Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S80 of S3-IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon S80 of S3-IS

Hallo iedereen,

Ben van plan mijn Sony DSC-T1 van de hand te doen en zoek een iets geavanceerder toestel zonder naar supercomplex te gaan.

Heb al heel wat rondgesurft op review sites maar geraak er niet helemaal uit.
    Wat zouden jullie doen met een keuze tussen de S80 en de S3-IS ?
    Beiden hebben voor zover ik begrijp voor- en nadelen en van prijs liggen ze vrij dicht bij mekaar maar ik zou graag jullie eerlijke mening horen ...

Doel : Mooie foto's maken, zowel binnen als buiten zonder voorlopig veel echte fotografie-kennis.

Alvast bedankt,
    Peter

Re: Canon S80 of S3-IS

Oorspronkelijk geplaatst door platho
    . . . zonder voorlopig veel echte fotografie-kennis.
    Misschien off-topic, maar dan ik zou ik eerder een Fuji Finepix F30 overwegen, moet zowat het beste non-dslr toestel zijn momenteel beschikbaar. (beste wat betreft beeldkwaliteit).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

De S80 kan je overwegen als je een vrij compact toestel wil (de Ixus-reeks is nog kleiner), en de S3 IS zal een goede keuze zijn als je een veel groter zoombereik wil.
      Het zijn wel totaal verschillende camera's, je moet voor jezelf uitlaken wat voor jou de beste keuze is .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb getwijfeld tussen de S3 van Canon en de T30 maar ik heb dan toch maar de Sony DSC-T30 gekocht als supercompact toestel met een zeer groot en helder 3 inch scherm, beeldstabilisatie, 3 maal zoom en een batterijduur waar je enkel kan van dromen.
        Sony DSC-T30
        Hier te verkrijgen voor 388€
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans
          Misschien off-topic, maar dan ik zou ik eerder een Fuji Finepix F30 overwegen, moet zowat het beste non-dslr toestel zijn momenteel beschikbaar. (beste wat betreft beeldkwaliteit).
          Dat hangt er nogal vanaf. De fuji is de beste in low light(en enkel daarin) maar laat de gebruiker niet toe van veel controle uit te oefenen. Je moet maar nemen wat het toestel voorstelt.
          Dat is een hele grote beperking en behalve als dit je niet stoort voldoende om te kunnen zeggen dat wat je hierboven zegt nooit zal kloppen.

De S80 en S3 IS zijn ook niet vglbaar met de F30. Het zijn totaal andere toestellen. De S80 komt nog in de buurt maar toch.

@Platho: Eigenlijk snap ik niet goed dat je tussen deze twee modellen zit te twijfelen ze zijn heel verschillend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            @Platho: Eigenlijk snap ik niet goed dat je tussen deze twee modellen zit te twijfelen ze zijn heel verschillend.
            De keuze was me redelijk duidelijk dat ik voor canon wilde gaan en na vershillende reviews doorploeterd te zijn leken me dit idd 2 totaal verschillende toestellen. Wat ik gewoon wilde te weten komen was wat de gut feeling van de gemiddelde forumbezoeker ingeval van een dergelijke keuze, maw wat ziet men intuitief als meest geschikte toesteltype voor iemand die toch mooie foto's wil kunnen maken, bereid is om zich moeite te doen wat er gebeurt maar toch niet naar een DSLR over te stappen owv iets te complex.

Als je de vraag heel open stelt, zonder zich echt op 2 types te baseren heb ik al gemerkt na dit forum erop nagelezen te hebben dat het enkel maar moeilijker wordt.

Conclusie : Ik heb intussen nog wat rondgesurft en heb me een S3 IS besteld bij top-foto ...

Thanks,
            Peter

Comment

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de feedback.
              Ik ben voor de S3 IS gegaan en ben hem net gaan halen bij top foto.

Ziet er alleszin een supertof toestel uit, nu hem nog leren gebruiken ...

PEter

Comment

Working...
              X