Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ 7

    Zijn er hier nog mensen die werken met FZ-7 ? Sinds april heb ik dit toestel in mijn bezit en weet momenteel echt niet wat ik er moet van denken. Heb ongeveer 1.500 foto's genomen denk ik. Maar heb meerdere problemen waar ik geen weg mee weet. Nu merk ik de laatste tijd als ik foto's neem met de zonnekap, dat die gewoon te zien is op de foto ! Zie voorbeeld.



    Ook als ik macro's wil trekken, krijg ik ze bijna nooit meer scherp. Het lijkt wel of de beeldstabilisator zijn werk niet meer doet. Inzoomen en dan bvb nog op een vlinder scherpstellen gaat al helemaal niet. Ook over de kleuren heb ik twijfels, ze zijn meestal nogal dof. Om altijd bij te moeten werken met photoshop of weet ik wat heb ik echt geen tijd genoeg. Ik kan er trouwens amper mee werken. Als ik de Nikon D50 van mijn ventje eens mag lenen, heb ik geen problemen met de foto's. Is het mijn toestel die niet goed is of gewoon de FZ-7 ???
    Last edited by iedel; 23 juli 2006, 10:29.
    Hilde

  • #2
    Re: Panasonic FZ 7

    Ik heb geen FZ7 en ik weet niet wie wel.
    Maar wat je beschrijft is zeker niet normaal. Je hebt toch nog garantie? Terugbrengen zou ik zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ 7

      typfoutje; moest zijn : Is het de handeling van mijn toestel die niet goed is of gewoon de FZ-7 ???
      Hilde

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic FZ 7

        Nu had ik ondertussen toch al reacties verwacht van FZ7 gebruikers. Maar niet dus.

        Bedoel je eigenlijk: ligt het aan het toestel of aan jezelf?

        Als je al 1500 foto's hebt genomen met de FZ7 en wieweethoeveel met je vorig toestel(len) mag je (en ik) er toch normaal vanuit gaan dat je weet hoe het werkt. Maar of je daarom niks verkeerd hebt gedaan .... Moeilijk te zeggen van hieruit. Bekijk alles eens kritisch. Heb je de handleiding gelezen? Wat doe je mogelijk verkeerd? Wanneer je ervan overtuigd bent dat het niet aan jou ligt, is het het toestel dat verkeerd werkt. Dan terug naar de verkoper ermee.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ 7

          Ik had idd ook al iets meer reactie verwacht nabi... Dat probleem vd zonnekap die op de foto staat had ik in het begin alleszins niet. Nu moet ik minstens inzoomen op x1 vooraleer ze niet meer zichtbaar is. Het boekje heb ik ondertussen nog eens opnieuw gelezen, maar aangezien ik niks anders doe dan voorheen snap ik het dus niet... Kan nu niet direct mijn toestel binnenbrengen, want vrijdag vertrekken we op reis. Dan nog liever wachten tot nadien natuurlijk. Ik heb hier op fotodiscussie een foto gezien met titel "nabij de bij", genomen met een FZ-7 en weet begot niet hoe die persoon dit ooit uit dit toestel gekregen heeft ?! Kan wel geen PM sturen naar hem, werkt niet. Ofwel is dit sterk bewerkt in PS ? Maar daar kan ik dus spijtig genoeg geen weg mee. Heb nu vandaag weer een 100-tal foto's genomen, maar op de M-stand en blijkbaar gaat dit wel iets beter lukken. Weet het nog niet want die verdomde batterij was weeral plat... Ik heb wel een "bibber"probleem, vandaar dat ik voor dit toestel koos, maar niet erger nu dan 4 maanden geleden.
          Hilde

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ 7

            Die foto is bewerkt. Maar in welke mate? Alleszins gecropt en rand erom gezet. Verder nog de belichting.
            Probeer nog maar eens jvh te bereiken. Als hij of zij niet in verlof is tenminste. En/of hopen dat er nog andere goede zielen zijn die willen/kunnen helpen.

            Alleszins is de FZ7 een goed toestel, daar twijfel ik niet aan.

            Heb je je toestel overigens bij de "winkel om de hoek" gekocht? In dat geval kan je altijd daar terug gaan om meer uitleg en eventueel je beklag te maken. Maar denk eraan: weinig is zo vervelend als het een kleinigheid is die dan nog aan jezelf ligt waarmee je anderen 'lastig valt'. Dit is geen kritek, maar een bedenking (uit eigen ervaring nota bene )

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic FZ 7

              hier en hier staan nog wat bewijzen dat de FZ7 in staat is goede fotos te nemen
              Last edited by nabi; 23 juli 2006, 21:36.

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic FZ 7

                Ik heb een FZ5, daar kan je de zonnekap helaas op twee manieren bevestigen. De juiste manier is wanneer de lange "flappen" boven- en onderaan zitten. Zet je de kap verkeerd, dan zie je ze inderdaad op de foto's.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic FZ 7

                  Ik heb de FZ30 en daar kan je de zonnekap maar op 1 manier bevestigen. Dus Ik wist niet eens dat het bij de FZ7 op 2 manieren zou kunnen.
                  De opmerking van 1x zoom was wel eigenaardig. En toen dacht ik al van zou de zonnekap verkeerd zitten, maar dat kan toch niet, dacht ik, dus ...

                  En dat bedoelde ik nu met dat je eerst echt zeker moet zijn dat je zelf niks verkeerd hebt gedaan.

                  Dus eens kijken naar de zonnekap en als daarmee het probleem is opgelost kan je naar hartelust beelden verzamelen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic FZ 7

                    Dat van de zonnekap is dus al opgelost.... Ik stak idd de lange flappen langs de zijkant.
                    De rest zal ik nu nog heel de week uittesten en hopen dat alles gewoon zichzelf uitwijst !
                    Thanx voor de hulp !!!
                    Hilde

                    Comment

                    Working...
                    X