Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of toch maar de Canon???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon of toch maar de Canon???

nuja, als de hogere aankoopprijs van de d200 tov de 30d geen probleem is zou ik toch voor de d200 gaan. heb voor dezelfde keuze gestaan en voor mij was die prijs wel een probleem.
    1DX

Comment

"op sommige dagen zou je graag Farenheit en Celcius omdraaien "

geestig !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Louis
        Ik heb het eigenlijk niet over een "prosumer gevoel," maar wel over het feit
        dat de Canon 350D met een 50 1.8 lensje niet veel groter is dan een betere
        of goede prosumer.
        Zelf heb ik daar geen enkel gevoel bij.
        Wel, ik heb jaren met een prosumer gewerkt ( tot mijn grote tevredenheid) maar toen ik indertijd de D70 aankocht was het verschil in grootte toch echt wel zeer voelbaar. Met die prosumer had ik het gevoel een speeltje in mijn handen te houden, 't woog niks en je voelde het amper dat je iets bij had. Toen ik in de beginperiode dat de 350D uitkwam dit toestel voor de eerste keer met een 1.8 lensje in mijn handen had, kreeg ik dus duidelijk weer dat gevoel van een prosumer vast te houden, een kleiner toestel met alle knopjes zo dicht bij elkaar. Dat gevoel heb ik dus helemaal niet met mijn D200 of Fuji S3.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik lees (lucky luc) dat je de e500 hebt besteld nou gefeliciteerd ik kan je vertellen dat je een hele mooie camera heb gekocht.
          Met standaard 2 leuke (goede) lenzen,ik hoop dat je het een en het ander zult posten hier,dan word dit forum ook intressant voor olly gebruikers.
          Hou er wel rekening mee dat je best tegen stand zult krijgen hier.
          Het zijn doorgaans canon en nikon gebruikers en dan pas je er niet echt lekker tussen (en veel belgen ha ha ha )
          Trouwens het schiet ook fijn op dat Joker een posting plaatst zonder enige reactie erna.
          Last edited by cyberson; 6 juli 2006, 11:08.

Comment

Hou er wel rekening mee dat je best tegen stand zult krijgen hier.
            Het zijn doorgaans canon en nikon gebruikers en dan pas je er niet echt lekker tussen
            Dat geldt misschien voor een aantal mensen, maar mij maakt het niet uit met wat iemand foto's maakt. Of het nu een Nikon, Canon, Pentax, Sony, Olympus, DSLR, Prosumer, compact of wat dan ook is, als de foto's mooi zijn, maakt dat totaal niet uit. Trouwens, ik denk dat hier mensen op het forum zijn, die al bewezen hebben, prachtige foto's te kunnen maken, zonder daarom over een DSLR te beschikken. Wat mij betreft meteen een oproep om je zeker niet te laten afschrikken door mensen die hun eigen merk, als het enige goede beschouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76
              Dat geldt misschien voor een aantal mensen, maar mij maakt het niet uit met wat iemand foto's maakt. Of het nu een Nikon, Canon, Pentax, Sony, Olympus, DSLR, Prosumer, compact of wat dan ook is, als de foto's mooi zijn, maakt dat totaal niet uit. Trouwens, ik denk dat hier mensen op het forum zijn, die al bewezen hebben, prachtige foto's te kunnen maken, zonder daarom over een DSLR te beschikken. Wat mij betreft meteen een oproep om je zeker niet te laten afschrikken door mensen die hun eigen merk, als het enige goede beschouwen.
              Ik kan daar volledig achter staan.
              Ik beweer ook niet dat een Oly geen goed toestel is. Maar mijn ervaring leerde me dat je met compact en prosumers even goede foto's kunt trekken onder goede omstandigheden als een DSLR. Het is enkel wanneer de omstandigheden slechter worden dat de prosumers en compacten je in de steek laten en je met een DSLR de grenzen kan verleggen. En hier is het dat den 3/4de toestellen zoals de Oly of de Panasonic de grenzen niet zo bevredigend kunnen verleggen. Dus in het kort: als een prosummer of compact tekort schiet door minder gunstige omstandigheden, kan een Oly je helpen maar als ze te ongunstig zijn niet meer en heb je een klassieke DSLR nodig.(Niet dat die zaligmakend is en alles oplost. Soms komt die er ook niet)

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

De eeuwige discutie van de kip en het ei. Als we de Technical Image Press Association mogen geloven... Dit zijn hun awards :
                Nikon met beste instap DSLR D50, Nikon met beste expert DSLR D200. Canon met beste professionele DSLR EOS D5
                Voila, en ik doe verder met mijn 350D, want daar ben ik best tevreden over
                Greetzzzzzzzzzzzz......
                Wonnie
                www.spectare.be

Comment

awards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie
                    De eeuwige discutie van de kip en het ei.
                    Die discutie bestaat ondertussen niet meer.
                    Een beest(geen kip) heeft een ei gelegd en daar is een kip uit gekomen.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie
                      De eeuwige discutie van de kip en het ei. Als we de Technical Image Press Association mogen geloven... Dit zijn hun awards :
                      Nikon met beste instap DSLR D50, Nikon met beste expert DSLR D200. Canon met beste professionele DSLR EOS D5
                      Voila, en ik doe verder met mijn 350D, want daar ben ik best tevreden over
                      Niks van aantrekken jong de 350D heeft die award ook al gewonnen net zoals de 20D alleen enkele jaren eerder. Elk jaar zijn het er wel ander en alle merken moeten eens aan beurt komen he.

Voor de OP als je erg gesteld bent op de D200 dan koop je die toch gewoon. De stap van D200 naar 350D snap ik wel niet goed moet ik zeggen. De logische keuze bij canon zou 30D zijn.

En ja hoor louis groot gelijk een 350D met een 50 f1.4 is een prachtcombinatie lekker compact en licht en topbeelden Ideaal voor streetshooting! Ik heb lang getwijfeld om daarom een 350D te kopen met als excuus dat het dan een camera voor mijn vrouw zou zijn. Maar toch maar niet gedaan ik denk dat mijn vrouw het wel snel door zou hebben gehad.

Comment

Heb lang getwijfeld, en idd Nikon D70's voelt beter aan
                        en is mss ook beter, maar heeft ook tekortkomingen,
                        net zoals die andere merken dat hebben !!!

Moest een beslissing prijs/kwaliteit nemen en volgens
                        mij is Olympus nog steeds op dit vlak bij de betere VOORLOPIG !!!

We zullen wel zien wat er in september allemaal gaat uitkomen,
                        waarschijnlijk nieuwe D70's + D50 (waarschijnlijk 1 toestel worden), Nieuwe Canon 350...............;;

Gaat allemaal supersnel in deze werel

Comment

sorry dat het zolang geleden is dat ik nog een reactie postte. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb me inmiddels een canon eos30D aangeschaft, volgende week kan ik heb gaan afhalen.
                          Ik hoop dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Het was een enorm moeilijke keuze tussen de Nikon D200 en de Canon 30D.

Maarja het zullen alletwee wel goede toestellen zijn zekers..

Nog maar eens bedankt voor de reacties....

Greetz

Joker*
                          |||*The Golden Shot*|||

Comment

Working...
                          X