Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actiefotos

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    door het verhogen van de ISO-waarde krijg je kortere sluitertijden
    is vooral handig bij situaties met minder licht
    maar hoe hoger de ISO-waarde hoe meer kans op ruis in je foto
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #17
      Hoe? dus met ISO kan je sluitertijden kiezen, maar als ik men camera om manueel zet kan ik nog op een andere manier de sluitertijden kiezen? (tussen 15 en 1/1500)
      Wat is dan het verschil tussen ISO ... en dat andere?

      greetz
      My Flickr

      Comment


      • #18
        Met iso kan je de gevoeligheid verhogen wat je dan toelaat kortere sluitertijden of een kleinere opening te kiezen. Hogere gevoeligheid gaat echter gepaard met meer ruis. Ten opzichte van iso50 is iso100 tweemaal zo gevoelig. Je hebt dus de helft minder licht nodig!
        Sluitertijd 1/250 is de helft van 1/125 of f5.6 is de helft van f4!
        Kortere sluitertijden zijn interessant voor actiefotografie en kleinere openingen voor meer scherptediepte. Met 1 stop hogere gevoeligheid heb je dus ofwel 1 stop korter op je sluitertijd(1/125 wordt 1/250) of 1 stop kleiner diafragmaopening(f4 wordt f5.6).
        fredje.

        Comment


        • #19
          alhoewel ik geen actiefoto-freak ben, moet ik ook zeggen dat de s602 hier een prachtig toestel voor is.

          om een onnozel voorbeeldje te geven:
          vroeger had ik een 6900z (de voorloper van de s602) en bij het fotograferen van kleine kinderen en hun komische kapriolen, had ik meestal de nek, het oor, de onderkant van de kin op de plaat omdat de shutter veel te traag reageerde, nu niet meer, mijn foto's lukken.

          En ivm de autofocus, wel gericht op actiefotografie nu dus, kan ik ook zeggen dat die zeer snel reageert.

          Ik heb al enkele keren getwijfeld om te vernieuwen of te verbreden in mijn cameragebruik, maar die snelheid kan ik niet meer missen.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment

          Working...
          X