Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsopgave Pro1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijsopgave Pro1

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
    jah... geweldig goed gezegd....

als die post nu nog van enige nut was en toevoegende waarde had voor de vraag....

tijd voor een slotje denk ik
    Ik denk dat slotjes enkel van toepassing zijn op Aangeboden en op Gezocht.

Zou wel sterk zijn als iemand een topic zou starten, zijne gal eventueel gaat spuwen en dan nadien als de reacties hem niet bevallen, er een slotje op laat zetten om dit te voorkomen. Als je A zegt moet er ook tegen kunnen dat anderen B zeggen.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

gal spuwen?

denk dat je dat verkeerd voor hebt hoor

ik heb van jan b een normale reactie gehad maar de rest schat er naar eigen kennis al snel een hoop vanaf...

't valt wel op zenne...

BD is absoluut geen plek waar je open je vragen kan stellen waar je evt mee zit zonder op je dak te krijgen en een bak kritiek terug te krijgen als je het dan niet eens bent met de reacties...

in't vervolg nog maar ietsje subtieler te werk gaan en gewoon posts van vriendelijkere users zoals jan blijven zoeken en ze maar een pm sturen voor de info...

van mij moet ie niet toe maar ik heb mijn info die ik nodig had en ik weet ook al waarom da ik 'm niet op BD moet aanbieden mocht ik'm ooit wegdoen ...

voila al mijn gal is eruit

goe bezig

Comment

khoop da hier mee begrepen wordt dat ik uit die lage prijs schattingen alleen maar opmaak dat dit bewist gereply'ed wordt door sommigen(niet alleen in dit topic hoor..) om er een lekker koopje mee te doen moesten de spullen aangeboden worden(is iedereen zijn goed recht eh ma ik ga daar ni in mee...)
        Wa's dat nu voor zever ?

Ik heb mijn G2 meer dan 1000€ betaald en als ik hem nu in perfecte staat, met alle originele toebehoren en zo wil verkopen, dan krijg ik er vermoedelijk nog geen 200€ voor ...

En niemand verplicht u er op in te gaan hé ... je kan ook met je oude bazar blijven zitten tot je het putteke in gaat.

Ja, spijtig om zeggen maar met veel zaken is het zo dat het na korte tijd zo goed als niets meer waard is doordat prijzen sterk veranderen en dat je al snel met verouderd materiaal zit.

Om tweedehandsprijzen te berekenen moet je de goedkoopste prijs nemen dat je (online) kan vinden en daar nog een goed pak af doen.

We kunnen u (om u een pleziertje te doen) een veel hogere prijs geven maar dan riskeer je eerder er nooit vanaf te geraken omdat niemand interesse zal vertonen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

gal spuwen?

denk dat je dat verkeerd voor hebt hoor

ik heb van jan b een normale reactie gehad maar de rest schat er naar eigen kennis al snel een hoop vanaf...

't valt wel op zenne...

BD is absoluut geen plek waar je open je vragen kan stellen waar je evt mee zit zonder op je dak te krijgen en een bak kritiek terug te krijgen als je het dan niet eens bent met de reacties...

in't vervolg nog maar ietsje subtieler te werk gaan en gewoon posts van vriendelijkere users zoals jan blijven zoeken en ze maar een pm sturen voor de info...

van mij moet ie niet toe maar ik heb mijn info die ik nodig had en ik weet ook al waarom da ik 'm niet op BD moet aanbieden mocht ik'm ooit wegdoen ...

voila al mijn gal is eruit

goe bezig
          Door te zeggen "er mag een slotje op" zeg je gewoon: ik heb mijn zegje gehad en de mening van anderen intereseerd me geen zier want ik wil gewoon niet dat ze nog kunnen reageren.
          Wie is er dan goed bezig

Door internet is gans de wereld open gegaan en de tijd dat mensen enkel naar de fotoboer om de hoek gingen kijken is definitief voorbij zeker op internet forum.
          Als je dan toch niet zulke reactie wil zet dan een iets in de Streekkrant of een ander lokaal krantje. Afhankelijk van je buurt zal er misschien wel iemand tussen zitten die niet wereldwijs is en toehappen.

Veel succes nog in het gebruik van je camera.

Hubert
          Hubert

Comment

Ho ho, we zeggen hier wat wij denken. De prijs staat u niet aan, en dan zegt ge dat we goedkoop uwe pro1 willen kopen. Ik denk dat ik gewoon gezegd heb wat ik denk, op een fatsoenlijk manier, op basis van de voorbije camera's die hier verkocht zijn geweest.
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

khoop da hier mee begrepen wordt dat ik uit die lage prijs schattingen alleen maar opmaak dat dit bewist gereply'ed wordt door sommigen(niet alleen in dit topic hoor..) om er een lekker koopje mee te doen moesten de spullen aangeboden worden(is iedereen zijn goed recht eh ma ik ga daar ni in mee...)
              De mop van de week
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

goed idee om hier iets sticky van te maken?

kan iedereen lekker kome mee lullen :-)

huibke je voelt je nogal aangesproken precies...

leuk voor jou

Comment

Jij zegt zelf, ik heb maar van 1 iemand een normale reactie gehad en de rest die hier een reply geschreven heeft, dat is dan een flauwe reactie. Enfin, laten we het gewoon zo houden.
                  "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

goed idee om hier iets sticky van te maken?

kan iedereen lekker kome mee lullen :-)

huibke je voelt je nogal aangesproken precies...

leuk voor jou
                    De atmosfeer wordt er niet beter op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
                      Jij zegt zelf, ik heb maar van 1 iemand een normale reactie gehad en de rest die hier een reply geschreven heeft, dat is dan een flauwe reactie. Enfin, laten we het gewoon zo houden.
                      Laat ik er dan maar van uitgaan dat ik die "ene" iemand was.
                      Ik heb hier dus gewoon mijn verhaal verteld zoals mijn verkoop is verlopen, toen ik de reacties hier verder volgde heb ik de TS nog een mailtje gestuurd en daarin kenbaar gemaakt dat hij het goed zou overwegen om hem van de hand te doen. Ik vind het achteraf jammer dat ik hem verkocht heb maar ik kon voor de opbrengst wel mooi een lens kopen voor op mijne 350D.
                      Alleen de supermacrofunctie van de Pro1 is het geld al waard voor deze camera. Ik ken mensen die hem alleen daarvoor al erbij houden, en achteraf zeg ik "had ik dat ook maar gedaan".
                      Atmozphere, ik wens je nog vele mooie foto's toe en met welke camera is aan jou.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                        Alleen de supermacrofunctie van de Pro1 is het geld al waard voor deze camera. Ik ken mensen die hem alleen daarvoor al erbij houden, en achteraf zeg ik "had ik dat ook maar gedaan".
                        Ik had op mijne S7000 in pre DSLR periode ook zo een super makro mode. Je kan dan tot op ±1cm je object benaderen en scherp stellen. Dit is op het eerste zicht zeer indrukwekkend want zonder de nodige trukken kan je dat niet met een DSLR. Maar je zal wel snel volgende problemen ondervinden:
                        - Je komt zo dicht bij het onderwerp dat je dit, als het levend is, verstoord.
                        - Je komt ook zo dicht dat je meestal in je eigen schaduw van de lens komt te staan. Je moet dan speciale verlichting of flitsen gaan gebruiken wat dan weer terug het eerste punt veroorzaakt.
                        - Doordat je zo dicht komt heb je ook een enorme kleine scherptediepte, waardoor je object niet altijd overal scherp is.
                        Deze problemen heb je niet of in veel mindere maten met Makro lenzen. Het probleem dat je daar hebt is dat ze op zich bijna even duur(of soms zelfs duurder) zijn dan de prosumer zelf.
                        Langs de andere kan heb ik eens een paddestoelwandeling mee gedaan en iedereen had toen een DSLR met alle toeters en bellen erop om mooie makrofototjes van die paddestoelen te maken. De gids had echter een compactje bij en van een paddestoel ging hij de stam en de onderkant van de hoed trekken door op zijn hukken te zitten en het toestel onder paddestoel naar boven te richten. Resultaat: zeer geslaagde foto en wij met onze DSLR's niets. Zelfs al gingen we nog plaat op de buik liggen, dan ging het nog niet. De enige oplossing zou zijn ofwel ne put graven naast de paddestoel waar je in kan kruipen ofwel ne spiegel(s) meenemen die je min of meer rond de paddestoel zou leggen. Uiteraard geen van beiden waren goede oplossing
                        En de gids maar lachen

Hubert
                        Hubert

Comment

Eigenlijk is het simpel. (Heb ook een Pro 1, 950 € betaald).
                          Ik ben dit toestel (nog) niet beu.Trekt mooie foto's, en voldoet nog steeds aan mijn wensen.
                          In de huidige generatie toestellen is echter al een hele evolutie zodat de Pro 1 op een aantal vlakken slechter scoort. Dit is heel normaal in het digitale tijdperk, en hier moeten we dan maar met leven.
                          Als je een toestel na 2 à 3 jaar wil verkopen, dan is het normaal dat het nog maar de helft waard is van in de beginperiode. (Kijk trouwens maar eens naar de S3 zijn specificaties, en de prijs).
                          Alleen de verkoper kan beslissen of hij het de moeite vind om te verkopen. Als het toestel echter de rest van zijn leven in een kast moet blijven liggen, dan zou ik zeggen: wegdoen.

Comment

goeie reactie bereboot...

de helft is ook weer wa veel , want ze zakken ook nog es in prijs gedurende de tijd eh...

ik heb jaren me vinyl gedraaid(muziek) en daar gaat 't juist andersom dan wat ik hier bedoelde....

daar drijven ze de prijs maar op omda de zeldzame spulle steeds moeilijker te vinden zijn en iedere keer als er een verkocht wordt publiek gaat er 10€ bij die prijs...

die waarde zou net als met die digi zooi bepaald moeten worden door vraag en aanbod en niet door moedwillig verhogen of verlagen van die prijzen naargelang de koper zijn buget of de verkoper zijn hebzucht.

't is gewoon zo, je kan er natuurlijk niks aan doen buiten verstandig kopen en verkopen mjah..

ik denk trouwens dat ik die compact nog even in de kast laat ligge...

Comment

Euh, ik heb een Pro1 gehad en ik ga hier niet vertellen hoeveel ( of hoe weinig ) ik er nog van gekregen heb.
                              Ik verander nogal eens van Prosumer ( heb ook een MKII ), gewoon omdat een prosumer gewoon heel handig is en omdat ik graag de laatste trends volg. Ze worden steeds beter en beter.
                              Momenteel heb ik een Panasonic FZ-30 en een Canon Powershot S3. En ik moet eerlijk bekennen dat die Powershot S3 in beeldkwaliteit haast niet moet onderdoen voor de Pro1. De S3 is bovendien véél sneller, bezit véél meer features ( uitmuntende video ) en kost momenteel iets van een 450 euro dacht ik. ( Topfoto )
                              Mocht ik NU een Pro1 kopen, zou ik er zéker niet meer dan 300 euro voor geven.
                              Wat niet wil zeggen dat het een slecht toestel is hoor....
                              Er is gewoon weer beter, sneller, enz... op de markt.
                              En aan heel scherpe prijzen.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

was gisteren toevallig in de foto zaak voor wat afdrukke

heb die s2 is eens in men pollen gehad en wat getest

AF is wel sneller, zonde van de niet RAW mode en 36mm wide

als hij nu 8mp en 28mm had zou 't een prachttoestel zijn.

wel kud overiges dat je geen manuele zoomring hebt en ook geen manuele focus zoals 't bij de pro1 werkt...

mjah ik ben niet toe aan een andere, denk dat deze gewoon in de kast blijft ligge ze...

Comment

Working...
                                X