Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 vraag/tips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D200 vraag/tips

Sinds gisterenavond ben ik ook de trotse eigenaar van een D200
    Probleem is dat de persoon van wie ik hem overkocht zijn nl-handleiding 'kwijt' is.
    Vermits het toestel pas op 11/01/06 is aangekocht heb ik contact opgenomen met de verkoper en ik kan daar een expl. bestellen. Dus zover geen probleem.
    Aangezien ik morgenavond een voetbalwedstrijd zou willen gaan fotograferen met de D200 durf ik hier raad te vragen. Er zijn zoveel instellingen te vinden ... Ik zie het bos door de bomen niemeer
    Heeft iemand hier ervaring mee , tips om de D200 optimaal in te stellen? Deze zijn zeer welkom
    En nu ik toch aan het vragen ben : er is een 'persoonlijke' tekst (commentaar: copyright XXXXXXXX) ingegeven , hoe krijg ik deze weg Al vanalles geprobeert maar zoals gezegd zonder handleiding
    Alvast bedankt om me op weg te zetten.
    ***Ne kodak en ne zak...***

Re: D200 vraag/tips

je mag mijn handleiding paar dagen (of weken ) lenen tot jij de uwe hebt
    ik ben van wezemaal (rotselaar) dus niet zo veraf
    groeten
    Gert

Comment

Ik denk dat je de handleiding gewoon kan downloaden bij Nikon zelf.
      Een tip: het knopje met het vraagteken open steeds een contextuele help als je in de menu's bladert: heel handig! Voor die commentaar: ga naar "setup menu" > "Bld commentaar" > "Commentaar invoeren" en dan kom je er wel .
      Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd
        Ik denk dat je de handleiding gewoon kan downloaden bij Nikon zelf.
        Een tip: het knopje met het vraagteken open steeds een contextuele help als je in de menu's bladert: heel handig! Voor die commentaar: ga naar "setup menu" > "Bld commentaar" > "Commentaar invoeren" en dan kom je er wel .
        Kris
        NL-talige handleiding downladen graag maar dit zijn echt wel dromen hoor Engelstalig lukt natuurlijk wel...
        Het menu zoals beschreven heb ik ook al gevonden , maar mijn vraag was hoe je een BESTAANDE tekst kunt wissen/vervangen door iets anders
        Ondertussen ben ik Gert z'n handleiding gaan afhalen , waarvoor dank
        Toch toffe mannen hé die van BD !!!

Comment

graag gedaan,
          hopelijk ben je snel weg nu met het menu en de camera
          groeten
          Gert

Comment

hallo :

ik heb ooit eens een xls file gevonden ('k weet niet meer waar)
            http://users.telenet.be/ike.human/Ni...tings v1-5.xls
            met een beschrijving van de instellingen voor de D200.
            Heb zelf een D70 dus nog niet gebruikt en nog niet echt bekeken.
            Ik heb de file eventjes op mijn site geplaatst.
            Misschien heb je er iets aan ?

gtx
            BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
            It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie
              NL-talige handleiding downladen graag maar dit zijn echt wel dromen hoor Engelstalig lukt natuurlijk wel...
              Het menu zoals beschreven heb ik ook al gevonden , maar mijn vraag was hoe je een BESTAANDE tekst kunt wissen/vervangen door iets anders
              Sorry, ik dacht dat Engels ook wel OK zou zijn.
              Die tekst vervangen: zoals ik al zei. Het heet inderdaad "commentaar invoeren" maar dat dient ook om bestaande commentaar te editen of vervangen (vanonder op het schermpje staat hoe je door de karakters kan navigeren). Maar nu je die handleiding hebt zal het wel lukken zeker...?
              Kris

Comment

Sinds gisterenavond ben ik ook de trotse eigenaar van een D200
                Probleem is dat de persoon van wie ik hem overkocht zijn nl-handleiding 'kwijt' is.
                Vermits het toestel pas op 11/01/06 is aangekocht heb ik contact opgenomen met de verkoper en ik kan daar een expl. bestellen. Dus zover geen probleem.
                Aangezien ik morgenavond een voetbalwedstrijd zou willen gaan fotograferen met de D200 durf ik hier raad te vragen. Er zijn zoveel instellingen te vinden ... Ik zie het bos door de bomen niemeer
                Heeft iemand hier ervaring mee , tips om de D200 optimaal in te stellen? Deze zijn zeer welkom
                En nu ik toch aan het vragen ben : er is een 'persoonlijke' tekst (commentaar: copyright XXXXXXXX) ingegeven , hoe krijg ik deze weg Al vanalles geprobeert maar zoals gezegd zonder handleiding
                Alvast bedankt om me op weg te zetten.
                Niet genoeg tijd?
                Zet hem gewoon op auto of program, er zit meer dan 30 jaar ervaringen van pro fotografen in de software....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Bereid je maar voor op een teleurstelling. Voetbal gaan schieten met een gloednieuwe D200 is geen goed idee.

De autofocus vergt echt wel wat inzicht om de juiste instelling te vinden voor de situatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                    Bereid je maar voor op een teleurstelling. Voetbal gaan schieten met een gloednieuwe D200 is geen goed idee.

De autofocus vergt echt wel wat inzicht om de juiste instelling te vinden voor de situatie.
                    Morgen avond.
                    Het is te hopen dat hij een 70-200/2.8 of een 100-300/2.8 lens heeft. Als je 's avond zo geen lens hebt, moet je niet uitpakken.
                    A-mode: F=2.8, ISO 1600, best beginnen met één centraal scherpstel punt, dan weet je wat scherp zal staan.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Autofocus ook op C, BPS + AF (dus geen ontspanprioriteit) en CL of CH toch minimum. Ik zelf zou ook nog voor een andere veldstand gaan, maar dat is moeilijk uit te leggen zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                        Ik zelf zou ook nog voor een andere veldstand gaan, maar dat is moeilijk uit te leggen zo.
                        Ja maar dan ben je enkele weken verder.
                        Dit was zo simpel mogelijk tegen morgen avond.
                        AFC uiteraard ook maar had dat niet vermeld omdat ik dacht dat het reeds vermeld was, maar heb blijkbaar scheel gezien .
                        Ik zie overal memory kaartjes vliegen de laatste dagen

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Morgen avond.
                          Het is te hopen dat hij een 70-200/2.8 of een 100-300/2.8 lens heeft. Als je 's avond zo geen lens hebt, moet je niet uitpakken.
                          A-mode: F=2.8, ISO 1600, best beginnen met één centraal scherpstel punt, dan weet je wat scherp zal staan.

Hubert
                          hij heeft een 70-200/2.8 lenske van nikon dus dat zal wel goed zitten denk ik

Comment

Ondertussen ben ik Gert z'n handleiding gaan afhalen , waarvoor dank
                            Toch toffe mannen hé die van BD !!!
                            In het menu naar de instelling van de tekst gaan; tekst-invoer selecteren; de cursor naar het laatste karakter brengen en met de knop v/h vuilbakje de letters wissen. OF ... in de menu-instellingen de mogelijkheid voor eigen tekst UITschakelen :-) ...
                            Grtz - k

Comment

Bedankt voor de vele tips hier en via mail/PM ed.

@hub2805 lenzen zitten wel snor , 80-200 AF-S 2,8 met eventueel kenko erop

@internethuman => XLS file

@reservoir_dog => ik vroeg om tips of instellingen die 'gevorderde' gebruikers gebruiken om dat er inderdaad weining tijd was/is om een en ander uit te testen. Sommige mensen moeten ook nog werken Op auto of programm zetten lijkt logisch maar er zit toch zoveel meer in dit top toestel. toch bedankt voor de moeite

Comment

Working...
                              X