Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beelden corrupt...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beelden corrupt...?

Hallo,

ik zit met het volgende probleem:
    ik heb deze week met mijn Nikon D70 een aantal foto's gemaakt - een 140-tal - waarvan er slechts de helft
    via Picture Project getransfereerd kunnen worden naar de harde schijf van mijn pc.
    Ook als ik gewoon via de verkenner de foto's via drag-and-drop probeer te verplaatsen krijg ik een errormelding (images corrupted).
    Als ik op de D70 zelf de beelden probeer te bekijken, staat er 'beeld bevat geen gegevens'.
    Bij het aantal nog te maken beelden op het bovenste display staat er hetzelfde aantal als wanneer er geen beelden op mijn kaartje staan.
    Hetgeen er wel op wijst dat er geen data is...
    Heeft er iemand hier al mee te maken gehad of kent er iemand een manier om toch aan die beelden te geraken?

Het gekke is dat er op het kaartje een aantal beelden voor en een aantal beelden na de corrupte wel ok zijn. Ik kan ook niet echt verklaren hoe het komt... werkwijze is steeds dezelfde geweest.

Enfin, laat maar weten als iemand er een oplossing voor heeft...

Groeten,
    Knips

Re: Beelden corrupt...?

RAW of JPG?

Comment

ben terug van verlof een week geleden en heb ook een deel corrupte files.. (raw-canon)
      Met de ene raw convertor kan ik ze wel of half zien en met de andere dan weer niet. Andere zijn effectief ZWART of CORRUPT (lijnen blauw etc...)

Waar het probleem bij mij lag.?? weet ik zelf niet. Ik kan het niet simuleren. Het moest aan de body of CF gelegen hebben... Toen ik het opmerkte met men xdrive (display) dan heb ik dat cf niet meer gebruikt en thuis op pc naar de files op cf gekeken en die waren ook corrupt.. moet dus aan body of cf gelegen hebben...

spijtig, maar ja... het is maar 3% van de fotos... dus niet zo'n ramp..

Hopelijk vind jij een oplossing... (probeer meerdere software....)

Lesley.
      -=- Light is the key...

Comment

beelden zijn in JPEG getrokken... moet dus niets converteren...

Ik vertrek vandaag met vakantie, dus de beelden worden dan voorlopig maar opgeofferd vrees ik...
        Zal mijn CF kaartje terug formatteren, misschien voorkomt dat hetzelfde probleem bij de volgende shoots...
        Misschien heeft de warmte van de voorbije weken er iets mee te maken?
        Foto's zijn ook gemaakt op een zwoele +30 graden dag.

Als ik hier niet direct meer op reageer is het omdat ik iets zuidelijker op mijn luie gat zal liggen...
        En af en toe deftige foto's probeer te maken natuurlijk!

groeten,
        Knips

Comment

Heb je al getracht digital image recovery software the gebruiken?

Als je me een PM stuurt met je e-mail adres, dan stuur ik je wel een programmaatje.

Comment

Had met onze Fuji S5500 plots gelijkaardige problemen... de helft van de foto's op mijn Xd-kaartje corrupt... hoe komt dat? moet ik het kaartje best vervangen?
            Maarten
            Canon 40D + en wat glas

Comment

Telkens ik een nieuwe reeks foto's maak formateer ik de cf-kaartjes.
              Het klinkt gek maar elk cf-kaartje gaat terug naar "zijn" camera
              waar dit kaartje zijn werk ooit begonnen is
              Apacer Steno in de S2 en de UltraII in de D70.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Hoe corrupt de files ook lijken ze staan 99% zeker op uw geheugenkaart. Tenzij uw cam ze er niet (degelijk) opzet...
                Probeer dit programma eens Smart Recovery, gratis en voor niks en heeft bij mij al heel wat files terug boven water gehaald, zelfs na het per ongeluk formateren van een SDcard.

Regelmatig een low-level format doen voorkomt al die ellende. En niet op je PC maar op de camera zelf. Ik heb de indruk dat het formateren toch anders verloopt dan via een kaartlezer op de pc.
                Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                  Regelmatig een low-level format doen voorkomt al die ellende. En niet op je PC maar op de camera zelf. Ik heb de indruk dat het formateren toch anders verloopt dan via een kaartlezer op de pc.
                  Ik wis zelf nooit foto's op de geheugenkaart. Nadat ik de foto's op mijn HD geplaatst heb herformateer ik telkens de geheugenkaart(en) in het toestel.
                  http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Voor wat het waard is: enkel vandaag 14/05/07 gratis te downloaden:
                    http://www.fan.tv/digitaal/giveaway.asp
                    Gratis recovery software...baat het niet...

Zelf doe ik altijd een format op m'n camera, nooit wissen.

Mvg,
                    Patrick
                    Wat je niet probeert, dat weet je niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
                      H

Ik veronderstel dat je met 'low-level' bedoeld gewoon 'formateren' in de camera.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                      X