Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S3 RAF file

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S3 RAF file

Hello,

ben nu ook op zoek naar een nieuwe DSLR camera en twijfel een beetje tussen de Fuji S3 en de Nikon D200...
    De Nikon D200 spreekt me zeer aan voor de snelheid, zoeker,... maar de Fuji S3 heeft met zijn dynamic range toch voor mij een zeer sterk punt.

Dit had ik echter toch even willen testen...
    Heeft er iemand voor mij een paar RAF files buiten genomen in wide2 met zonnige hemel of dergelijke?
    Ik wil eens met S7RAW, Bibble of Adobe een beetje experimenteren en zien of de workflow me meezit...

Ben nu gewend om met Nikon Capture te werken en wil zien hoe het bij Fuji zit...

Thanks,
    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Re: Fuji S3 RAF file

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
    Hello,

ben nu ook op zoek naar een nieuwe DSLR camera en twijfel een beetje tussen de Fuji S3 en de Nikon D200...
    De Nikon D200 spreekt me zeer aan voor de snelheid, zoeker,... maar de Fuji S3 heeft met zijn dynamic range toch voor mij een zeer sterk punt.

Dit had ik echter toch even willen testen...
    Heeft er iemand voor mij een paar RAF files buiten genomen in wide2 met zonnige hemel of dergelijke?
    Ik wil eens met S7RAW, Bibble of Adobe een beetje experimenteren en zien of de workflow me meezit...

Ben nu gewend om met Nikon Capture te werken en wil zien hoe het bij Fuji zit...

Thanks,
    Nick
    www.fotokine.be/DSCF0383.RAF Luchtfoto, deze ochtend bij lekker zonnig weer gemaakt ( 8.12h, let niet op de stofjes, mijn sensor moet inderdaad gekuist worden ) Kijk ook eens naar andere programma's om S3 bestanden te bewerken, waaronder Phase One, Acdsee Pro ( heel goed ), Helicon Filter en van Fuji zelf Hyper Utility HS-V2

www.fotokine.be/DSCF0381.RAF Gemaakt een beetje tegen de zon in vanop mijn terras ( 1ste verdieping ), ik had dus weinig of geen bewegingsruimte
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: Fuji S3 RAF file

Thanks,
      dit is net wat ik zocht...

Is het mogelijk om nog een foto als de DSCF0381.RAF te nemen, maar met meer omgeving erop?
      Dan kan ik eens kijken hoe het zit met de dynamische range waar er zoveel over verteld wordt.
      Is er één van deze programma's die werkelijk je voorkeur draagt?
      (Ik merk dat je ACDSEE goed vindt?)
      Last edited by Infernoken; 6 augustus 2006, 14:14.
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Working...
      X