Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke!!!!!!!

    Hallo,

    Ik ben al een tijdje opzoek naar een compacte camera als aanvulling bij mijn
    D70.
    nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en heb heel wat revieuws gelezen maar kom er niet uit en de meeste revieuws komen toch goed uit de verf.
    ik heb een buget van 225 euro voor de camera alleen ( zonder extra kaart batterijen en lader ).
    Ik heb twee merken waar ik uit wil kiezen canon of nikon en er moet een zoeker op zitten.Sluitertijden en diafragma zijn niet van belang want daar heb ik mijn D70 voor het gaat gewoon om een camera die ik constant bij me kan hebben en waar je leuke foto's mee kan schieten.
    Zijn er mensen die me wat meer op weg kunnen helpen?

    groeten fasole
    Zijn er mensen die
    Rivieren weten het; er is geen haast bij.
    Op een dag komen we er wel
    Fujifilm 9600- Canon power shot A700

  • #2
    Re: Welke!!!!!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Fasole
    Hallo,

    Ik ben al een tijdje opzoek naar een compacte camera als aanvulling bij mijn
    D70.
    nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en heb heel wat revieuws gelezen maar kom er niet uit en de meeste revieuws komen toch goed uit de verf.
    ik heb een buget van 225 euro voor de camera alleen ( zonder extra kaart batterijen en lader ).
    Ik heb twee merken waar ik uit wil kiezen canon of nikon en er moet een zoeker op zitten.Sluitertijden en diafragma zijn niet van belang want daar heb ik mijn D70 voor het gaat gewoon om een camera die ik constant bij me kan hebben en waar je leuke foto's mee kan schieten.
    Zijn er mensen die me wat meer op weg kunnen helpen?

    groeten fasole
    Zijn er mensen die
    Ben ook al een tijdje geinteresseerd in een compactje. Jammer zijn er geen meer te vinden met CF-kaarten. Dat ware natuurlijk goed meegenomen.
    Heb persooonlijk een lichte voorkeur voor Canon. Ik volg dus de thread.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Welke!!!!!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
      Ben ook al een tijdje geinteresseerd in een compactje. Jammer zijn er geen meer te vinden met CF-kaarten. Dat ware natuurlijk goed meegenomen.
      Heb persooonlijk een lichte voorkeur voor Canon. Ik volg dus de thread.

      Groetjes,
      Pol.
      ja dat is echt balen moet nu over op sd kaart maar maakt mij niet zoveel uit heb er al een kaartlezer voor gekocht.
      Rivieren weten het; er is geen haast bij.
      Op een dag komen we er wel
      Fujifilm 9600- Canon power shot A700

      Comment


      • #4
        Re: Welke!!!!!!!

        Ga eens op zoek naar de Nikon 8700 of de Nikon 8800, beide prachtige camera's met 8 miljoen pixels, de ene zonder, de andere met VR.
        Ik heb beide toestellen gehad, en heb de 8800 nog steeds als backup toestel.
        De courante vraagprijs tweedehands ligt wel iets hoger dan je budget, ik schat tussen de 400 en de 500€

        mvg,

        Francis

        @pol,

        Deze beide camera's werken nog met CF kaartjes.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke!!!!!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
          @pol,

          Deze beide camera's werken nog met CF kaartjes.
          Hallo Francis,

          Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar een klein compaktje dat beperkte plaats inneemt.
          De Canon 8OO IS lijkt mij wel iets. Nu de prijs van de kaartjes degelijk is gezakt zal het dan ook zo geen belangrijke meerkost meer zijn.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Welke!!!!!!!

            Ik zat meer te denken aan de canon ixus 50 maar dit is een verouderd model dus weet ik niet wat ik hiervan moet denken en de coolpix l4 heeft geen zoeker.

            fasole
            Rivieren weten het; er is geen haast bij.
            Op een dag komen we er wel
            Fujifilm 9600- Canon power shot A700

            Comment


            • #7
              Canon Powershot G5

              Ik gebruik mijn vorige camera nu als compactje. Ik heb het geluk steeds CF gebruikt te hebben wat mij nu toelaat om kaartjes tussen mijn toestellen uit te wisselen. De G5 is niet echt supercompact maar hij heeft wel een zeer goede lens met 4x zoombereik (35-140mm) en een wijd diafragma (f/2.0 - f/3.0). Misschien kan je de G3 of de G5 voor een prikje 2e hands op de kop tikken. Het enige verschil tussen G3 en G5 is het aantal megapixels: 4 tegen 5 en de kleur: zilver tegen zwart. Prima aanvulling voor mijn D70s die ik nu een maandje heb.

              Comment


              • #8
                Re: Welke!!!!!!!

                Ik denk dat ik voor de canon A530 ga redelijke prijs zeker omdat er nog extra,s bij komen alleen ja heb ik wat moeite met penlight batterijen want mij hebben ze altijd verteld je kan beter een accu hebben die gaan langer mee maar als ik de resencies bekijk heeft niemand echte negatieve opmerkingen hierover.
                Als ik penlight batterijen moet gaan aanschaffen welke moet ik dan hebben ik weet dat je minimaal 2100 amp moet hebben maar welk merk of maakt dit niet zoveel uit?

                Fasole
                Rivieren weten het; er is geen haast bij.
                Op een dag komen we er wel
                Fujifilm 9600- Canon power shot A700

                Comment


                • #9
                  Re: Welke!!!!!!!

                  De A5xx reeks is zeer zuinig in verbruik, bezit zelf de A520. Met vers geladen 2300mAh batterijen neem je gemakkelijk 300 foto's.
                  De sony's vind ik de allerbeste batterijen, ze hebben een zeer lage zelfontlading, een lange levensduur en behouden hun spanning tot de laatste snik
                  Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke!!!!!!!

                    Boehoe ik moet even wachten met de aanschaf van een compacte camera mijn D70 heeft van het weekend BGLOD gekregen en het toestel is een paar maanden over de garantie datum heen dus ik moet even afwachten wat de kosten zullen zijn.

                    fasole
                    Rivieren weten het; er is geen haast bij.
                    Op een dag komen we er wel
                    Fujifilm 9600- Canon power shot A700

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke!!!!!!!

                      Als de fabrikant een fout toegeeft moet ze de hestelling GRATIS doen wanneer het toestel jonger is dan 10 jaar. Heb het zelf voorgehad met mijn oly c5050z, een beetje aandringen en alles komt dik voor mekaar, in mijn geval werd er zelfs meer hersteld en vervangen dan gevraagd
                      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke!!!!!!!

                        BGLOD wordt altijd gratis hersteld
                        garantie of niet
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke!!!!!!!

                          thx guy's is een hele geruststelling.
                          Ik hoop dat ik hem snel terug heb want ik was net bezig om portret fotografie onder de knie te krijgen ( had eindelijk mijn vriendin zo ver gekregen )

                          fasole
                          Rivieren weten het; er is geen haast bij.
                          Op een dag komen we er wel
                          Fujifilm 9600- Canon power shot A700

                          Comment

                          Working...
                          X