Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
ccd reinigen d100
Collapse
X
-
ccd reinigen d100
hoi, de ccd van mijn d100 is bevuild.In de handleiding staat vermeld een EH-5 lichtnetadapter aan te sluiten , om het toestel op spanning te houden.Deze heb ik niet , mijn vraag nu is :IS een goed opgeladen batterij niet voldoende?? Is het echt wel nodig om een lichtnetadapter aan te sluiten??groeten,GERDO
Groeten,GERDOLabels: Geen
-
-
Re: ccd reinigen d100
Oorspronkelijk geplaatst door gerdohoi, de ccd van mijn d100 is bevuild.In de handleiding staat vermeld een EH-5 lichtnetadapter aan te sluiten , om het toestel op spanning te houden.Deze heb ik niet , mijn vraag nu is :IS een goed opgeladen batterij niet voldoende?? Is het echt wel nodig om een lichtnetadapter aan te sluiten??groeten,GERDO
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
-
Via zoekfunctie kan je hééééééél veel vinden....oa dit:
Zoals een aantal op dit forum al gezien hebben kamp ik momenteel met wat stof op de ccd. Natuurlijk wil ik dat er graag af hebben, maar ja een gevoelige lokatie he! Info. bij de fotovakhandel in mijn omgeving levert in veel gevallen slechts 1 advies: opsturen naar Fuji. Maar ingeval van vakantie wil ik toch graag over een'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment
-
-
hebben ook probleem om de ccd van de D100 te kuisen, en durven er eigenlijk niet zelf aan beginnen. Daarom m'n vraag : is er iemand uit de streek van Kortrijk - Waregem- Moen die dit voor ons wil / kan doen ? ( uiteraard tegen vergoeding )groetjes, Bobke
Ik, heb de ccd van mijn d100 al meerdere keer gekuisd. Eerst met lucht in een spuitbus, maar negatieve reacties over gelezen. Later met een blaaskwastje, nieuw gekocht en dus enkel hiervoor gebruikt; MAAAAAR! zo'n blaaskwast blaast minuscule kleine deeltjes rubber op je sensor, die dan nog goed aan je sensor plakken en de sensor werd steeds vuiler.
Naar de Beukelaer in Aartselaar gereden, ze kuisen GRATIS je sensor. Dit was eens een voorbeeld van een firma. Maar met al de perikelen van Nikon weet ik niet meer waar je je sensor kan laten kuisen. Als je Nikon moet geloven, sturen ze je body op naar Tsjechië. Zal dus terug zelf mijn sensor moeten gaan reinigen, maar als je hierover op zoek gaat op het internet, zie door het bos de bomen niet meer. Ik kuis weer voorzichtig met lucht in een spuitbus, bus recht op hoek van een kast of tafel laten staan, sluiter op B en voorzichtig spuiten, ZONDER de spuitbus te verplaatsen. Dit lukt voor stofdeeltjes, maar soms zit er plakkerig vuil op en dat krijg je er niet af.
groetjes
Luc
Comment
-
Sinds vorige week is Nikon België actief in Brussel, dat verhaal van Tsjechië zou indien al niet compleet achterhaald, toch zeker niet opgaan voor sensorreiniging.
Als je D100 uit garantie is (wat ik wel vermoed) zul je best eens naar de kostprijs voor de reiniging informeren. Schijnt ook een wachttijd te zijn, Nikon zegt 10 dagen, de fotohandelaar die ik ken zegt drie weken. Probleem met die netspanningsadapter : met een volle batterij gaat het ook. Het enige probleem dat zich stelt is dat de spiegel niet wil opklappen als er geen voldoende lading op je batterij zit. Dus met volle batterij en in de veronderstelling dat je er geen halve dag over doet om je sensor te kuisen, is er geen probleem.Last edited by elsan; 19 juni 2006, 19:41.
Comment
-
-
Ik laat altijd de spiegel omhoogklappen en dan haal ik de batterij uit mijn toestel. Op die manier blijft de spiegel gegarandeert omhooggeklapt en hoef je je geen zorgen te maken over stroom. Lukt perfekt met een D70 en denkelijk ook met andere toestellen.Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rockin_Bobkehebben ook probleem om de ccd van de D100 te kuisen, en durven er eigenlijk niet zelf aan beginnen. Daarom m'n vraag : is er iemand uit de streek van Kortrijk - Waregem- Moen die dit voor ons wil / kan doen ? ( uiteraard tegen vergoeding )
Groetjes,
Pol.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door lucvrLater met een blaaskwastje, nieuw gekocht en dus enkel hiervoor gebruikt; MAAAAAR! zo'n blaaskwast blaast minuscule kleine deeltjes rubber op je sensor, die dan nog goed aan je sensor plakken en de sensor werd steeds vuiler.
Luc
't een is wel al gekker als het andere.vergeet die rubber maar. met een blaaspeer zuig je eerst "lucht" en dan blaas je die "lucht". al het stof dat in de lucht zit zuig je mee op en daarna blaas je het weer uit. zit er nog stof op het borsteltje van je blaaspeer dan blaas je dit ook op je sensor of in je spiegelhuis.
kijk, je moet er geen schrik van hebben.. tenzij je bruut bent. met eendert welke methode: wees voorzichtig!foto als spiegel of als venster?
Comment
Comment