Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 Serieus Probleem!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 Serieus Probleem!!

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn nikon D50.

Als ik afdruk om een foto te nemen doet hij alles normaal, maar op het schermpje komt een wit scherm met roze strepen, of blauw met paarse puntjes, alle heel rare patronen maar verre van mijn foto.

En ook dat staat ook op de kaart.
    Volgens het boekje kan dit liggen aan een externe statische lading en kan je resetten, wat ik dan ook gedaan heb, maar dat blijft hetzelfde.

Dus moet ik terug naar mijn verkooppunt.
    Heeft iemand hier ervaring mee???(het probleem zelf of de wachttijden)

Kan ik direct een nieuwe meekrijgen? (ik vind nergens op de nikon-site een voorbeeld van een geval als dit)

aja en hij geeft ook nog een zwarte streep in zijn zoeker. Dat was daarvoor al, en is een bekend probleem.

Groeten en bedankt voor de hulp.

Kristoff

Re: D50 Serieus Probleem!!

haal de lens er eens af en bekijk het vanbinnen eens of de spiegel nog wel juist zit... en start de reiniging eens zodat de spiegel opklapt en bekijk je gordijn eens...
    -=- Light is the key...

Comment

Dat ziet er allemaal normaal uit.
      Spiegeltje werkt nog normaal en wat erachter zit heeft een appelblauwzeegroene kleur.

Bedankt

Comment

je batterij er eens uithalen voor 24 a 48 uur ?
        en dan opnieuw resetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50
          Kan ik direct een nieuwe meekrijgen? (ik vind nergens op de nikon-site een voorbeeld van een geval als dit)
          Als hij minder dan een week oud is zou de verkoper u hiermee toch moeten kunnen helpen ...

Bij Canon is het in elk geval een regel dat indien hij de eerste 10 dagen stuk gaat je recht hebt op een nieuw toestel.

Spijtig genoeg passen niet veel dealers dit toe omdat ze dan een ander toestel uit hun stock moeten geven welk ze dan niet direkt meer kunnen verkopen.

Onder die eerste 10 dagen valt ook 1 defecte pixel ... goed om weten.

Wil je dealer het niet omruilen (wel een officiële dealer hé), bellen naar Canon en een dossiernummer vragen. Hiermee ga je naar de dealer en dan tjilpen ze meestal al heel anders.

Nu ... of dit ook bij Nikon bestaat?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Als hij minder dan een week oud is zou de verkoper u hiermee toch moeten kunnen helpen ...

Bij Canon is het in elk geval een regel dat indien hij de eerste 10 dagen stuk gaat je recht hebt op een nieuw toestel.

Spijtig genoeg passen niet veel dealers dit toe omdat ze dan een ander toestel uit hun stock moeten geven welk ze dan niet direkt meer kunnen verkopen.

Onder die eerste 10 dagen valt ook 1 defecte pixel ... goed om weten.

Wil je dealer het niet omruilen (wel een officiële dealer hé), bellen naar Canon en een dossiernummer vragen. Hiermee ga je naar de dealer en dan tjilpen ze meestal al heel anders.

Nu ... of dit ook bij Nikon bestaat?
            In Nederland is het een consumentenrecht dat als een product niet aan de eisen voldoet binnen acht dagen de koop ongedaan gemaakt kan worden.
            Bij een defect product is de termijn langer om geen genoegen te nemen met reparatie maar op een nieuw product. Ik neem aan dat in België het niet veel anders is. Laat u door je leverancier dus niet zomaar wegsturen met de mededeling dat ze de camera reparenen.
            Ik heb zelf ook nog al eens een koop ongedaan gemaakt omdat ze niet voldeden aan wat je er van mocht verwachten.

Comment

Ik had ook problemen met mijn Nikon D50. Ik ben twee dagen na aankoop naar de winkel geweest en heb een nieuwe body+batterij gekregen.
              [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Working...
              X