Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reiniging lens, oculair en CCD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reiniging lens, oculair en CCD

Hoi.

Wss is dit hier al meer gevraagd, maar ik heb problemen met het reinigen van een specifiek intern onderdeel.

Je hebt dus de spiegel en het glas dat omhoog klappen, de lens, de CCD en het oculair dat kan gereinigd worden, maar boven de spiegel (tussen het oculair en de spiegel) is er nog één of ander glas.
    In mijn geval (Canon 300D) zijn de 7 focus 'vierkantjes' zichtbaar op dat glas.

Nu probeerde ik dat te reinigen, maar in plaats van properder, wordt dat onderdeel vuiler (ik denk zelfs krassen ).

Weet iemand hoe dat glas moet gereinigd worden ?

Thanks.
    K.
    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

Re: Reiniging lens, oculair en CCD

Eigenlijk niet reinigen.Dat is het matglas en daar blijf je best af!Ik heb destijds identiek hetzelfde meegemaakt met mijn 300D en uiteindelijk binnengedaan bij ettbas om een nieuw matglas te laten steken.
    Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
      .Dat is het matglas en daar blijf je best af!
      Bij Nikon en misschien bij andere ook is dat geen matglas maar matplastic, dus kras gevoelig. Bij mijn F90 kan je het mat"glas" eruit halen en dan blijkt het gewoon een 'plastic' te zijn.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Matglas of plastiek, ik heb geen ervaring met dat te reinigen, maar ik vrees dat je er best afblijft. Dat is toch wat ik hierover altijd gelezen heb.

Comment

Oh, stom van mij dus
          Nu, veel effect op de foto's heeft dat gelukkig niet.

@Spotterke:
          Herinner je je nog wat dat kostte ?

Thanks
          Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

Comment

Altijd van matglas afblijven, ik kan uit ervaring spreken...
            Indien toch al het matglas van de 300d vuil is, heb ik redelijk suc6 gehad door voorzichtig te demonteren, en schoon te maken met pecpads en elcips

Comment

Gaat dat niet gewoon met een busje perslucht??

greetz Joker*
              |||*The Golden Shot*|||

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joker*
                Gaat dat niet gewoon met een busje perslucht??

greetz Joker*
                Jawel, met de grote kans dat je er vloeistof in blaast dat in de bus zit.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X