Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ruis D200

Wat hebben die cameramerk-fanboys tegenwoordig? Eén of andere ziekte die hen een dwangmatige neiging geeft om andere cameramerken af te breken?
    Voel je je daar beter bij eigenlijk? Of zijn jullie onzeker over jullie eigen aankoop? Is jullie camera een soort van penis enlargment?

Moet ghost28 gered worden van de grootste vergissing van zijn hele leven?Een Nikon kopen
    Ik zie steeds weer dezelfde mensen iedere thread verpesten. Bravo doe zo verder, BD vaart er waarschijnlijk wel bij

Probeer aub eens volwassen te worden.

Mag ik hopen dat de moderators niet reageren door een slotje op het topic te hangen, maar wel door een aantal mensen te wijzen op hun a-sociaal gedrag

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ben sedert vandaag ook de trotse bezitter van een D200 en van de eerste keer getest op de Paulusfeesten in Oostende (light sucks).

Moet zeggen dat de foto's méér dan geslaag zijn en het ruisniveau tussen iso 1000 en 1600, pakken lager ligt dan m'n oude D70. De D70 boven iso 1600 was nl een regelrechte ramp...

Sjaalige camera, ga 'k nog veel plezier aan beleven
      ---------------------------------------------
      Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Wat hebben die cameramerk-fanboys tegenwoordig? Eén of andere ziekte die hen een dwangmatige neiging geeft om andere cameramerken af te breken?
        Voel je je daar beter bij eigenlijk? Of zijn jullie onzeker over jullie eigen aankoop? Is jullie camera een soort van penis enlargment?

Moet ghost28 gered worden van de grootste vergissing van zijn hele leven?Een Nikon kopen
        Ik zie steeds weer dezelfde mensen iedere thread verpesten. Bravo doe zo verder, BD vaart er waarschijnlijk wel bij

Mag ik hopen dat de moderators niet reageren door een slotje op het topic te hangen, maar wel door een aantal mensen te wijzen op hun a-sociaal gedrag

sugar

Hier ben ik het volledig me eens Ieder koopt een camera op zijn maat en probeert er de beste resultaten uit te halen. Maar je hoeft geen ander merk tot op de grond af te breken om te bewijzen dat het jouwe beter is.

Overigens Sugar, Ik ben gisteren in Aquatopia geweest en heb foto's van de vissen gemaakt zonder flash (zoals voorgeschreven ) en heb aan ISO400 gewerkt, f/2 met de 85mm f1.4 en ben aan 1/30s weggekomen met een aantal vrij scherpe platen

Comment

sugar
          Moderator,s reageren hier vrijwel nooit zelfs niet als het nodig is,er zijn op dit forum geen richtlijnen of in ieder geval ze worden niet gehandhaafd.
          En over de ruis in de foto,s met hogere iso,s allemaal bul****.
          Er zijn mensen op dit forum die het heel erg vinden om wat ruis weg te bewerken,maar vervolgens de foto,s tot in den treuren bewerken met meer of minder contrast meer minder scherp etcetra etcetra.
          Ik heb zelf een olympus E500 oh oh oh wat een ruis boven de iso 400 er valt niet mee te fotograferen zo erg is het (allemaal verkoop praatjes) het is hetzelfde als je een auto koopt de ene weet het nog mooier te brengen als de ander uit eindelijk draaid het om de poen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
            Hier ben ik het volledig me eens Ieder koopt een camera op zijn maat en probeert er de beste resultaten uit te halen. Maar je hoeft geen ander merk tot op de grond af te breken om te bewijzen dat het jouwe beter is.

Overigens Sugar, Ik ben gisteren in Aquatopia geweest en heb foto's van de vissen gemaakt zonder flash (zoals voorgeschreven ) en heb aan ISO400 gewerkt, f/2 met de 85mm f1.4 en ben aan 1/30s weggekomen met een aantal vrij scherpe platen
            Op de DPReview-forums ben ik het gewend om Nikon-is-beter/Canon-is-beter-posts te lezen en ik had tot nu toe de indruk dat BelgiumDigital volwassener was op dat gebied (m.a.w. vrij was van dat soort posts) maar blijkbaar komt het hier dus toch ook voor...

De D200 heeft inderdaad wel wat last van ruis en we weten intussen allemaal wel dat Canon superieur is op dat gebied. Ikzelf gebruik mijn D200 met de high-ISO ruisonderdrukking uitgeschakeld. In de ergste gevallen gebruik ik achteraf Noise Ninja om ze op te kuisen maar het aantal keer dat dat tot nu toe gebeurd is kan ik op één hand tellen. Overigens is dat ook niet nodig want ik druk bijna nooit foto's af en doe ik dat toch dan is het nooit groter dan A4. Ik bekijk mijn foto's vrijwel uitsluitend op scherm en heb daarvoor versies op mijn PC staan die nabewerkt zijn voor de resolutie van dat scherm.
            ...but I could be wrong...

Comment

Is er op de D200 ook een functie om de ruis te verminderen in het toestel zelf ?
              Indien ja, is dat ook door een dark-frame die hij van de foto trekt ?

Indien ja, zijn deze voorbeeldfoto's genomen met deze functie of zonder ?
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                Is er op de D200 ook een functie om de ruis te verminderen in het toestel zelf ?
                Indien ja, is dat ook door een dark-frame die hij van de foto trekt ?

Indien ja, zijn deze voorbeeldfoto's genomen met deze functie of zonder ?
                Je hebt (op de D200) high-iso ruisonderdrukking en lange-sluitertijd-ruisonderdrukking. High-iso ruisonderdrukking is gelijkaardig aan wat noise ninja of neatimage doen, alleen waarschijnlijk wat minder gesofistikeerd. Persoonlijk heb ik een hekel aan het resultaat wat je daardoor krijgt (uitsmerend effekt, reduktie van details) en heb ik liever de ruis. Is die toch te erg dan kan ik nog altijd NoiseNinja gebruiken, dat heb je zelf meer onder controle.

De lange-sluitertijd-ruisonderdrukking is de dark frame die van de foto afgetrokken wordt met de bedoeling om hot pixels te elimineren.
                ...but I could be wrong...

Comment

Blijft nog altijd de vraag waarvoor wil je het nieuwe toestel gebruiken.
                  Mijn laatste albums van concerten of optredens op onze site (onderaan op pagina 2006) zijn bijna allemaal met de d200 genomen met iso tussen de 640 en 1600. Natuurlijk kan je indien je wenst wat softwarematig "bijsturen". Deze van Boogie Boy in een andere topic in evenementen zijn getrokken op iso 500...
                  Zelf vind ik dat er vaak tot het belachelijke toe overdreven wordt in zulke toestanden alleen maar om "zijn merk' aan te prijzen.
                  Last edited by vinstermik; 11 augustus 2006, 09:02.

Comment

Mijn ervaringen met de D200: Ruis is heel discreet tot 800 iso, veel beter dan mijn D70. Het hangt allemaal wel af van de soorten opname. Een opname met veel zwarte partijen is doorgaans gevoeliger voor ruis. Met Noise Ninja kan je wonderen verrichten.
                    Bovendien heb ik bij slechte lichtomstandigheden liever wat ruis met 800 iso dan een onscherpe foto op 100 of 200 iso...
                    Liever een aanvaardbaar beeld dan helemaal geen beeld.
                    Last edited by Leopard; 11 augustus 2006, 09:44.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

sugar
                      Sugar ik wil enkel objectief zijn en de topicstarter duidelijk maken dat de D200 wel degelijk met ruisproblemen zit, wat is daar verkeerd aan.
                      Ik spreek uit ervaring vermits ik vrijwel elk WE een voetbalreportage in 1e klasse doe, telkens aan 1600 iso zonder nadenken, de beste foto's
                      onmiddelijk zonder bewerking (gewoon geen tijd voor) kan doorsturen. Collega's met Nikon (voor zover er nog één te vinden is voor dit werk) doen wel de namiddagmatchen.
                      Dus als je me nu een camera-fanboy wil noemen ok, als je nog een Nikon op overschot hebt wil ik die maar al te graag aanvaarden maar ik zal hem niet aan 1600 iso en zeker niet aan 3200 gaan gebruiken.
                      Voor de rest zijn er nog andere die nu een interventie van de moderators willen omdat ik hier objectief wil zijn en naar best vermogen de topicstarter wil verwittigen dat er wel degelijk een ruisprobleem is met die D200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeb bas
                        Sugar ik wil enkel objectief zijn en de topicstarter duidelijk maken dat de D200 wel degelijk met ruisproblemen zit, wat is daar verkeerd aan.
                        "Objectief zijn" willen velen, maar iedereen heeft een andere kijk op de wereld, dus wat voor jou "wel degelijk ... ruisproblemen" zijn, is voor anderen misschien compleet irrelevant .

Als de topicstarter aangeeft wat zijn doel is met die camera, dan kan best wel eens blijken dat hij gewoon een liefhebber is die normaal gezien met ruis bij een D200 of om het even welke andere recente DSLR absoluut geen probleem zal hebben. Om iets dan vooraf al een "probleem" te noemen, is op zich al subjectief.

(Voor mij als simpele amateur hoort dit soort discussie trouwens gewoon onder de noemer "ruisitis" thuis, binnenkort (net als het gelijkaardige virus "pixelmania") waarschijnlijk terug te vinden in medische handboeken.)

Beter is volgens mij zoals sommigen al gedaan hebben: eens een paar "probleemfoto's" tonen, zodat de topicstarter kan zien of dit voor hem niet per ongeluk een perfecte foto is in plaats van een probleem.

(en neen, ik heb geen Nikon, en geen Nikon-aandelen, en ik heb geen relaties met Nikon of Nikon-personeel .)
                        Last edited by K-2; 11 augustus 2006, 14:08.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

wat is in godsnaam een "noise probleem"

ge gaat ferrari verwijten dat het een "offroad probleem" heeft?
                          zo heeft een breedhoeklens een "tele probleem" en een tele een "groothoek probleem"

jeb bas, jij hebt een probleem met de foto's die uit een D200 komen. of mss heb je een psycholigisch probleem tegenover nikon?
                          sloeg je vader je vroeger soms met zijn nikon slr?

nikon en canon zijn twee verschillende merken met 2 verschillende R&D ploegen en brengen dus uiteindelijk verschillende producten op de markt.
                          nikon cams hebben de eigenschap om wat meer ruis op hogere iso's te hebben. enfin, toch in hun semiprofesioneel materiaal.

"mijn" camera (D70) geeft beelden op iso 1600 die bruikbaar zijn indien correct belicht, maar er zit stevig wat ruis op. in photoshop een tweede layer aanmaken met noiseninja en deze 20% laten doorkomen verhelpt echter al veel. zelfs voor A4 afdrukken.
                          een D200 geeft minder hinderlijke ruis op iso 1600 (D70 geeft precies meer kleur ruis)

canon staat bekend voor het aanpakken van ruis. ik ken hier mensen die ook bekend staan voor het aanpakken van ruis. op hun pc/mac met + 3000mhz, gigabytes aan ram en de beste programmas als tools. veel betere hardware dan wat er in zon bodytje zit.

nabewerking doe je toch als je met een dslr werkt. enfin, zou je moeten doen.
                          goeie foto's worden beter, de beste worden pareltjes.
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeb bas
                            Ik spreek uit ervaring vermits ik vrijwel elk WE een voetbalreportage in 1e klasse doe, telkens aan 1600 iso zonder nadenken, de beste foto's
                            onmiddelijk zonder bewerking (gewoon geen tijd voor) kan doorsturen. Collega's met Nikon (voor zover er nog één te vinden is voor dit werk) doen wel de namiddagmatchen.
                            Dus als je me nu een camera-fanboy wil noemen ok, als je nog een Nikon op overschot hebt wil ik die maar al te graag aanvaarden maar ik zal hem niet aan 1600 iso en zeker niet aan 3200 gaan gebruiken.
                            Voor de rest zijn er nog andere die nu een interventie van de moderators willen omdat ik hier objectief wil zijn en naar best vermogen de topicstarter wil verwittigen dat er wel degelijk een ruisprobleem is met die D200.
                            Het is niet omdat Jouw collega's niet werken met een Nikon dat het daarom geen goede toestelen zijn (ivm de ruisverhouding)
                            dikwijls is het omdat ze nog goede lensen hebben van hun analoog tijdperk of via hun werkgever ...
                            Ik doe heel veel mountainbikewedstrijden (ik heb dit jaar een aantal maal in het buitenland gezeten oa schotland)
                            en daar zie ik voor 90% nikon materiaal
                            en ik kan je verzekeren in de bos is het donkerder dan het s'avonds in een voetbalstadion vol met lampen
                            de profs met hun nikon materiaal doen bijna niets van nabewerking en hun foto's staan gemiddeld 1h na de wedstrijd op hun site
                            ikzelf ben maar een amateurke maar ik heb liever dat ik zelf noisecontrrole kan doen en zo meer detail behoud dan dat het toestel serieuse noisereductie doet en minder detail weergeeft
                            dus mijn standpunt is
                            een D200 heeft wat ruis op hogere iso waarden maar deze blijft heel sterk binnen de perken en heeft bij de hogere iso waarden nog scherpe en detailrijke foto's
                            vergelijkbaar met een 35mm filmpje op hoge iso waarden
                            ik heb al eens met een canon gewerkt en die kon mij niet bekoren

Comment

De topicstarter vroeg gewoon hoe het met de ruis zat, ik heb geantwoord dat dit inderdaad een probleem is als je direkt klaar foto's nodig hebt. Wat doe ik nu fout? Moet ik de topicstarter mijn ervaring dan onthouden? Moet hij dan later telkens vloekend terugkomen van een avondevenement? Moet hij telkens gaan photoshoppen als dat met een andere uitrusting niet nodig zou zijn geweest? Ik wil hier gewoon zeggen dat Canon mijn leven een stuk makkelijker heeft gemaakt en de dag dat Nikon dit kan en ik die in mijn handen krijg is het voor mij om het even.

Comment

ik wil gewoon duidelijk maken dat Nikon ook met avondwedstrijden om kan zonder echt na te bewerken
                                zonder vloekend terug te komen
                                jij doet precies of een nikon een speelgoedcamera is en niets dan ruis produceerd

Comment

Working...
                                X