Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe canon S2 maakt sd kaartje stuk ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe canon S2 maakt sd kaartje stuk ?

Hoi bdr's

Ik ben nogal nieuw op dit forum en heb me pas een canon S2 aangeschaf dit zonder sd kaart omdat ik deze nog had liggen.
    Toen ik de kaart er in stak werkte alles goed tot na een foto of 30 hij aangaf dat mijn data corupt was, ik kon de eerste foto's er nog afhalen en deed een format met de camera, daarna hetzelfde verhaal maar dan achter 20 foto's.

Nu dacht ik mischien moet ik een low level format doen via de camera, dit had ik beter niet gedaan wan't nu doet het kaartje niets meer .

Heeft iemand hier ervaring mee ? slecht kaartje of de camera, wil niet graag een nieuw kaartje weer stuk maken.

Re: Nieuwe canon S2 maakt sd kaartje stuk ?

Welk kaartje is het ?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

Comment

Hoi Dave,

Jammer dat dit je overkomt. Heb je een mooi toestel, vertoont het kuren. Volgens mij is het erg zeldzaam dat kaartjes (mits van bekende merken) stuk gaan. Wat belangrijk is dat je het kaartje formateert in je camera en niet via een PC.

Je schrijft over 2 manieren van formateren in je camera. Ik zou de meest uitgebreide proberen.
      - Heb je toevallig meerdere kaartjes? zodat je verschillende kaartjes kan proberen?
      - Wat is de capaciteit (MB/GB) van het kaartje? Mocht je nou bijv een 4GB kaartje gebruiken en de camera kan dit niet aan dan lukt het ook niet. In de gebruiksaanwijzing staat misschien de maximale kaartgrootte die je camera aan kan.
      - En anders zit er niet veel anders op dan terug te gaan naar de winkel.

Heel veel succes!

Don
      Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
      http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Hoi,

Dank je voor de reply's, het kaartje is van het merk MC (memory corp) 256MB en het lukt me niet meer meer het kaartje te formateren in de camera of mijn card reader.

Heb nu wel een nieuw kaartje van kingston 512MB en dit blijkt perfect te werken, het kaartje zal waarschijnlijk slecht geweest zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dave.vdv
          Hoi,

Dank je voor de reply's, het kaartje is van het merk MC (memory corp) 256MB en het lukt me niet meer meer het kaartje te formateren in de camera of mijn card reader.

Heb nu wel een nieuw kaartje van kingston 512MB en dit blijkt perfect te werken, het kaartje zal waarschijnlijk slecht geweest zijn.

Kingston is ook een beter merk, van Memory Corp had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord.
          Hopelijk zijn de problemen opgelost.
          Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Dave, heb je dat kaartje nog?
            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

hey,

ik heb net hetzelfde probleem met mijn olympus, mju mini digital
              al iemand met dit merk problemen gehad??

ik heb hem nu een jaar en een half en sinds januari begint hij vreemd te doen
              eerst had ik een fujifilm kaartje gekocht daar er geen olympuskaartjes meer waren in dezelfde winkel waar ik mn toestel aankocht en dit ook een deftig merk is en meestal compatibel met de meeste merken van kodak's (ik wou het ook snel want ik vertrok later die week op reis en wou er al ten volle van genieten!! )

nu in het begin geen probleem, maar dan ineens kreeg ik 'card error' en kon ik kiezen tussen format of uitzetten, ik kon zelfs de foto's niet meer overzetten via de pc met het bijgevoegde usb kabeltje.

dus met de kaart terug en mij een olympus (512MB) aangeschaft int begin weer geen probleem, maar op een feestje had ik meer dan 100 foto's genomen en weer had ik hetzelfde ofwel deed hij het maar kon ik maar steeds de eerste 20 fotos op mn pc overzetten.

intussen heb ik hem ook al 3 keer terug laten zenden naar de fabrikant met kaartjes en al en die vinden steeds niets en zeggen dat het toestel naar behoren werkt...

nu ben ik dus echt ten einde raad
              ik ben content verder van het toestelletje qua kwaliteit en dergelijk
              maar waarom foto's trekken als je ze niet kunt opslaan

nu heb ik ook gezien dat mn laatste olympus kaartje een M 512 mb is
              heb al gehoord dat het daar aan zou liggen, dat dat iets nieuws is en dat enkel de laatste nieuwe toestel hier zouden kunnen mee werken.
              is er iemand die mij zou kunnen helpen??
              Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

Comment

Ik zou beginnen met enkel kwalitatieve merken van flash memory aan te schaffen.
                Niets zo vervelend als op reis gaan en thuis vast stellen dat de meeste van je genomen foto's niet meer bruikbaar zijn
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

Comment

Working...
                X