Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik had graag de D200 gekocht, maar ik word wat bang om over te gaan tot aankoop na het lezen op fora's ivm de ruis issue.
Kunnen jullie me een beetje uitleggen wat jullie ervaringen zijn met de D200.
die ruis is serieus overroepen vind ik zelf
als je toch af en toe foto's maakt boven de iso800 dan laat je er een noisfilter overheen gaan (noise ninja ofzo) maar bij iso 800 vind ik dat zelf nog niet echt nodig eerder boven de iso1600
Ik had graag de D200 gekocht, maar ik word wat bang om over te gaan tot aankoop na het lezen op fora's ivm de ruis issue.
Welk soort fotografie wil je gaan doen, dat je daar zorgen om maakt ?
ik heb er zelf eentje gehad (in test), en moet zeggen dat ruis echt wel een probleem is bij hogere iso waarden ... vergeleken met de 30D van Canon bijvoorbeeld is het verschil aanzienlijk.
Zeker een probleem als je bv s' avonds in laag licht zonder flash wil fotograferen, of met langere sluitertijden ... (Hangt ervan af wat je een acceptabele ruisniveau vindt...maar naar mij norm echt storend ! )
Ik heb persoonlijk geen seconde getwijfeld, en ben op een 30D overgeschakeld, en meer dan zeer tevreden van !!!
Dus als ruis een issue is voor je, zeker geen 200D ... dat is mijn advies !
Je zal de D200bezitters het bij hoog en laag horen ontkennen maar als je de resultaten ziet zal je het wel begrijpen.
Bij indoor of bv bij stadionverlichting zal je dan ook bijna enkel Canon zien verschijnen.
Ik zou zeggen afblijven.
Vanaf de Canon 20D hoef je niet op een isoke meer of minder te kijken.
Je zal de D200bezitters het bij hoog en laag horen ontkennen maar als je de resultaten ziet zal je het wel begrijpen.
Bij indoor of bv bij stadionverlichting zal je dan ook bijna enkel Canon zien verschijnen.
Ik zou zeggen afblijven.
daarmee dat ik op suikerrock toch een aantal Nikons zag
idem bij veel mtb wedstrijden (in de bos is het vrij donker enzo...)
Ik zou zeggen afblijven.
Allee, we zijn weer vertrokken voor Nikon/Canon wedstrijdje
Welk is jouw ervaring met de D200
De D200 heeft een ruis issue voor pixelpeepers, dwz mensen die elke dag achter hun monitor foto's op 100% naar mogelijke lancunes afspeuren en amper weten hoe ze hun camera moeten bedienen.
Je ziet hier in deze topic bvb foto's van mensen die een D200 hebben. Foto's van de superieure posters met hun superieur materiaal zie je niet...
De canon 20/30D en 5D zijn beter op dit gebied zonder twijfel. Maar puur een camera op zijn ruis eigenschappen kopen, van mij mag je...
Ik zou ook wel een D200 willen, waarom? als ik mijn lenzen arsenaal bekijk zou hij daar veel betere resultaten kunnen uithalen dan mijn goeie ouwe trouwe D70 ...
waarom niet? mijn fotografische kwaliteiten zijn niet dermate goed dat ze nu reeds een D200 verdienen, en vooral ... nodig hebben .... wat niet wil zeggen dat ik er misschien niet eentje zal kopen, vroeg of laat, maar ja, een mens mag al es iets doen waar hij zin in heeft zonder dat het zin heeft, hé?
a propos, mijn kleine bijdrage hier is volledig off-topic!
een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken
En het kan ook nog op 3200 asa met acceptable ruisresultaten, maar stilhouden werd even een probleem, maar als ik dat randje van de banjo zie....
Probeer ook eens een WDC(What Digital Camera) van een paar maanden geleden te pakken te krijgen, daar stond een test in van een D200, 30D en S3 in vergelijking: D200 won duidelijk alleen al op die bediening en fotokwaliteit(als rawshooter) en nam men die "iets" meer ruis(boven 800 asa) voor lief
ik had deze camera o.a. gekocht voor de lage ruis op ISO1600 .. ik gebruik de cam vaak voor low-light sport fotografie .. heb me de aankoop nog geen seconde beklaagd
voorbeeld:
een S3 zou bv heel goed met ruis overweg kunnen .. zolang je niet onderbelicht .. de foto's van de D200 kan ik op ISO1600 nog wat onderbelichten en hebben na ophalen nog steeds aanvaardbare ruis
Canon heeft minder ruis, maar ook minder detail op ISO1600 .. 't een gaat met het andere hand in hand .. anyhow .. canon is blacklisted bij mij .. dus geen alternatief
Voilà Ghost hierboven zie je al een paar voorbeelden, als je daar tevreden mee bent dan moet je een D200 kopen er staan er genoeg 2dehjands te koop
Comment