Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over onderwaterfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vragen over onderwaterfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door HaarOpTenen
    Toch schone foto's!

Respect voor de natuur is ontzettend belangrijk natuurlijk, en dat geldt ook bij het snorkelen. En ook voor de mensen die gewoon in het bootje blijven natuurlijk...!!!

Sigarettenpeuken
    Die sla (zelfs met olie) zal wel nog geen kwaad kunnen zekerst? Ziet er natuurlijk niet erg deftig uit maar is tenminste nog 'natuurlijk'.
    je had eens moeten zien wat een klein beetje slaolie voor een vlek kan geven.
    Ik was er verbaasd over. De kapitein was er in ieder geval niet blij mee
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

knappe foto's alex. is een verschil tussen snorkelen en duiken hee
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
        De kapitein was er in ieder geval niet blij mee

Weet je wat ze doen op zee als er wat olie gelekt is? (ik heb het nu niet over een olietanker hé, maar gewone schepen waarvan wat olie van bijvoorbeeld werktuigen of dergelijke in het water is terecht gekomen)

Een bus dreft erachter inkappen...hup, de vlek is weg! Natuurlijk wellicht niet zo goed voor het milieu, en veel snorkelaars zie je op die plaatsen natuurlijk ook niet.
        Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
        And if that doesn't work...there's always Photoshop!
        Canon EOS400

Comment

Wel, je hebt in alle geval héél mooie resultaten bereikt ! Proficiat !
          Wat het 'gedoe' over natuur en beschadigingen betreft : in je eerste post gaat het over duiken, en natuurlijk is snorkelen heel wat anders en zal je normaliter weinig of niks kunnen beschadigen. Toch een goed signaal, hé, dat de mensen hier bezorgd zijn voor het milieu. Met het toenemende succes van de duiksport in het algemeen is het erg belangrijk dat we er allemaal voor zorgen dat de komende generaties ook nog van de onderwaterpracht kunnen genieten.
          (amaai, ik schrik zelf van mijn 'prekerig' pleidooi, sorry hoor !

Ronny
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Onderwaterfotografen worden vaak lelijk bekeken omdat ZE ALTIJD (!) schade toebrengen aan de koralen. Althans 'ze' zijn de opvallende beginnende duikers die heen en weer zwaaien en met hun handen houvast moeten zoeken om vervolgens met hun knie tegen het koraal te stoten, kwestie van een beetje stabiel te zijn.

Ik ben zelf duiker (1000 duiken) en onderwaterfotograaf
            ( http://users.pandora.be/kdk ) en weet heel goed hoe moeilijk het is om te leren duiken (ben instructeur) en om te leren fotograferen onderwater.

Mijn mening kan hard aankomen, maar met minder dan 50 duiken mag je geen camera meenemen (met camera bedoel ik dan wel een degelijke fotocamera en niet zo'n wegwerpdingetje). Het is te jammer van de (eventuele) schade aan het milieu, te jammer van het (meestal beschadigde) toestel en te jammer van de (vergeefse) inspanning.

Ik raad ook aan om heeeeel veeeeel vragen te stellen aan onderwaterfotografen (mag gerust mailen) en zeker om een cursusje te volgen (bij om 't even welke duikfederatie zijn cursussen, al dan niet prijzig of gratis)

succes,
            Dennis
            nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
            http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Working...
            X