter elkaar te maken. Zeker in sport zal dit wel eens van pas komen.
              - FPS: 5 fps is het dubbele van 2.5 fps. Voor sommige actiefotografie zal dit ook wel van pas komen.
              - ISO 3200: alhoewel je dit gaat proberen te vermijden zal het af en toe wel eens noodzakelijk zijn. Je kan met 350D gaan onderbelichten en rechttrekken in RAW maar rechtstreeks werkt een stuk handiger.
              -Constructie: De constructie van een 30D is van een hogere kwaliteit. Niet dat 350D slecht is(integendeel) maar de 30D zal een harder gebruik langer aankunnen en alle onderdelen zijn gemaakt om langer te blijven werken denk aan de sluiter bijv.
              -Gewicht: alhoewel ik dat meestal een nadeel vind zal in combinatie met de 70-200 f2.8 het extra gewicht van de 30D er voor zorgen dat de balans iets beter is. Denk er ook aan een portraitgrip toe te voegen dan zal het nog beter zijn.

De rest van de verschillen die in mij opkomen lijken mij voor sport niet zo belangrijk.

Maar bedenk ook de 350D is een stuk goedkoper en in de praktijk zal ie waarschijnlijk meestal ook wel voldoen. Maar dat de 30D voor jou de beste camera zal zijn dat is ook zeker. Aan jou om te beslissen.

Comment

Bedankt voor de waardevolle tips.

Comment

Ikzelf gebruik al een jaar de 350D en ben er zeer tevreden over. Ik neem er ook foto's mee voor het VRT weerbericht, en voor interventies voor vrtnieuws, en de krant. Deze camera voldoet zeker en ISO in stapjes van 25... och ja, hoeveel keer gebruik je dat? (ik dan toch)

350D is
                  www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

350D (600Euro) vs 30D (1200Euro)

De voordelen van de 30D (t.o.v. 350D)
                    - Betere constructie
                    - ISO 3200
                    - Mooiere foto's bij ISO 800/1600
                    - Iets snellere autofocus
                    - Grotere buffer

Als ik met éénzelfde budget moet kiezen, dan kies ik zonder één seconde twijfelen de 350D. Met het uitgespaarde geld kan je tenslotte een extra kwalitatieve lens kopen! Je kan dan bijvoorbeeld naast je 17-40 L nog een tele of superwide lens bijkopen, voor hetzelfde budget!

Prijs/kwaliteit&opties kan er volgens mij geen enkel toestel aan de 350D tippen. Ik denk dat je als amateurfotograaf meer dan voldoende hebt aan dit toestel, tenzij een van de opgesomde voordelen van de 30D voor jouw van uiterst groot belang zijn.

mvg,
                    Michiel

PS: De 350D is in 0.2 seconden klaar om een foto te nemen, ik betwijfel ten zeerste of de 30D hieraan kan tippen. Bovendien heb je in die tijd nog niet in je zoeker gekeken. Ook is de 30D niet zuiniger dan de 350D, alvast niet vernoembaar zuiniger. Één nadeel aan de 350D kan zijn is dat hij voor mensen met grote handen wat klein kan zijn zonder de optionele battery grip. Maar ik heb ook grote handen en ik vond hem lekker compact, dit is een puur subjectieve beslissing, maar het is niet ongewoon dat mensen de grip er voor kopen (dit is wel heel handig voor rechtstaande foto's).
                    Last edited by MichielBrugge; 15 augustus 2006, 20:12.
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

Comment

Nog es bedankt,maar ik ben er nog niet uit.

Ik zou de 30d nemen,maar dan met de 70-200/4 L USM ipv de 2.8,dit gaat dan boven mijn budget.
                      Of neem ik dan toch beter de 350d met de 70-200/2.8 L USM ?

Ik denk dat de 70-200/4 L USM toch al een redelijk goeie lens moet zijn,toch beter of een 70-300 /4.0-5.6 bijvoorbeeld.
                      Maar toch zie ik ze regelmatig te koop staan,zijn ze dan toch nie zo goed ?

Comment

De 70-200 F4 L is een pracht van een lens. Optisch is deze superieur tov een 70-300. Het is een L lens, wat garant staat voor top-kwaliteit, zowel constructie als optiek.

Maar voor sportfotografie is het belangrijk dat je lichtsterke optiek hebt. Hoewel F4 niet slecht is, is het toch niet voldoende om snel bewegende voorwerpen te "stoppen". De 70-200 F2.8 L laat dubbel zoveel licht binnen als de F4 en laat je dus ook toe om sneller te fotograferen en beweging te stoppen. Als dit voor sportfotografie moet dienen dan ben je beter met de 350D + 70-200 F2.8 L dan met 30D + 70-200 F4 L.

De lens is altijd belangrijker dan de body!

Indien dit te duur is, kijk dan naar de Sigma 70-200 F2.8 HSM. Deze zijn een stuk goedkoper dan de Canon variant. Maar volgens je eerste post, past de F2.8 L wel in je budget.

Bekijk overigens ook nog even de 400D. De opvolger van de 350D, die nu ook enkele voordelen van de 30D heeft overgenomen (9pt AF,..).

Michiel
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

Comment

Ja,de 2.8 samen met de 350d past nog in het budget.
                          De meeste foto's zijn idd sportfoto's.

Zal de 400d es beter bestuderen.

Bedankt.

Comment

Working...
                          X