Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

met welke camera kan ik best beginnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• met welke camera kan ik best beginnen

hey,

ik zou willen beginnen met fotografie maar ik weet niet goed welke camera ik best kan nemen. ik wil dan ook met deze camera een heel tijdje toekomen. welk merk en misschien type kan ik best kopen ik wil wel ineens een digitale spiegelreflex camera.

alvast bedankt voor de informatie!!!!!!
    ik wil ongeveer een 500 a 700€ of minder natuurlijk.
    Last edited by Nick Wouters; 5 juli 2006, 11:37.

Re: met welke camera kan ik best beginnen

Zonder richtprijs en eisen kunnen we hier niet veel... Wil je een compact of een SLR?

Comment

Er zijn maar 2 serieuze fabrikanten; Canon met de D350 en Nikon met de D50. Beiden ontlopen ze elkaar niet zoeel.
      Neem beide camera's in je handen en dat weet je waar je voor gaat. Ze voelen nog al verschillend aan.
      Zelf kies ik voor Nikon met de eenvoudige (zeer goedkope) kit-lens. Later kun je er altijd andere objectieven (tweedehands) bij kopen. Ik kies voor Nikon vanwege de kwaliteit van het glas, de coating en het feit dat ze weinig stuk gaan.
      Ga eens op zoek naar een 20 jaar oude Canon, bv de AE-1, allemaal verdampt.
      Zoek eens een FM, daar zijn er veel van, ze werken allemaal nog en zijn best duur. Je hoeft dus ook niet veel af te schrijven.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
        Er zijn maar 2 serieuze fabrikanten; Canon met de D350 en Nikon met de D50. Beiden ontlopen ze elkaar niet zoeel.
        Neem beide camera's in je handen en dat weet je waar je voor gaat. Ze voelen nog al verschillend aan.
        Zelf kies ik voor Nikon met de eenvoudige (zeer goedkope) kit-lens. Later kun je er altijd andere objectieven (tweedehands) bij kopen. Ik kies voor Nikon vanwege de kwaliteit van het glas, de coating en het feit dat ze weinig stuk gaan.
        Zoek eens een FM, daar zijn er veel van, ze werken allemaal nog en zijn best duur. Je hoeft dus ook niet veel af te schrijven.
        Hier word een klein foutje gemaakt,kijk eens naar de olympus e500 deze heeft standaard 2 goede lenzen meegeleverd,en heeft ook SSWF (super sonic wave filter).
        Zeker als beginneling bent moet je je eigen even iets verdiepen in het stof wat op je sensor komt en gereinigd moet worden,hier heb je geen last van met de e500
        qua prijs kwaliteit E500

Comment

Pfffffft
          Last edited by wernwatt; 2 juli 2006, 08:00.
          flickr.com/wernerwattenbergh
          flickr.com/vdpsportfotograaf
          http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Nee hoor! ik heb mijn AE-1 nog steeds, en hij werkt nog perfect.
            En als je langs de lijn kijkt bij het WK voedbal dan zie je 90% canon en dat zegt al genoeg. De profs weten wat het beste is.
            Bij hun is het gras dan ook groen en niet bruin.
            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Je kan misschien eens wachten totdat de nieuwe alpha van sony is uitgebracht. De wereld van digitale bodies is nog in volle evolutie.
              Misschien worden de mogelijkheden van dit toestel een nieuwe standaard waartegen wordt vergeleken.
              Ik wacht ook op een potentiele nieuwe fuji.

Dit is een moment waarop veel nieuwe toestellen worden uitgebracht (fotokina).
              Daar kan voor u een interessante keuze tussen zitten.
              Anderzijds worden 'oudere' modellen dan typisch goedkoper. Dus daar is ook een opportuniteit.
              Dus als je nog een paar maand kan wachten ...

Ondertussen kan je misschien een aantal bodies gaan uitproberen en een gevoel krijgen voor wat je precies wilt. Je kan zoveel reviews lezen als je wil maar een camera moet ook goed voelen. Neem hem eens ter hand en je zal snel merken of het je ding is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                Nee hoor! ik heb mijn AE-1 nog steeds, en hij werkt nog perfect.
                En als je langs de lijn kijkt bij het WK voedbal dan zie je 90% canon en dat zegt al genoeg. De profs weten wat het beste is.
                Bij hun is het gras dan ook groen en niet bruin.
                onzin,profesionele fotograferen fotograferen vaak met de duurdere camera,s .
                we praten hier over een beginner.
                Dus als je de 350d of de nikon op het oog hebt, kijk dan eens serieus naar de e500.
                Het lijkt mij niet dat je een beginner die nog moet beginnen, een camera van weet ik hoeveel geld gaat aan praten met lens

Comment

met welke camera kan ik best beginnen

oke bedankt voor de informatie ik denk dat ik maar een canon eos 350d ga kopen of een olympus e500 met 2 lenzen. ben nog aan het twijfelen

bedankt!!!!!

Comment

En de dig.camera's van Pentax (ist DL of K100D) dan? Ik heb hier ook een onderwerp over gestart en daar zijn toch ook veel mensen van content alé van den ist DL dan wel want den andere is nog niet te koop in België.

Comment

En als je langs de lijn kijkt bij het WK voedbal dan zie je 90% canon en dat zegt al genoeg.
                      Amai, sommige mensen zijn wel heel sterk in statistische analyses maken, ik raad het iedereen aan eens te proberen, kijken naar een match, aantal fotografen langs het veld tellen, en dan nog eens een onderscheid maken tussen de verschillende merken.

Voor de FM zal dat wel zo zijn, maar om hier nu conclusies uit te trekken over de duurzaamheid van de huidige Nikons of Canons.... We zullen zien, zowel de D50 als 350D moeten hun duurzaamheid nog bewijzen. Ik wil maar zeggen de bouwkwaliteit van het verleden, is niet noodzakelijk hoe ze vandaag nog in elkaar gestoken worden.

Comment

Ik heb een pentax ist Dl gekocht nadat ik de testen uitgebreid had bekeken van zowel canon, nikon en pentax.
                        Wel heb ik in de winkel eerst elk toestel eens in mijn handen gehad en ja ik moet eerlijk zeggen dat de pentax het duurzaamst aanvoelde.
                        Bovendien vind ik het gemakkelijk dat hij ook op AA batterijen kan die je overal ter wereld krijgt ook als er eens geen stroom voorhanden is om je accu op te laden en dat het menu in het nederlands is.
                        Verder ben ik blij dat ik oude analoge lenzen er op kan gaan gebruiken van onze oude analoge pentax die toch al zo'n dikke 30 jaar trouw dienst doet zonder ooit te haperen.
                        Mijn budget was ook niet zo groot dus heb ik er lang en goed over nagedacht.
                        Succes met het vergelijken en dat doe je het best in een fotozaak waar ze alle merken hebben.
                        Verder moet een camera ook goed in je hand passen en voor jou goed te hanteren zijn.
                        Ik snap overigens niet waarom eigenlijk iedereen zo achter canon en nikon aanloopt maar er is op dit forum al veel over geschreven dus gebruik ook de zoekfunctie maar eens.
                        groetjes
                        Marlies
                        Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                          Hier word een klein foutje gemaakt,kijk eens naar de olympus e500 deze heeft standaard 2 goede lenzen meegeleverd,en heeft ook SSWF (super sonic wave filter).
                          Zeker als beginneling bent moet je je eigen even iets verdiepen in het stof wat op je sensor komt en gereinigd moet worden,hier heb je geen last van met de e500
                          qua prijs kwaliteit E500
                          Dat de camera goed is, dat is wel bewezen. Alleen de lenzen zijn wel duur de 300 mm kost bijna 7000 euro.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76
                          Amai, sommige mensen zijn wel heel sterk in statistische analyses maken, ik raad het iedereen aan eens te proberen, kijken naar een match, aantal fotografen langs het veld tellen, en dan nog eens een onderscheid maken tussen de verschillende merken.
                          Je hoeft niet te tellen, je ziet bijna niks anders dan L lenzen langs de kant.
                          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                            Pentax niet vergeten...Dat is toch ook een serieuze fabrikant met een groot aanbod lenzen? Ik moet Marlies hier bijtreden. Pentax voelt heel erg degelijk aan. Verhouding prijs-kwaliteit is ook OK. Zelf heb ik een Pentax K200 D en ben er tot op heden best tevreden van
                            Pentax K200D

Comment

T laatste bericht was van 2006,
                              Ik denk dat t allemaal al goed is gekomen

Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Working...
                              X