Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

internationaal en nederlands model

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• internationaal en nederlands model

Bij sommige camera's staat er bij "Internationaal model" of "Nederlands model"
    Wat betekent dit precies ?
    Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
    Nikon Coolpix 775 en cp 5700

Re: internationaal en nederlands model

Bij een Nederlands model zit garantie van Nikon Nederland en een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
    Internationaal kan zeggen dat er een gebruiksaanwijzing uit Peru bij zit en de 110Volt lader.

Service en garantie gaan altijd via de winkel waar je wat koopt. Als dat dus een onbekend internetadres uit Verwegistan is, dan weet je waar je aan toe bent.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

volgens mij is het merk BV nikon canon etcetra ten alle tijde verplicht om garantie te verlenen ook als het apparaat in het buitenland is gekocht.
      Of als het geimporteerd is.

Comment

Internationaal model kan via een importeur van één van de buurlanden komen. Betekent een gebruiksaanwijzing in een andere taal (mogelijk). Een engelse steker, of een lader op 110 v zul je in een nederlandse winkel niet gauw tegenkomen, lijkt me.
        Mijn camera was een duitse. Scheelde een fors bedrag. En garantie was geen probleem.
        Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Bedankt voor de reakties.
          Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
          Nikon Coolpix 775 en cp 5700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
            volgens mij is het merk BV nikon canon etcetra ten alle tijde verplicht om garantie te verlenen ook als het apparaat in het buitenland is gekocht.
            Of als het geimporteerd is.
            Nee, garantie wordt gegeven door de winkel. Die kan dat hebben uitbesteed bij de fabrikant, maar dat is zijn zaak.

Als je auto stuk gaat, ga je naar de garage en niet naar Wolfsburg,
            Als je wasmachine stuk gaat ga je naar de leverancier en niet naar Korea.

Je mag met een Nikon naar een Nikon Service Punt. Dat zijn gewoon particuliere ondernemers, die onder garantie repareren als ze de garantie erkennen.

Op m'n site staat uitgebreidere info.
            Onder Nikon's garantie, handleidingen.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
              Nee, garantie wordt gegeven door de winkel. Die kan dat hebben uitbesteed bij de fabrikant, maar dat is zijn zaak.

Als je auto stuk gaat, ga je naar de garage en niet naar Wolfsburg,
              Als je wasmachine stuk gaat ga je naar de leverancier en niet naar Korea.

Je mag met een Nikon naar een Nikon Service Punt. Dat zijn gewoon particuliere ondernemers, die onder garantie repareren als ze de garantie erkennen.

Op m'n site staat uitgebreidere info.
              Onder Nikon's garantie, handleidingen.
              Als ik met m'n Ford die ik in België gekocht heb in Zakkemakke in panne val en ik ga ginder naar een garage voor een herstelling onder garantie dan is die garage in Zakkemakke verplicht de herstelling onder garantie uit te voeren, ook al is de wagens elders gekocht... (gesteld dat het over een defect gaat dan onder garantie valt)

Met andere zaken is dit niet anders... Waar je het gekocht hebt speelt geen rol... Zolang het natuurlijk geen toestel is dat "van de boot gevallen is"
              *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

precies, en als je het laat repareren ,dan verhaald die leverancier de garantie bij de fabrikant (importeur)
                Dus garantie mag geen probleem zijn

Comment

Working...
                X