Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji finepix s 7000 vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji finepix s 7000 vraag

Hallo,

Heb zins kort een s 7000 en ben erg content mee.
    Nu is het mogelijk om met de cam automatisch scherp te stellen bij het half indruken van de fire knop. allemaal leuk en aardig maar nu lees ik wel is dat je vaak een beter resultaat krijgt als je het handmatig doet. Is dat een ja/nee vraag of ligt het er maar net aan?

Groet AJM
    Nikon D70

Re: Fuji finepix s 7000 vraag

Waar heb je dat gelezen? In het boekje?
    Heb zelf een S5000 (voorloper van de S7000). Heb dat wel eens een aantal keren gedaan, handmatig scherpstellen. Het gaat wel op 'niet bewegende' objecten, maar als het object beweegt of licht beweegt (wind) dan wordt het toch lastig.
    Ook omdat, vind ik, je slecht op het 1.8" scherm ziet of hij echt scherpgesteld staat, door de zoeker zelf kun je dat ook slecht zien.
    (Misschien omdat ik brildragend ben?)
    Vaak kom ik er pas op de pc achter dat de foto onscherp is...
    Fuji S5000
    Konica Minolta 7D met KM 28-100mm (f3.5-5.6) en Sigma 75-300mm (f4.0-5.6), VC-7D en 5600 HS(d)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Renegade
      Waar heb je dat gelezen? In het boekje?
      Heb zelf een S5000 (voorloper van de S7000). Heb dat wel eens een aantal keren gedaan, handmatig scherpstellen. Het gaat wel op 'niet bewegende' objecten, maar als het object beweegt of licht beweegt (wind) dan wordt het toch lastig.
      Ook omdat, vind ik, je slecht op het 1.8" scherm ziet of hij echt scherpgesteld staat, door de zoeker zelf kun je dat ook slecht zien.
      (Misschien omdat ik brildragend ben?)
      Vaak kom ik er pas op de pc achter dat de foto onscherp is...
      Euh,

De voorloper van de S7000 was de S602Pro.
      De S5000 is erna gekomen als kleinere versie met een 10X zoom ipv een 6X zoom. Hij is ook een stuk lichter gemaakt.
      Dus er kunnen overeenkomsten zijn maar niet noodzakelijk.
      Ik had de S7000 in mijn pre-DSLR tijdperk.

Nu wat de vraag van TS betreft. AF is over het algemeen sneller en vlotter in ideale omstandigheden. Bij bv weinig licht zal de AF minder goed en trager werken of zelfs niet meer. MF wordt soms ook gebruikt om de ontspan vertraging te verminderen. Zeker als object altijd op eenzelfde plaats voorbij komen.
      Vb een modeshow of een autorace.
      Zet op MF. Stel scherp op de plaats waar het object zal langs komen, dit echt manueel of via het zijknopje om de AF tijdelijk te activeren en druk dan telkens af als het object langs komt.
      Ik zou zeggen, als het kan, laat de camera de AF zoveel mogelijk voor zijn rekening nemen want zoals Renegade zei, is het op het schermpje van 118000 pixels niet simpel om juist scherp te stellen.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

k'zou het niet beter kunnen zeggen
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Euh,

De voorloper van de S7000 was de S602Pro.
          De S5000 is erna gekomen als kleinere versie met een 10X zoom ipv een 6X zoom. Hij is ook een stuk lichter gemaakt.
          Dus er kunnen overeenkomsten zijn maar niet noodzakelijk.
          Ik had de S7000 in mijn pre-DSLR tijdperk.
          Ah, dat wist ik niet, dacht dat het logisch was van 5000, naar een 7000 .
          Weer wat geleerd...
          Fuji S5000
          Konica Minolta 7D met KM 28-100mm (f3.5-5.6) en Sigma 75-300mm (f4.0-5.6), VC-7D en 5600 HS(d)

Comment

Ontladen van batterijen bij S7000 camera, zelfs wanneer camera uit staat.
            Dit bericht betreft het model FinePix S7000

Nog iets nieuws gevonden...

Maar hoe weet ik nu bij welke geheugenkaarten dit van toepassing is?

THNX
            Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Comment

Er is nog iets over AF/MF:
              eerstens is MF handig als AF faalt bij de scherpstelling (bijv een dier achter tralies kan de AF in de war brengen qua scherpsteling, de tralies of het dier?; oftewel als het contrast tussen achtergrond en onderwerp niet voldoende is)
              tweedens kan een statief handig zijn

@ jee_r heb je juist gepost? heb je iets vergeten of is er iets verdwenen uit je tekst? Het is voor mij onbegrijpelijk m.b.t. de vraag

Comment

Working...
              X