Hallo iedereen.
Even kort vermelden dat ik een beginnende
fotofanaat ben geworden. Ik lees al een hele tijd mee op het forum vanuit Vlaams Brabant maar heb nu toch een vraag omdat ik beslist heb om een toestel aan te kopen (waarschijnlijk dit weekend).
Na veel opzoeken en uitpluizen sta ik voor het dilemma: een Olympus SP 500UZ (grote kans) of een Panasonic Lumix TZ1!
Ik zoek: redelijke zoom, genoeg pixels, gemakkelijke batterijen, niet al te duur, zeer goede lens, zuivere foto's.
Van de SP500 heb ik hier niet veel gevonden, daarom de vraag, wie heeft ervaring met Olympus (lenskwaliteit enzo) en is een beeldstabilisator een must? en geen zoeker meer een gemis?
Voordelen zijn er genoeg, nadelen weet ik nog niet
Olympus
- goede lenzen?
- niet te traag?
- geen beeldstabilisator?
- onbekend XD kaart?
Panasonic
- Dure oplaadbare batterij?
- ongekend zoomsysteem (zijwaarts???)
- geen zoeker
Ik zie jullie opmerkingen graag verschijnen.
Vriendelijke groeten,
doedelzakje
Even kort vermelden dat ik een beginnende

Na veel opzoeken en uitpluizen sta ik voor het dilemma: een Olympus SP 500UZ (grote kans) of een Panasonic Lumix TZ1!

Ik zoek: redelijke zoom, genoeg pixels, gemakkelijke batterijen, niet al te duur, zeer goede lens, zuivere foto's.
Van de SP500 heb ik hier niet veel gevonden, daarom de vraag, wie heeft ervaring met Olympus (lenskwaliteit enzo) en is een beeldstabilisator een must? en geen zoeker meer een gemis?
Voordelen zijn er genoeg, nadelen weet ik nog niet
Olympus
- goede lenzen?
- niet te traag?
- geen beeldstabilisator?
- onbekend XD kaart?
Panasonic
- Dure oplaadbare batterij?
- ongekend zoomsysteem (zijwaarts???)
- geen zoeker
Ik zie jullie opmerkingen graag verschijnen.
Vriendelijke groeten,
doedelzakje

Comment