Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ-50 ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic FZ-50 ????

Klopt dit bericht of is het wishful thinking van een overenthousiaste Panasonic-gebruiker ?
    Panasonic today introduced the 10.1-megapixel LUMIX DMC-FZ50 with MEGA O.I.S. (Optical Image Stabilizer) featuring powerful 12x optical zoom (equivalent to 35 mm to 420 mm on a 35 mm film camera) f/2.8 LEICA DC lens.

Re: Panasonic FZ-50 ????

Ik denk dat het niet enkel wishfull thinking is... zie ook hier

Nu nog de echte tests afwachten. Als dat van die ruis juist is hebben ze weer een winner
    Kunnen we weer beginnen sparen
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Amaai, ik heb er de link van "iebee" eens op nagelezen. Die 10 megapixel vind ik nu minder belangrijk. Wat ik wel zou appreciëren is de hogere ISO waarden met bijhorende ruisonderdrukking en beeldstabilisatie ( het I.I.C. ) waar ze over praten. Kunnen we eindelijk ook deftige beeldjes schieten van bewegende onderwerpen in 'donkere' omstandigheden zonder de boel te moeten 'platflitsen' en alle sfeer uit de foto te nemen.
      Nu nog mijne madam overtuigen

Philippe.
      Panasonic Lumix FZ30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
        Ik denk dat het niet enkel wishfull thinking is... zie ook hier

Nu nog de echte tests afwachten. Als dat van die ruis juist is hebben ze weer een winner
        Kunnen we weer beginnen sparen
        Maar er zijn ook "cons" hoor....de scherpte van het LCD gaat omlaag
        En de FZ30 had nu één van de allerscherpse LCD's...
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Al bij al zie ik toch geen reden om mijn FZ30 weg te doen.

Akkoord, in zekere omstandigheden verlang ik terug naar mijn goede oude Canon reflex (analoog), maar dan denk ik weer aan het arsenaal lenzen en zo dat ik toen overal meesleepte. Sindsdien ben ik toch precies wat minder getraind.

Geef mij toch maar de FZ30!

Comment

Hier zijn samples van de panasonic-site:

Alles op 100 iso en toch nog wat ruis ???

Comment

We moeten nog wachten tot September op een uitgebreide review en meer samples,maar de interesse is er in ieder geval bij mij.Ik heb een panasonic fz10 en die geeft al ruis vanaf iso 200.Daarom(ondermeer) heb ik mij een nikon d50 gekocht en de resultaten zijn natuurlijk veel beter.Maar als panasonic zijn beloften navolgt zou ik er sterk aan denken om mijn nikon te verkopen.Het gebruiksgemak van zo een compact toestel is voor mij van groot belang.Als ik buiten ga neem ik altijd de d50 mee voor de kwaliteit maar zou liever de fz-10 meenemen.Al dat gedoe met die lenzen en dat gewicht ,nie echt voor mij,een beetje gekocht in een bevlieging vrees ik.Daarom:kom maar op met die fz-50
              Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iebee
                Verschrikkelijk overfiltert effect... zelfs op iso100 is er afvlakking in het haar te zien door veel te agressieve antiruis... Hou die FZ20 en FZ30 maar goed bij want de nieuwe FZ50 gaat er niet op vooruit! Ik wil al geen iso1600 beeld zien van deze camera, deze op iso100 zijn al zo slecht (veel kleurruis zichtbaar om nog niet te spreken over de CA!).
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Bedoel je met afvlakking het waterverf-achtige effect in het haar ? Dat belooft inderdaad niet veel goeds op hogere iso's. Konijnenberg heeft 'm trouwens "in de etalage" gezet voor 649 euro.

Comment

Inderdaad... fijne details zijn gewoon weg in het haar... Ik vind het alleszins onaanvaardbaar en jammer want ik geloof wel in de andere mogelijkheden van deze camera...
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fluppe1
                      ...beeldstabilisatie ( het I.I.C. ) waar ze over praten. Kunnen we eindelijk ook deftige beeldjes schieten van bewegende onderwerpen in 'donkere' omstandigheden zonder de boel te moeten 'platflitsen' en alle sfeer uit de foto te nemen.
                      Bewegingstabilisators onderukken trillingen van de camera, niet van het onderwerp...

Comment

Wat ik niet goed begrijp is waarom ze in zo'n klasse-bridge-camera een sensor van slechts 1,8 inch steken ??

Vele goedkopere digicams van +- 200 euro hebben nochtans wel een grotere sensor van 2,5" !

En dan nog méér megapixels (10mp) op die kleinere sensor wat in méér ruis resulteert waar ze daarna een nog meer aggressieve ruisonderdrukking moeten op toepassen...

Blijkbaar wordt er toch niet echt geluisterd naar de eisen van de klanten bij Pana...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                          Wat ik niet goed begrijp is waarom ze in zo'n klasse-bridge-camera een sensor van slechts 1,8 inch steken ??

Vele goedkopere digicams van +- 200 euro hebben nochtans wel een grotere sensor van 2,5" !

En dan nog méér megapixels (10mp) op die kleinere sensor wat in méér ruis resulteert waar ze daarna een nog meer aggressieve ruisonderdrukking moeten op toepassen...

Blijkbaar wordt er toch niet echt geluisterd naar de eisen van de klanten bij Pana...
                          Heb het mij ook al afgevraagd waarmee ze bezig zijn ginder ver. De FZ toestellen zijn zeker en vast geen slechte camera's en hebben veel in hun mars. Moest pana nu inzien dat ze door een grotere sensor te steken veel mensen kunnen plezieren, en zodoende meer verkopen?

Soit... Die venus engine III zit ook op mijn compacte Lumix TZ1. Sommigen hebben deze misschien al eerder gezien, maar het lijkt mij toch informatief ok om deze hier nogmaals bij te sluiten: ISO tests met de lumix TZ1.
                          Let op: 1.8" sensor, 'slechts' 5 megapixels. Met de FZ50 verdubbelt pana de resolutie. Ik hou voor de FZ50 mijn hart vast . Of het om exact dezelfde sensor gaat weet ik natuurlijk, maar de resultaten moeten in dezelfde lijn liggen.

Mvg,
                          Johan
                          Last edited by yowan-kenobi; 27 juli 2006, 15:42.

Comment

Hier heb je hoge iso beelden van de FZ50:

Ze worden naast het vlekkerige ook erg flets van kleur...

Comment

Eerlijk gezegd... er staat nog een FZ20 te koop in de koopjeshoek... heb weer zin om zo nog eentje te kopen want na de FZ20 is het bergafwaarts gegaan... Een camera met een vaste f2.8 over het hele zoombereik kunnen ze blijkbaar niet meer maken... wel eentje met 10MP en vlekkerige beelden... tis precies of alles van plastiek is en er geen textuur meer in muren/stenen/straat zit...

Comment

Working...
                              X