Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera Minolta XG2

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera Minolta XG2

Hoi, nou ik heb mijn cadeautje onder de boom vandaan gehaald en de camera is een Minolta XG2, geen idee hoe oud, maar netjes 6 maanden garantie via de fotowinkel.
    Ik weet dat de meeste hier digitale camera's hebben maar ik ben eigenlijk meer nieuwschierig naar de mensen die het nog op de 'ouderwetse' manier hebben geleerd of nu foto's maken, voel me hier een beetje min aangekeken omdat ik niet zo'n gelijk zichtbaar plaatje op het schermpje heb staan en netjes moet wachten tot ik professionele afdrukken heb van de fotozaak..........
    Maar ik ben er happy mee hoor...., kusje aan m'n mannetje voor het mooie cadeautje!
    don't piss me off

Bedoel je deze?

Is van einde jaren 70.

Comment

Jep das um, alleen is het gedeelte van XG2 zilverkleurig......helaas nog prijzig voor zo'n oud gebakje......
      Maar ik zal wel zien wat voor mooie foto's je er mee kan maken.

don't piss me off

Comment

Originally posted by just Linda
        Jep das um, alleen is het gedeelte van XG2 zilverkleurig......helaas nog prijzig voor zo'n oud gebakje......

Haal uit bibliotheek fotoboek van Dick Boer maar, komt ook uit die tijd. Dit hoort eigenlijk niet hier thuis, zoek even naar belgiumanaloog.be
        Veel fotohandels hebben al jaren geen analoog meer verkocht, ook handelaar was wel blij met je mannetje.
        Succes ermee.

Comment

Originally posted by C720

Haal uit bibliotheek fotoboek van Dick Boer maar, komt ook uit die tijd. Dit hoort eigenlijk niet hier thuis, zoek even naar belgiumanaloog.be
          Veel fotohandels hebben al jaren geen analoog meer verkocht, ook handelaar was wel blij met je mannetje.
          Succes ermee.
          je kan natuurlijk ook nog hatelijker doen!
          don't piss me off

Comment

Linda, indien je een scanner hebt kun jij je foto's ook hier posten, dus laat de resultaten maar zien

rob
            http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Linda, indien je een scanner hebt kun jij je foto's ook hier posten, dus laat de resultaten maar zien
              Jep, dan is het ook digitaal. Laat dus maar komen. Wat nog makkelijker is en niet zo erg duur. Wanneer je je foto's laat afdrukken vraag er dan meteen een CD'tje bij waar al je foto's op staan. Dat kan achteraf ook maar dan is het veel duurder. Zo heb je alles direct digitaal en hoef je niet meer te scannen. Mocht je later dan toch volledig digitaal gaan en/of je foto's willen bewerken, heb je alles bij de hand.

Comment

just Linda,

Trek je niets aan van negatieve reacties
                Ik trek nog regelmatig foto's met mijn Olympus OM-1 die 25 jaar wordt in 2003. Niets mee aan de hand.

Dit toestel is perfect om te leren fotograferen. Ik werk dikwijls nog liever met alles manueel (diafragma, sluiter, scherpte, doorspoelen) en een vaste lens (vb.: 50mm) dan met een point-en-shoot automatische toestand die alles denk beter te weten

Ik voel me alvast niet min aangekeken het is niet het materiaal, het is het eindresultaat dat telt

Vermits er een half jaar garantie bij is, is het toestel duidelijk nog in topconditie.

Zijn er ook lenzen en een flits meegeleverd ?

Groetjes en succes,

Yoda.
                "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Zoom lens 130 mm.......flitser en uv-filtertje moet ik nog even halen.
                  Geen zin in met dit weer
                  don't piss me off

Comment

Laat maar komen die foto's, vanaf CD, Linda. Welkom op het forum en veel plezier.

Comment

Originally posted by Sonyke
                      Laat maar komen die foto's, vanaf CD, Linda. Welkom op het forum en veel plezier.
                      Thanks, ik bewonder die mooie apperaatjes van jullie wel hoor......
                      don't piss me off

Comment

Hi Linda,

Ik heb een XG-9 gehad en dat was een verrukkelijk toestel ! Ik denk dat je een goede koop hebt gedaan. Mijn XG-9 heb ik aan mijn vader geschonken omdat ik nu met meerdere digicams en ook een camcorder werk. Hij heeft er ook een hele hoop originele Minolta Rokkor lenzen voor die in onberispelijke staat zijn. Indien je iets specifiek zoekt, wil ik wel eens vragen of hij er geen wil verkopen ? Hij gebruikt toch meestal maar de 50 mm. ( Ik denk dat hij een 28 mm groothoek heeft, een 75-200 mm tele en een 100 mm. macro )
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Veel geluk met je toestel Linda! Ik ben nog in het bezit van een Minolta SR-3 uit... 1965. Een toestel dat mij tot op de dag vandaag nog veel plezier verschaft.

Mvg.
                          Willem

Comment

Hoi, nou ik heb mijn cadeautje onder de boom vandaan gehaald en de camera is een Minolta XG2, geen idee hoe oud, maar netjes 6 maanden garantie via de fotowinkel.
                            Ik weet dat de meeste hier digitale camera's hebben maar ik ben eigenlijk meer nieuwschierig naar de mensen die het nog op de 'ouderwetse' manier hebben geleerd of nu foto's maken, voel me hier een beetje min aangekeken omdat ik niet zo'n gelijk zichtbaar plaatje op het schermpje heb staan en netjes moet wachten tot ik professionele afdrukken heb van de fotozaak..........
                            Maar ik ben er happy mee hoor...., kusje aan m'n mannetje voor het mooie cadeautje!

Prachtig toestel, laat je niks opzadelen, veel digitale fotografen, weten geneens wat een diafragma is, of sluitersnelheid, laat staan hoe ze een scherptediepte berekenen!!! Ze denken allen aan megapixels, voor als ze ooit eens een afdrukje op a4 maken, laat me niet lachen!!
                            Ik heb hier ook nog "echte" fototoestellen staan, als ik daar morgen een filmpje in steek, maak ik gewoon veel betere fotos dan veel superdigicams. (heb dan ook nog een 6x6 roleigh, dat was pas fotograferen).
                            Leuk, nog een goede flits erbij, of een lichtgevoelige lens en film, en trek erop uit!!!
                            en lees de Marc zijn qoute, van de fotograaf en zijn materiaal!!

Rudy

Comment

Inderdaad en goed toestel, ik had destijds de voorganger de XG1 en heb er altijd veel plezier van gehad tot ik hem inruilde voor een autofocus Canon Eos.
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
                              X