Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BGLOD of geen BGLOD ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: BGLOD of geen BGLOD ....

Klein vraagje van een beginner: komt die BGLOD ook nog voor bij de D70s?

Comment

Een ex-Debeukelaer technicus bij Procirep wist mij te vertellen dat alle D70-toestellen het vroeg of laat krijgen. Er is dus niet gesproken van de D70s.
      En het gaat hier niet om een Nikon- maar om een Sonyonderdeel.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
        En het gaat hier niet om een Nikon- maar om een Sonyonderdeel.
        Eh... een Sony onderdeel? BGLOD is niet een gevolg van 1 enkele fout, maar een indicatie van een "General Failure". Vergelijk 't maar met Window's beruchte blue screen of death - die kan ook een miriad aan oorzaken hebben.

De met afstand meest voorkomende reden van een BGLOD in de D70 is een flexprint connector die niet goed geborgd is zich los kan wringen. Voor zover ik weet maakt Sony geen connectoren...

Op plek 2 in de lijst van meest voorkomende oorzaken staat een falende DC/DC convertor, waarvan ik ook zeer sterk betwijfel of dat er een van Sony is. Dat proberen we morgen uit te zoeken . Sorry, beroepsdeformatie, kan het ook niet helpen - LOL

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterdco
        Klein vraagje van een beginner: komt die BGLOD ook nog voor bij de D70s?
        Dat kan, maar er zijn voor zover ik weet nog geen aanwijzingen op een structurele fout in de D70s terwijl die bij de D70 inmiddels wel duidelijk is. Laat ik het zo zeggen: als dit in de automotive industrie voor was gekomen was de kans groot geweest dat er een terugroepactie werd gestart. Ik zou me er niet zo druk over maken en de D70s er zeker niet om laten liggen. Het is een prima camera (zei deze Canon gebruiker ) met een hele goede prijs/kwaliteits verhouding.
        Last edited by Joost; 19 juli 2006, 23:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
          Eh... een Sony onderdeel?
          Dat was althans de uitleg van de ex-Debeukelaer technieker.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bedankt Joost, zou een D70s willen kopen, maar geloop en gezever rond herstellingen ivm die BGLOD zag ik niet echt zitten.

Comment

voor zover ik weet is BGLOD enkel een probleem bij de eerste generatie D70-toestellen
              de eerste reeksen kwamen uit in maart 2004 (zoals de mijne)
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterdco
                Bedankt Joost, zou een D70s willen kopen, maar geloop en gezever rond herstellingen ivm die BGLOD zag ik niet echt zitten.
                Vergeet niet dat er met andere cameras ook problemen opduiken. Digitaal is niet hetzelfde als analoog.
                En als ze dan nog het probleem in garantie oplossen mag men zich nog gelukkig achten.
                En ben ervan overtuigd dat Procirep nu op de goeie weg is. De reparatie gebeuren te Brussel en de techniekers zijn bekwaam. Dus de service is weer verzekerd.
                Natuurlijk koop je geen toestel om nadien problemen te krijgen, dat is nogal logisch.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hallo Pol ,

Heb gisteren, na drie weken , mijn camera terug ontvangen van Procirep !
                  Er was geen uitleg bij van wat er nu precies vervangen is maar hij werkt
                  weer als nieuw !
                  Er is mij ook niets aangerekend,noch voor herstelling,noch voor verzending.
                  Ik mag dus niet klagen

Ps : Ik las in uw berichtje dat men 60 euro in rekening brengt voor het kuisen van de ccd bij Procirep, mischien is dit hier een alternatief ?
                  Bij fotokonijnenberg in Turnhout 23 euro, ze doen het terwijl u wacht , alle dagen behalve vrijdag en zaterdag .

Groetjes,
                  John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Juno
                    ...kuisen van de ccd bij Procirep, mischien is dit hier een alternatief ? Bij fotokonijnenberg in Turnhout 23 euro, ze doen het terwijl u wacht
                    En weet je ook hoe ze het doen (welke techniek)?...

Comment

Dag Luc ,

Welke techniek ze gebruiken weet ik niet, vroeg gewoon terzijde of ze ook
                      de ccd kuisten en hoeveel dit zoal moest kosten .
                      Je kan altijd een mailtje doen of effen bellen,de mensen zijn daar zeer klantvriendelijk en behulpzaam !

mvg,
                      john

Comment

Dag Luc ,

Welke techniek ze gebruiken weet ik niet, vroeg gewoon terzijde of ze ook
                        de ccd kuisten en hoeveel dit zoal moest kosten .
                        Je kan altijd een mailtje doen of effen bellen,de mensen zijn daar zeer klantvriendelijk en behulpzaam !

mvg,
                        john
                        Thx John,

Ik ga er eerstdaags toch eens binnenwippen met het oog op de aanschaf van een Sigma EX 300mm f2.8 DG HSM en een SB800.

Ik zal het hen dan gelijk eens vragen.

Comment

Hallo Pol ,

Heb gisteren, na drie weken , mijn camera terug ontvangen van Procirep !
                          Er was geen uitleg bij van wat er nu precies vervangen is maar hij werkt
                          weer als nieuw !
                          Er is mij ook niets aangerekend,noch voor herstelling,noch voor verzending.
                          Ik mag dus niet klagen

Ps : Ik las in uw berichtje dat men 60 euro in rekening brengt voor het kuisen van de ccd bij Procirep, mischien is dit hier een alternatief ?
                          Bij fotokonijnenberg in Turnhout 23 euro, ze doen het terwijl u wacht , alle dagen behalve vrijdag en zaterdag .

Groetjes,
                          John
                          Hallo John,

Toen ik de eerste keer mijn D70 voor "zogezegd" BGLOD persoonlijk heb binnengebracht bij Procirep had ik hem juist dag op dag na een week terug aan huis afgeleverd. Er was ook geen document bij wat er juist aan de camera was gebeurd. Ook niets moeten betalen.
                          Toen nadien bleek dat mijn probleem geen BGLOD was ben ik teruggegaan en men heeft mij toen bevestigd dat het element (sony)dat verantwoordelijk is voor de BGLOD werd vervangen.Ok, bij mij is dat dan preventief gebeurd..
                          Toen bleek dat het stuk dat men nodig had om mijn probleem op te lossen niet onmiddellijk voorradig was heb ik mijn camera terug meegenomen omdat hij nog af en toe functioneerde. Na een week hoorde ik van de technieker dat het bewuste stuk nog niet binnen was van Parijs, maar dat hij er toch nog eentje had gevonden in zijn kast. Ik mocht terplaatse komen en de reparatie zou onmiddellijk kunnen gebeuren. Een uurtje heeft de ex-technieker van Debeukelaer er over gedaan om de klus te klaren. En heb niks moeten betalen. Vandaar dat ik steeds moet herhalen dat het de moeite loont om zelf, als het kan, terplaatse te gaan om even te overleggen met de technieker. Dit kan je één en ander besparen.

Het reinigen van de CCD heb ik al een tweetal keren zelf gedaan met perfect resultaat. Pecpads en eclipse.

Vandaag een ganse namiddag foto's genomen en voorlopig geen problemen meer gehad. Hopelijk blijft het zo.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                            Vervolg van het D70-verhaal :
                            Vandaag na telefoontje naar Procirep mogen oprijden naar Brussel om mijn toestel te laten repareren. Het bestelde onderdeel was echter nog niet binnen vanuit de hoofdzetel van Procirep Parijs(was ik trouwens niet van verwonderd), maar de technieker had gelukkig nog ergens dergelijk onderdeel gevonden in een kast. Men was bereid de klus te klaren terwijl ik zou wachten. Het communicatiesysteem dat achter de lenscontacten zit op de body is dus vervangen. De herstelling heeft zo'n uurtje in beslag genomen. De bewuste technieker is er ééntje die is overgekomen van DeBeukelaer. Is uitermate vriendelijk en mijns inziens zeer competent. Gelukkig maar, een verrijking dus voor Procirep.
                            Deze man wist mij overigens te vertellen dat de zaken hier nog in de kinderschoenen staan en dat er volgende week een tweetal fransen, die zijn overgekomen van Parijs om zogezegd de zaak op te starten, terug vertrekken. De reparaties vallen dan in handen van één persoon. Er zou er misschien nog een tweede bijkomen van Debeukelaer.
                            Terwijl ik zat te wachten is mij nog opgevallen dat Procirep blijkbaar al iets beter gekend is door onze frans sprekende medeburgers. Iemand kwam een D200 ophalen waarvan de sensor moest worden gereinigd. (60€ galant neergedokt).En ik heb de handelingen van de techieker "gedeeltelijk" kunnen volgen. Ik kan hier bevestigen dat de persluchtslang er eerdere malen is bij te pas gekomen.Zo zie je maar. En wij hier maar zitten te discuteren wat nu eigenlijk de minst agressieve en minst gevaarlijke methode is om onze sensoren te reinigen.
                            Hopelijk is mijn probleem baan en kan ik nu weer ten volle gaan genieten van mijn D70 dank zij de vriendelijke ex-Debeukelaar technieker.

Groetjes,
                            Pol.
                            Pol, heb je dan iets moeten betalen voor de herstelling? Sinds een maand heb ik hetzelfde probleem op mijn D70. Met de kitlens werkt het toestel perfect maar met alle andere Nikon lenzen (heb al 4 andere getest) krijg ik het F-- probleem

Koen

Comment

Working...
                            X