Wat raden jullie aan voor een beginnend fotograaf met een budget rond de €1000 ( ik had gedacht aan een Canon EOS 350D).
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuw fototoestel voor een beginner
Collapse
X
-
-
Re: Nieuw fototoestel voor een beginner
Oorspronkelijk geplaatst door WhiteWat raden jullie aan voor een beginnend fotograaf met een budget rond de €1000 ( ik had gedacht aan een Canon EOS 350D).
moet het speciaal nieuw zijn,
tussen de 300 en 400 koop je een leuke 2e hands EOS 300D met kitlens.
van de overige 600 zou je een extra lens (misschien wel 2) kunnen kopen...mvg
Krijn.
http://www.fotorandstad.nl
Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP
-
Wat raden jullie aan voor een beginnend fotograaf met een budget rond de €1000 ( ik had gedacht aan een Canon EOS 350D).
Na aanraden op dit forum is langs geweest bij een fotowinkel om ze is in de hand te nemen. En dit moet je echt wel is doen, want de EOS 350D is nogal klein en lag mij persoonllijk helemaal niet goed in de hand.
't zal dus een Nikon worden in mijn geval, maar ik ga toch nog even afwachten aangezien ze prijsverlagingen voorzien voor de D50/D70.
Ook een eventuele opvolger die tijdens Fotokina zou kunnen voorgesteld worden doet mij nog even wachten met mijn aankoop.
grtz,Canon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6
Comment
-
Er zijn hier al heel wat mensen geweest die dezelfde vraag stelden. Als je de search-functie gebruikt zal je zeker wat meer informatie vinden. De Canon eos 350D is zeker geen slechte keuze, ik vind het toestel wat te klein, maar als je dat geen probleem vindt, is dit een goede keuze. Een Nikon D50/D70 is eveneens een degelijk toestel voor een beginner en zo zijn er nog een aantal.
Wat voor mij (eveneens als beginner) zeker ook een rol gespeeld heeft, is het feit dat je voor Nikon heel wat objectieven kan vinden, ook op tweedehands markt (dat argument gaat trouwens ook op voor de Canon). Bovendien heb je bij Nikon en Canon hogere modellen in het gamma, waardoor je na een tijd kan overschakelen naar een beter toestel (voel hier na bijna tien maanden, wel nog geen behoefte naar). Dit zijn volgens mij twee belangrijke argumenten, indien dit niet meetelde, had ik mogelijk voor Pentax gekozen.
Comment
-
Ik heb de Canon EOS 350D, met een goeie lens, en daar ben ik zeer tevreden over. Ik ken iemand die een Nikon D70s heeft, en ik vind die kleuren toch met momenten net iets minder mooi... Mijn voorkeur gaat naar Canonwww.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8
Comment
-
Ik ben vandaag als een van de eerste bezitter geworden van de sony alpha 100.
Ik ben leek in digitale fotografie maar als ik de beelden bekijk die ik vandaag heb genoimen dan kan ik maar één ding zeggen,ze zijn supermooi.
Ik zou er graag een laten zien maar ik ben nieuw dus ik weet nog niet hoe je precies foto's moet uploaden naar deze site.Ga dat wel zo snel mogelijk eens proberen.Sony alpha 100/18-70mm
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dd1975Ik zit in dezelfde situatie als jij, maar ik twijfelde tussen een Canon EOS 350D of een Nikon D50/D70.
Na aanraden op dit forum is langs geweest bij een fotowinkel om ze is in de hand te nemen. En dit moet je echt wel is doen, want de EOS 350D is nogal klein en lag mij persoonllijk helemaal niet goed in de hand.
't zal dus een Nikon worden in mijn geval, maar ik ga toch nog even afwachten aangezien ze prijsverlagingen voorzien voor de D50/D70.
Ook een eventuele opvolger die tijdens Fotokina zou kunnen voorgesteld worden doet mij nog even wachten met mijn aankoop.
grtz,
+ in vertikale houding een adruk knop
+ een extra accu dus dubbel plezier..
tja keuzes moet jezelf maken,
heb sinds gister ook een groip op mijn EOS 300D geplaatst,
en het werkt perfect, ik zie dit al opstapje naar de 1D of 1Ds
kan je alvast wennenmvg
Krijn.
http://www.fotorandstad.nl
Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De BruynIk heb de Canon EOS 350D, met een goeie lens, en daar ben ik zeer tevreden over. Ik ken iemand die een Nikon D70s heeft, en ik vind die kleuren toch met momenten net iets minder mooi... Mijn voorkeur gaat naar Canon
Als we de toestellen met kitlens moeten vergelijken zo ik denken dat een D70s een betere keus is. Maar zoals bart zegt, met een betere lens ( 17-85mm IS of 17-55 IS f2.8 of een tamron 28-75 f2.8 ) denkik dat je zeer goed zit (op de Canon 350D).
De 18-70 die bij de Nikon wordt bijgeleverd is scherp & snel in scherpstelling en is toch wel goed gebouwd. Moest je meer geld willen uitgeven zou ik kijken naar een scherpe f2.8 lens zoals de Tamron 28-75 f2.8 of andere...
Comment
-
Ik heb de Canon EOS 350D, met een goeie lens, en daar ben ik zeer tevreden over. Ik ken iemand die een Nikon D70s heeft, en ik vind die kleuren toch met momenten net iets minder mooi... Mijn voorkeur gaat naar CanonCanon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6
Comment
-
Als Canonian zocht ik over enkele maand een back-up body voor mijn 20D. Het toestel moest ook dienen als fototoestel voor mijn vrouw.
Ik wou onder de 1000 euro blijven, dit werd het:
- Canon 350D (demo model)
- Sigma 18-200/3.5-6.3 (2de hands)
- Battery Grip (niet Canon origineel, verschil niet merkbaar)
- 4 batterijen (ook niet origineel).
Straf verschoten van de 18-200, Zeeeeer leuke lens, met heel goede prijs/kwaliteit verhouding. Vooral scherp, redelijk stille focus en snel.
Straf verschoten van de battery grip voor die prijs (70 euro)
Straf verschoten van de batterijen, 1,5 euro (zonder verzendingskosten) voor één batterij en doe er nu al +400 beelden mee zonder problemen.
Canon 350D is zeker aan te raden, een dag en een nacht verschil met de 300D die ik vroeger had.
Comment
-
ik geloof niet dat dit hier al opgedoken is, past wel bij een zoveelste verscheurende canon nikon keuze
Comment
-
-
Ik ben een absolute pentax liefhebber, geweldige camera en met dat budget kun je er nog een pracht lens bijkopen.
Bovendien is hij zeer zuinig met oplaadbare AA batterijen en kun je er oude analoge lenzen op gebruiken.
Maar nog belangrijker:
houdt alle camera's eens in de hand en kijk welke je het beste qua bediening in de hand ligt.
Voor mij is dat pentax, licht en toch sterk met een metalen body.
Ga naar een goede fotozaak en loop niet meteen achter de canon en nikon aan.
Prima camera's maar bekijk echt welk toestel voor jou het beste is.
Ook b.v. samsung heeft hele mooie toestellen.
Groetjes
Marlies
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dd1975Ik heb dit wel al vaker gelezen dat Canon mooiere kleuren zou geven dan Nikon. Is dit echt zo ??? Of kun je de Nikon ook zo instellen dat deze mooiere kleuren geeft ?
In het menu bij nikon kan je inderdaad de kleuren wel wat aanpassen maar toch het komt nie echt dicht toe naar de warme kleuren van de canon broers.
De kleuren mogen wel iets koeler zijn bij Nikon, ik heb er zelf niet echt veel last van
Comment
-
[QUOTE=Wim 76]
Wat voor mij (eveneens als beginner) zeker ook een rol gespeeld heeft, is het feit dat je voor Nikon heel wat objectieven kan vinden, ook op tweedehands markt (dat argument gaat trouwens ook op voor de Canon)/QUOTE]
Dit heeft mij inderdaad ook doen besluiten om voor Canon te gaan ipv Nikon ( ook omdat ik analoog jaren al met Canon bezig was toen ) , je kan er niet omheen maar Canon heeft toch een uitgebreider lenzenarsenaal dan Nikon, maar iedereen moet zien wat en hoe hij dit aanpakt , van één ding ben ik overtuigd , je zal aan de foto niet kunnen zien met welk merk toestel de foto is gemaakt , en dat eindresultaat is hetgene wat op het eindresultaat telt niet? Probeer eens één en ander te testen en koop datgene waar je je goed bij voelt1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Comment
Comment