Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met nieuwe D200: lichte en donkere foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met nieuwe D200: lichte en donkere foto's

Een vriend van me heeft een splinternieuwe D200 gekocht. Wanneer hij een 7 tal foto's neemt op de snelle stand zijn de eerste drie foto's goed van kleur, de volgende zijn allemaal donker. Precies alsof het licht uitgaat. Hij werkt met een 18-70 4.5-5.6 lens. Gezien ik een Canon heb en van Nikon niks ken stel ik hier ff de vraag zodat ik een goed antwoord kan geven. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Alvast bedankt.
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Re: Problemen met nieuwe D200: lichte en donkere foto's

Dit verschijnsel heb ik op mijn D200 nog niet waargenomen en heb wel series van 30 foto's gemaakt.

De enige reden, die ik kan verzinnen, is bij gebruik van de flits: die is na de eerste 3 foto's leeg en moet herladen. Maar ik denk dat je dat wel had vermeld dat er een flits gebruikt was.

Advies: bestudeer de exif even goed(laatste lichte en eerste donkere) misschien levert dat wat op.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Eerst en vooral moet ik zeggen dat dit "beestje" die d200 geen point en shoot is.
      De eerste 3 maand was ik behoorlijk teleurgesteld.
      Gewoon van den d70,...
      Het machtig machientje!.
      Maar met de nodige zorg en toewijding, en de juiste lens, kom je er wel.
      Het glas, en ik ben de laatste die het probleem op de lens steek.
      Daar die 18-70 (3.5--4.5)!! een zeer goeie lens is.
      D 200, canon 5d en nog meer van die pro "like" beestjes hebben zo veel meer aandacht nodig.
      Meer de zorg die een analoge body vroeg.
      Net zoals die "gevestigde waarde" me toen ik op het punt stond, mijn d200, d70, 17-55/2.8 ev. te verkopen,
      me de wijze raad gaf het nog een tijdje uit te proberen.
      Daar indien ik met de 5D canon wou beginnen, ik super glas nodig had.
      Meer dan mijnen portemoné slikken kon.
      Dus, d50 70,70s of om het even welk super merk.
      De kennis, glas en vooral de doorzettig brengen een fotograaf op het punt dat hij "denkt" er te zijn.
      En dan begint het nog maar.
      De zorgen!

kurt
      geniet ervan,
      Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

Comment

Torr, is dat nu een antwoord op de vraag van de topicstarter?
        Ik denk dat er toch wat meer aan de hand is ...
        De tip van hjanssen om de exif te verifiëren vind ik geen slechte start!

Gr's, Wim
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Daar sluit ik mij bij aan.
          Of het nou een point en shoot camera is doet er helemaal niet aan af. Dat ding moet gewoon goed werken.
          Inderdaad exif checken of alles hetzelfde is. Zo ja, dan lijkt er mij inderdaad iets niet goed met de camera.
          Ik heb er in ieder gaval nog nooit last van gehad.

goed programmatje daarvoor is opanda (even googlen)
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door torr
            Eerst en vooral moet ik zeggen dat dit "beestje" die d200 geen point en shoot is.

Maar met de nodige zorg en toewijding, en de juiste lens, kom je er wel.
            Het glas, en ik ben de laatste die het probleem op de lens steek.
            Daar die 18-70 (3.5--4.5)!! een zeer goeie lens is.
            D 200, canon 5d en nog meer van die pro "like" beestjes hebben zo veel meer
            ik heb ook een 18-70 kitlens D70 en D200.

die combinatie werkt perfect. op een D200 moet je niet proberen wat ook niet lukte op een D70. lees: volledig open gebruiken.
            eigenlijk heb je op een D200 wel meer ISO-ademruimte

draai die lens toe tot F6.3 en't zou dik in orde moeten zijn. (zoals torr aangaf)
            je moet wat de grenzen van je materiaal kennen.
            maar een topfotograaf maakt met een 18-70 *P A R E L T J E S*
            waarom? omdat hij de grenzen kent.

je hoeft geen duizenden euros uit te geven om goede foto's te nemen. je moet duizenden euros uitgeven als je een specifiek soort schone foto's wilt maken.

ivm topic starter:
            snelle stand =>> ??? shutter priority??
            D200 heeft: Program stand, shutterpriority, aperaturepriority en gebruikerspriority

peter, zeg tegen je vriend maar om er nog 3 weken mee te spelen.. hij heeft toch 2 jaar garrantie!
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Hij heeft toch niet per ongeluk de bracketing opgezet.
              Want soms moet je het niet ver zoeken hoor. Meestal ligt het aan de instellingenvan toestel.
              Last edited by jan van ginkel; 8 juli 2006, 14:58.
              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
              Hier op dit forum.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik vraag de exifs op en ga daarmee aan de slag. Indien nodig kom ik hierop terug.
                Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Working...
                X