Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk, mijn eerste digitale camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindelijk, mijn eerste digitale camera

    Mijn eerste camera is er. Olympus C-300 zoom.
    Ik heb deze gekocht bij topvision (www.topvision.lu) voor zo een 160€ goedkoper dan hier in Belgie. Leveringstijd was ongeveer 3 weken maar het toestel hadden ze dan ook niet in voorraad (wat ik wist). Er zat ook een europese garantiekaart, wat ook goed is.

    Dus in het algemeen ben ik tevreden over topvision, als je iets moet weten via e-mail moet je gewoon iedere dag een mailke sturen en dan antwoorden ze wel.

    Na een stuk of 20 foto's met flash+ gebruik LCD scherm waren de inbegrepen batterijen reeds op,ik denk dat dit normaal is of niet??

    Beste oplossing zijn waarschijnlijk oplaadbare batterijen -> zijn er dingen waarop ik moet letten bij aankoop van zulke batterijen?

    groeten,

    Groeten,

  • #2
    Wow, die zijn wel erg snel leeg!!!

    Ben je zeker dat dat geen oplaadbare zijn die je eerst moest opladen
    Want gewone batterijen gaan volgens mij normaal langer mee dan herlaadbare, dus dat belooft niet veel goeds

    Maar ik kan me ook vergissen

    Hoe groter het getal op die herlaadbare batterijen hoe langer ze mee kunnen. 1600/1800mAh is momenteel de gangbare maat, je hebt er ook al van 2000 maar die zijn dan weer relatief duurder omdat ze de top of the bill zijn hé!
    En neem een goede lader, liefst een snellader, waarbij je ook kan zien of ze vol zijn of niet!!
    (om te vergelijken: gewone lader 16u / snellader 5u)
    ZEKER NiMH nemen! (nikkel metaal hydride)



    Comment


    • #3
      Proficiat met je nieuwe camera.
      En het is normaal dat gewone batterijen snel leeg zijn bij gebruik van 't LCD scherm, trek je daar niets van aan.
      Koop een set oplaadbare batterijen van 1800 MAh. Daar kun je rustig uren mee doorgaan. (Eerst wel enkele keren opladen en ontladen, voor ze hun volle capaciteit hebben)

      Comment


      • #4

        Na een stuk of 20 foto's met flash+ gebruik LCD scherm waren de inbegrepen batterijen reeds op,ik denk dat dit normaal is of niet??
        Dat is zeker normaal. In mijn A40 kan ik met Duracells slechts enkele foto's trekken. Wanneer ik in mijn vorig toestel, de A20, nieuwe Duracells stak kreeg ik meteen de melding "low battery".
        Nu steken er in de A40 1800MAh herlaadbare batterijen van Hähnel (www.hahnel.ie) en zonder moeite haal ik 100 à 130 foto's afhankelijk van het gebruik van de flits. LCD sherm staat altijd aan.
        Ik kocht de batterijen bij Spector.
        Op dit forum hoor ik ook veel goeds over de GP Powerbank.

        groeten,

        Comment


        • #5
          Ik heb gisteren mijn olympus c-300 eveneens ontvangen van topvision
          En na een 20 tal fotos met flash gaven de meegeleverde alkaline batterijen er ook de brui aan.
          Vandaag ga ik experimenteren met de herlaadbare batterijen die ik een tweetal weken geleden in de makro gekocht heb (2*4 stuks memorex 1800 mah + oplader).

          Comment


          • #6
            Vreemd? Ik kan met m'n S602z meer dan 200 foto's trekken met gewone Duracells, ze daarna allemaal bekijken op een tv-scherm en ze dan thuis nog eens oversassen naar m'n pc. Ik weet niet of me dat lukt met herlaadbare batterijen??

            Comment


            • #7
              Ik heb mijn digi nu een maand. Heb zo'n 350!!! foto's genomen met de batterij die in de verpakking zat en de batterij is nog niet leeg.
              Sta er van versteld dat ze het zo lang houdt, het LCD-scherm staat altijd op en er zijn er een heel deel met flits genomen.

              Comment


              • #8
                ja, maar gij hebt kabouterkes met ne goeie lader en slechte nachtrust denk ik
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment

                Working...
                X