Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe NIKON D80

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe NIKON D80

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
    Hallo Francis,

Dit zijn reacties die voor mij niet kunnen.
    Ikzelf heb mede dank zij deze site de eerste stappen naar de digitale fotografie gezet. Heb sedertdien enorm veel geleerd aan mensen die er niet voor terugschrikken om je met raad en daad bij te staan. Ik van mijn kant ontzie mij nooit de moeite om mensen te helpen als ik dat kan. En ik ga er ook vanuit dat er geen domme vragen bestaan, er bestaan alleen domme antwoorden. Dat men na afwezigheid sommige threads heeft gemist en door zijn enthousiasme vergeet eerst naar de zoekfunctie te gaan of als nieuweling nog niet goed weet dat er een zoekfunctie is, is meer dan normaal.
    Daarom verafschuw ik dergelijke reacties ten zeerste.

Groetjes,
    Pol.
    Ik reageer niet meer op dit soort posts.
    Bijna iedere thread is er
    • Wel iemand die iemand anders begint te beledigen voor de onnozelste zaak. (zoals een type-FAUT)
    • het wellens/nietes spelletje van het mijn materiaal is beter dan dat jouw
    Het wordt hoog tijd dat er wat Forum-etiquette komt.

PS : om alle misverstanden te voorkomen dit is een algemene reactie, niet specifiek op 1 post of persoon.
    Last edited by JePe; 12 augustus 2006, 09:41.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
      Ik reageer niet meer op dit soort posts.
      Bijna iedere thread is er
      • Wel iemand die iemand anders begint te beledigen voor de onnozelste zaak. (zoals een type-FAUT)
      • het wellens/nietes spelletje van het mijn materiaal is beter dan dat jouw
      Het wordt hoog tijd dat er wat Forum-etiquette komt.
      Duidelijke taal, mooi zo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
        Hallo Francis,

Dit zijn reacties die voor mij niet kunnen.
        Ikzelf heb mede dank zij deze site de eerste stappen naar de digitale fotografie gezet. Heb sedertdien enorm veel geleerd aan mensen die er niet voor terugschrikken om je met raad en daad bij te staan. Ik van mijn kant ontzie mij nooit de moeite om mensen te helpen als ik dat kan. En ik ga er ook vanuit dat er geen domme vragen bestaan, er bestaan alleen domme antwoorden. Dat men na afwezigheid sommige threads heeft gemist en door zijn enthousiasme vergeet eerst naar de zoekfunctie te gaan of als nieuweling nog niet goed weet dat er een zoekfunctie is, is meer dan normaal.
        Daarom verafschuw ik dergelijke reacties ten zeerste.

Groetjes,
        Pol.
        Pol, effe misverstand uit de weg ruimen he, mijn reactie is op het antwoord van arnoudt, niet op jou, integendeel, lees de eerste woorden van mijn post maar op jouw reactie : Volledig mee akkoord Pol
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Hier hadden de MOD's toch eerder mogen ingrijpen door de topic ofwel te deleten (mvv de reden om misverstanden te vermijden...) of door deze samen te voegen bij de ander topics met zelfde onderwerp...dan was het hier bij 3 reakties gebleven ipv nu weer een eindeloos lijkende thread met verkeerd geinterpreteerde reakties etc...

-zucht-
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Een vergelijking van de sampleimages met de Sony Alpha te vinden op

zeg eens, kenners, wie komt daar nu het beste uit en waarom?
            Lieven Degrauwe
            http://www.beeldbedrijf.be

Comment

1) kenners? lol
              2) de beste bestaat NIET

anno 2006 kan je eigenlijk geen slechte dslr meer kopen. de ene is beter dan de andere maar dan alleen op één of meerdere vakken.

D80 heeft geen beeldstabilisatie op de sensor. ik persoonlijk trek me daar niets van aan, maar er zijn andere meningen.
              foto als spiegel of als venster?

Comment

toch wel geweeeeeldig veel ruis op de pics van de sony alpha nu kan het ook misschien aan de omstandigheden liggen of zo, maar voor een nieuwe camera is dat toch niet al te best...

vriendelijke groeten, dimidub
                ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                  IS noemt bij Nikon "VR" (Vibration reduction)

Zo'n heel handige lens is dus de 18-200 "VR" (nog groter bereik dan de 18-135 EN met stabilisatie)

Als je die ergens kan vastkrijgen Omdat ik zin had om een nieuwe camera te kopen (D50) en niet wilde voorhebben dat hij niet geleverd werd voor ik op vakantie vertrok heb ik een Nikkor 25-120 VR gekocht... Ik heb'm maar sinds eergisteren geleverd, dus heb er nog niet te veel ervaring mee
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall
                    Als je die ergens kan vastkrijgen Omdat ik zin had om een nieuwe camera te kopen (D50) en niet wilde voorhebben dat hij niet geleverd werd voor ik op vakantie vertrok heb ik een Nikkor 25-120 VR gekocht... Ik heb'm maar sinds eergisteren geleverd, dus heb er nog niet te veel ervaring mee
                    Het is wel 24-120 (een mm in groothoek maakt verschil)

Ge gaat aan die lens veel plezier beleven. Ik durf zelfs zeggen dat hij zeker zo goed is als de 18-200. (als het niet beter is)

Bij deze lens nog een 12-24 en je hebt een mooie combinatie.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Er mag inderaad wat meer moderatie plaatsvinden. Er is hier een wildgroei aan topics en ook zijn de topictitels niet altijd duidelijk ("vraagje" bijvoorbeeld). Ik stem voor wat meer striktere regels, zoals 1 topic per camera, waarin je dan vragen/opmerkingen over die camera kwijt kunt. Een beetje zoals Gathering of Tweakers, dat werkt IMHO erg prettig. Als ik nu de topiclijst open zie ik soms door de bomen het bos niet meer, dat leest niet erg prettig.

Neemt niet weg dat ik dit nog steeds een superforum vind, erg veel leuke informatie te vinden als je goed zoekt.
                      Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arfman
                        Als ik nu de topiclijst open zie ik soms door de bomen het bos niet meer, dat leest niet erg prettig.

Neemt niet weg dat ik dit nog steeds een superforum vind, erg veel leuke informatie te vinden als je goed zoekt.
                        Wat is het probleem? De topics waar recent in gepost werd staan toch bovenaan? Ik vind niets voor het systeem "1 topic per camera". Die worden dan veel te lang, ook met veel te veel soms verouderde informatie dan. Het systeem zoals het nu is vind ik perfect. Te veel structureren is ook niet tof. (moet je voor in Duitsland zijn... grapje).

Ik vind: als je gestructureerde info wil, zijn er genoeg sites die dit doen.
                        En de vraag "welke camera kies in nu best" mag wat mij betreft nog veel herhaald worden. Ik lees telkens de antwoorden, en ik leer telkens bij. De nadrukken liggen immers per persoon anders, en dat is dan ook typisch menselijk.

groeten, Pascal.
                        Canon 30D
                        http://www.flickr.com/photos/pascal_s/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                          Pol, effe misverstand uit de weg ruimen he, mijn reactie is op het antwoord van arnoudt, niet op jou, integendeel, lees de eerste woorden van mijn post maar op jouw reactie : Volledig mee akkoord Pol
                          Had ik ook niet zo begrepen Francis. Geen probleem dus.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De D80 krijgt inderdaad heel veel aandacht.

Waarschijnlijk heel terecht. Waarschijnlijk is het het beste toestel op dit moment. Waarschijnlijk is het bijna het duurste toestel dat op de markt is. Waarschijnlijk zal dit toestel maar 2% van deze forumlezers als doelgroep mogen beschouwen. Waarschijnlijk rijdt maar 2% van ons met een Mercedes. Enz....

Hou de kerk in het midden aub.
                            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight
                              Waarschijnlijk is het het beste toestel op dit moment. Waarschijnlijk is het bijna het duurste toestel dat op de markt is.
                              Dit lijkt mij wat overdreven voor de D80, voor zijn segment klopt het aardig, maar als je het gaat vergelijken met de D2X of de 1D, dan kun je het bedrag vervijfvoudigen of bijna een 0 achterzetten.....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pascalsn
                                Wat is het probleem? De topics waar recent in gepost werd staan toch bovenaan?
                                Klopt, met dus als gevolg een wildgroei van allemaal dezelfde topics. Ik zit hier nog maar enkele maanden, en nu al heb ik misschien wel 20x het topic "welke zoom tot 300mm voor mijn Nikon/Canon/whatever" voorbij zien komen.

Ik vind niets voor het systeem "1 topic per camera". Die worden dan veel te lang, ook met veel te veel soms verouderde informatie dan.
                                Hoeft niet. Als je een goede startpost regelmatig bijwerkt als de camera nog niet leverbaar is (zoals de D80), houd je die up-to-date met de nieuwste info. Eenmaal een camera uit is, hoef je dat niet meer te doen en zal het topic een natuurlijk verloop krijgen. Soms komen daar dezelfde vragen in terug, maar dat is minder erg dan 3 x hetzelfde topic.

Het systeem zoals het nu is vind ik perfect. Te veel structureren is ook niet tof. (moet je voor in Duitsland zijn... grapje).
                                Alles waar "te" voorstaat is nooit goed
                                Maar iets meer structuur hier mag wel, en er mag zeker ook aandacht (door de moderators) worden geschonken aan het bijschaven van de topictitels. Topictitels als "vraagje" en "welke lens" zijn echt te onduidelijk.
                                Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

Working...
                                X