Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medebeslissing gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Medebeslissing gevraagd

Omdat de persoon van wie ik de D50 kon overnemen erg lang op zich laat wachten, ben ik wat om me heen gaan kijken. Vooral bij Top-Foto kom ik schokkend lage prijzen tegen.

Mijn keuze is dus gevallen op de Nikon D50. Wat is nu het verstandigste:

1. Ik koop een losse body voor € 449,90 en koop daar een D70s kitobjectief bij (18-70 DX) voor ca € 200,- ?
    2. Ik koop de D50 meteen met Tamron 28-75 voor € 768,90
    3. Ik koop de D50 met de 18-55 kitlens voor € 499,-
    4. Ik koop de D50 met de 18-200 voor € 799,80
    5. Ik wacht nog even om de D50 voor € 350,- te kopen (2 mnd oud !!!) en koop daar voor € 319,- de bovengenoemde Tamron erbij. Ik neem tenminste aan dat dit het beruchte Tamron objectief is: Tamron 28-75/2,8 AF SP XR DI LD ASP IF Macro für Nikon

Stiekum weet ik natuurlijk jullie antwoord al ( 5 !!!!!!!)

Zijn er overigens voor de Tamron alternatieven bij Sigma of Tokina?

Alweer bij voorbaat dank voor jullie hulp,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Re: Medebeslissing gevraagd

Wacht in ieder geval even tot de D80 uit is.

Oplossingen 1 & 5 zijn aan te raden, afhankelijk of je groothoek of lichtsterkte wilt.

Comment

optie 6 : koop de camera van optie 5 en koop een 2dehands 18-70 voor minder dan 200 Eur ( er zijn genoeg kitlenzen in omloop ) als je groothoek wil

optie 7 : koop de camera van optie 5 en koop en 2dehands 28-75 (want zo exotsch is die nu ook weer niet). Maar deze optie enkel als je portret doet en geen landschapjes.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

@JePe:
        bij optie 6e prijs van € 200,- heb ik gerekend voor een 2e hands. Voor hoeveel moet dit objectief uit te halen zijn?

bij optie 7: Waarom niet dit objectief als ik landschapjes wil gaan trekken? Een lichtgevoelige lens is toch altijd goed? Of gaat je jou dan om het gebrek aan groothoek?

Welk verschil zou ik in de foto's kunnen zien tussen een 2.8 en een 3.5 objectief? Ik zou dan even uitgaan van een 18-70/3.5 en de 28-75/2.8

De Tamron 28-75 wordt 2e hands ook nog aangeboden voor € 275-300.. Dan geef ik liever 319 voor een nieuwe.

De foto's die ik op dit moment maak zijn vakantiefoto's (waar ook wel wat bloempjes en ander close-ups bij zitten), dagelijks foto's van mijn gezinnetje en zo nu en dan een autoshow. Ik wil wel verder gaan met fotografie, dus ik wil voorbereid zijn. Zou ik als beginnend fotograaf het verschil zien tussen bovengenoemde objectieven?

@Fonzie:
        Omdat de D50 dan zal zakken in prijs? Of omdat het aantal 2e hands zal toenemen? Ik denk dat ik hem niet echt goedkoper ga krijgen in bijna nieuwstaat dan degene die ik nu op het oog heb.
        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mischa
          @JePe:
          bij optie 6e prijs van € 200,- heb ik gerekend voor een 2e hands. Voor hoeveel moet dit objectief uit te halen zijn?
          200 Eur is een goede prijs al dit een objectief is dat apart gekocht is. (het zit dus in een aparte doos)
          Voor een objectief dat bij in de doos van een D70 zat, 150 Eur.

Je moet ook zeker zijn dat de lens in optimale staat is. Aangezien dit de lens waar velen mee beginnen, kan er ook van alles mee gebeuren

@JePe:

bij optie 7: Waarom niet dit objectief als ik landschapjes wil gaan trekken? Een lichtgevoelige lens is toch altijd goed? Of gaat je jou dan om het gebrek aan groothoek?

Welk verschil zou ik in de foto's kunnen zien tussen een 2.8 en een 3.5 objectief? Ik zou dan even uitgaan van een 18-70/3.5 en de 28-75/2.8

De Tamron 28-75 wordt 2e hands ook nog aangeboden voor € 275-300.. Dan geef ik liever 319 voor een nieuwe.

e foto's die ik op dit moment maak zijn vakantiefoto's (waar ook wel wat bloempjes en ander close-ups bij zitten), dagelijks foto's van mijn gezinnetje en zo nu en dan een autoshow. Ik wil wel verder gaan met fotografie, dus ik wil voorbereid zijn. Zou ik als beginnend fotograaf het verschil zien tussen bovengenoemde objectieven?
          Het gaat inderdaad om het verschil tussen 18mm (27mm op film) en 28mm (42mm op Film). Als je eens door de twee lenzen kijkt, ga je zien dat verschil van maar 10mm, zeer groot is (vooral als je met je rug tegen de muur staat)

@JePe:

Je mag ook afbieden

Als ik je lijstje van onderwerpen bekijk, zal je meer baat hebben bij de Tamron.

Maar als je budget nog niet helemaal op is, dan zou ik een Tokina 12-24mm bij op het lijstje zetten. Dit is een echte groothoek en sluit mooi aan op de Tamron.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Omdat de D50 dan zal zakken in prijs? Of omdat het aantal 2e hands zal toenemen? Ik denk dat ik hem niet echt goedkoper ga krijgen in bijna nieuwstaat dan degene die ik nu op het oog heb.
            De D70s zal zeker in prijs zakken dan, dus ik zou verwachten dat de D50 dan ook mee naar beneden moet. Ik kan echter fout zitten. Of misschien bevalt de D80 je wel erg. Het is nog maar een paar dagen tot de lancering ervan, dus je hebt niks te verliezen.

Comment

Working...
            X