Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak V610

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kodak V610

Hoi!

Ik zal me maar even voorstellen omdat ik nieuw ben! Ik ben Maudi... en ik woon in Nederland!

Ik zit al een hele tijd te twijfelen over de Kodak V610. Ik wil dus een nieuwe digitale camera. Ik ben erg positief over de V610 omdat hij een optische zoom heeft van 10x met een dubbele lens technologie. Voor de rest is hij erg compact en heeft hij een aantal leuke extra functies!

Ik heb een aantal reviews gelezen waar ik niet veel wijzer van wordt. Ik heb de reviews gelezen van zijn voorganger de V570 (met 5x optische zoom). Maar die waren niet al te best. Dit is natuurlijk weer een generatie verder en hij is nog niet lang uit dus er zijn bijna geen gebruikersmeningen en reviews over te vinden.

Mijn vraag is dus: Heeft iemand deze camera ook? Zou ik daar via email/msn even contact over kunnen hebben (over deze camera)?

Alvast bedankt, Maudi

Re: Kodak V610

Niemand?

Comment

Ik heb getwijfeld tussen die en de panasonic tz1 en die is het uiteindelijk geworden. Ben er erg tevreden over!

Comment

Welke is het geworden de panasonic? Waarom is het die geworden?

Comment

De panasonic tz1 inderdaad.
          *Beeldstab. vind ik erg belangrijk.
          *De personen die hem al hadden (dpreview) waren er (bijna) allemaal erg tevreden over en vond de foto's die ermee getrokken waren erg goed.
          *Leica lens.
          *De camera is erg snel.
          *de kodak heeft twee lenzen en 'springt' dus ergens tussendoor. de tz1 zoomt gewoon 10x.
          *Video is erg goed (maar misschien heeft die kodak dat ook)
          De kodak is wel wat kleiner maar de grootte van de tz1 valt ook erg mee en de camera is zeer makkelijk in gebruik en makkelijk om vast te houden. De kodak vind ik persoonlijk wat glad en klein wat misschien makkelijker draagt maar moeilijker in gebruik is
          Na veel gelezen te hebben vond ik persoonlijk dat de panasonic toestellen er over het algemeen beter uitkomen dan de kodak modellen...
          Succes
          Wil er wel even aan toevoegen dat ik een beginner ben en vooral gewone 'huis tuin en keukenfoto's' maak;-)
          Last edited by Aned; 13 juli 2006, 13:39.

Comment

Oke.. dan heb ik nu nog wat vraagjes over de panasonic...!

Heeft hij ook verschillende kleurmodi zoals: zwart/wit, sepia?
            Heeft hij zelfontspanner?
            Heeft hij ook macro functie?
            Welke scene modi bevat hij nog meer, bvb. ook panorama?

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maudi
              Oke.. dan heb ik nu nog wat vraagjes over de panasonic...!

Heeft hij ook verschillende kleurmodi zoals: zwart/wit, sepia? Ja, maar het is altijd beter om in kleur te fotograferen en eventueel daarna met pp om te zetten naar z/w (heb ik hier ooit ergens gelezen)
              Heeft hij zelfontspanner? ja
              Heeft hij ook macro functie? ja
              Welke scene modi bevat hij nog meer, bvb. ook panorama? bedoel je hiermee dat je verschillende foto's naast elkaar kunt zetten? Dit kun je ook best later met de juiste software doen.
              verder heeft hij nog : Portret,Zachte huid,Landschap, Sport, Nachtlandschap, Zelfportret, Voedsel, Feest, Kaars,Vuurwerk,Sterrenhemel, Strand, Luchtfoto, Sneeuw,Hoge Gevoeligheid Baby 1, Baby 2, Onderwater.
              Ik gebruik meestal de gewone auto mode en die werkt meestal erg goed. Doe zeer weinig pp (enkel zeer soms rode oogjes wegwerken)

Alvast bedankt!
              Met plezier!

Hier is een link waar je al de info kunt vinden http://www.panasonic.be/servlet/PB/m..._l6/index.html

Nog een handig extraatje: je kunt de datum instellen wanneer je bv op vakantie vertrekt of wanneer je kindje geboren is en dan kun je later juist zien op welke dag van je vakantie je de foto genomen hebt of hoe oud je kindje juist was.
              Verder is er ook een histogram zodat je kunt nagaan of de belichting juist was en er is ook een mogelijkheid om de overbelichte delen te laten oplichten.
              Je hebt wel geen mogelijkheid de belichting enz..handmatig in te stellen maar dat mis ik niet echt.
              Het is echt een 'point en shoot'
              Last edited by Aned; 13 juli 2006, 17:38.

Comment

Zo hee dat is een superhandige site, bedankt! Zelf heb ik al die informatie nog niet kunnen vinden. Misschien dat ik later toch nog met wat vragen kom... maar dan zie je het wel op dit forum!

Ik was vanmiddag trouwens naar media markt... en ik heb ze allebei even uit kunnen proberen. Ik vond het bij de kodak vervelend dat hij van de ene lens naar de andere moet overschakelen bij inzoomen. En toen ik bij 10x ingezoomd een foto maakte.. zag het er niet uit, ongelofelijk veel ruis!
                Toen ik daarentegen een foto maakte met de panasonic (10 x ingezoomd) zag het er gewoon prima uit (voor die omstandigheis met tl-buizen).

Groetjes Maudi

Comment

Oh ja.. ik heb nog wel wat als het je niet begint te irriteren

Ik lees veel dat deze camera vooral voor huis, tuin en keuken foto's wordt gebruikt...

Ik wil hem zelf liever gebruiken voor dingen als bvb. vlinders heel dichtbij fotograferen...

En ik ga binnenkort ook op vakantie naar Indonesie... en ben natuurlijk van plan om daar mooie foto's te maken!

Er wordt ook veel gezegd: point and shoot... wat moet ik me hier bij voorstellen, ik weet niet zo goed wat dat inhoud.

En er wordt ook nog gezegd dat er weinig instelmogelijkheden zijn... wat wordt hier mee bedoeld?

Groetjes, Maudi

Comment

Geen probleem. Vraag maar door. Heb ook erg lang getwijfeld.

Kijk eens naar hier (als je engels enigszins begrijpt)enorm veel fot's die met de tz1 gemaakt zijn

en zoek dan eens onder tz1 of tizzy
                    vbn:

en

en

en

deze, en al de andere hebben me echt overgehaald door te laten zien wat er allemaal met deze camera gedaan kan worden (er moet natuurlijk nog steeds een goed oog achter staan )
                    Maar mede door deze voorbeelden, en de vele andere op die site die deze camera bezitten, zie je echt wat de fantastische mogelijkheden van deze camera zijn.

Ben nog lang niet op dat niveau maar dat komt natuurlijk door mij
                    Last edited by Aned; 13 juli 2006, 22:51.

Comment

Vreemd...

Uit deze berichten:

Leid ik toch wel af dat er panorama functie op zit?

Comment

Hier nog een tevreden eigenaar van de TZ1. Ik heb trouwens al verschillende foto's gepost die met dit toestelletje zijn gemaakt.

Zie bijvoorbeeld:

Nog enkele ;) De laatste seconden van "Pay Me My Money Down" :( Power ;) Samen met Elliot Murphy en Garland Geoffreys... beste maatjes. Mvg, Johan

Hij kwam, zag en overwon. Enkel jammer dat het geluid niet echt schitterend was. Verder top entertainment!! :G Mvg, Johan

Over de prestaties op hogere iso waarden vind je hier een kleine test die ik maakte toen ik het toestel een paar dagen in bezit had:

Comment

Maudi,

effe reagerend op je vragen:
                          Ik wil hem zelf liever gebruiken voor dingen als bvb. vlinders heel dichtbij fotograferen...
                          Als dit je hoofdgebruik is, dan niet kopen: je kunt niet echt dichtbij komen. Zie ook het bald Digital Photographer, nummer 45 blz 98-99 (nu in de stationskiosk te koop) voor een review.

En ik ga binnenkort ook op vakantie naar Indonesie... en ben natuurlijk van plan om daar mooie foto's te maken!
                          Dan is het wel een goede camera, je hebt een inmens bereik letterlijk in een hand. Vooral de panorama functionaliteit is handig,

Er wordt ook veel gezegd: point and shoot... wat moet ik me hier bij voorstellen, ik weet niet zo goed wat dat inhoud.
                          Point and shoot betekent: je pakt je camera, richt hem op je onderwerp en drukt af en klaar is kees.

Dit in tegenstelling tot bij een (d)SLR, waar je kunt kiezen uit diafragma groottes, sluittertijden en nog veel meer.

En er wordt ook nog gezegd dat er weinig instelmogelijkheden zijn... wat wordt hier mee bedoeld?
                          zie hierboven: je kunt niet zelf het diafragma kiezen en dus ook niet spelen met de scherpte diepte (alhoewel de vele scenes keuzes je een beetje tegemoet komen op dit punt).
                          Last edited by Rense; 14 juli 2006, 20:02.
                          ----
                          Rense (http://rense.smugmug.com)

Comment

Ik ben nu van plan om de panasonic TZ1 aan te gaan schaffen...

Kan je de Iso waarde zelf vast stellen...
                            Ik vind de foto's namelijk ongelofelijk lelijk worden als de Iso hoog is...

En wat houdt dat eigenlijk precies in?

Comment

@ Rense..

bedankt voor je antwoorden

Comment

Working...
                              X