Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage F300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minolta Dimage F300

Ik mag men vader zijn camera, een Minolta Dimage F300, gebruiken op reis.
    maar hij heeft maar een SD kaartje van 128mb, nu ging ik daarjuist naar de fnac achter een grotere maar die mevrouw wist mij te zeggen dat het toestel zelf ook een beperking heeft nu is het probleem dat ik nergens kan terug vinden wat het maximium vermogen is van dit toestel? (de doos blijkt spoorloos, en op het net vind ik het ook niet terug)
    Ik was van zin een 2gig te kopen, mits ik veel filmpjes en foto's zal nemen op de dagtochten in de zwitserse Alpen.. nu is mijn vraag, kan dit toestel, de Minolta dimage F300, een 2 gig kaart aan?

alvast bedankt!

mvg

Frederik

Re: Minolta Dimage F300

Ik weet dat 1gb werkt...

maar 2gb precies ook... effe gezocht...
    -> http://www.flash-memory-store.com/mi...mage-f300.html

als je echt safe wil spelen, koop er dan 2 van 1gb...

Lesley.
    -=- Light is the key...

Comment

super!!! thanx Lesley

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Friedrich
        super!!! thanx Lesley
        no prob.

ik weet dat omdat ik hier nog ergens een f100 heb liggen en die al 5x heb opgevezen omdat lens soms vast kwam te zitten en backupbatterij al leeg was... daarmee...

Lesley.
        -=- Light is the key...

Comment

Ik heb zelf een F300 en 1GB is zeker geen probleem.

@Lesley
          Kwam die veel vast te zitten? De mijne durft heel soms (m'n F100 vroeger ook) ook vast te zitten, maar terwijl ik het toestel (nog eens) uit zet geef ik de lens een zacht duwtje extra zodat ie toch naar binnen schuift.
          Heb ik onlangs nog gehad nadat ik fotos had zitten trekken vanop een rijdende quad (zelf aan het stuur) in de Sinai woestijn, enkele korreltjes zand... oei, .... maar 't was toch niet zo erg, klein hulp-duwtje.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Normaal gezien is 2GB een grens bij veel toestellen. Het is de overgang van Fat16 naar Fat32.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger
              Ik heb zelf een F300 en 1GB is zeker geen probleem.

@Lesley
              Kwam die veel vast te zitten? De mijne durft heel soms (m'n F100 vroeger ook) ook vast te zitten, maar terwijl ik het toestel (nog eens) uit zet geef ik de lens een zacht duwtje extra zodat ie toch naar binnen schuift.
              Heb ik onlangs nog gehad nadat ik fotos had zitten trekken vanop een rijdende quad (zelf aan het stuur) in de Sinai woestijn, enkele korreltjes zand... oei, .... maar 't was toch niet zo erg, klein hulp-duwtje.
              yep, en was ook al 2x binnengeweest voor herstelling... maar ik merk ook als ik MERK batterijen gebruik dat ik er minder last mee heb (met het vastzitten van lens)

vb. ik had eens batt van de hema.... (ik weet het...) en daar ik serieus veel last mee. Steek die batterijen ergens anders in dat werk perfect...
              Steek ik GP of memorex batt in F100 werkt deze zo goed al perfect...

Lesley.
              -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                yep, en was ook al 2x binnengeweest voor herstelling... maar ik merk ook als ik MERK batterijen gebruik dat ik er minder last mee heb (met het vastzitten van lens)

vb. ik had eens batt van de hema.... (ik weet het...) en daar ik serieus veel last mee. Steek die batterijen ergens anders in dat werk perfect...
                Steek ik GP of memorex batt in F100 werkt deze zo goed al perfect...

Lesley.
                Hmm, kan inderdaad goed zijn dat het daar iets mee te maken heeft. Want ik moet zeggen dat direkt na m'n switch vd F100 naar de F300 ik bemerkte dat ik met de F300, met exact dezelfde batterijen, veel langer fotos kan trekken.
                Een 2de voordeel vd F300 is dat het selectiewieltje iets stroever ingesteld staat dan vd F100, dus als die in m'n jaszak zit heb ik veel minder voor dat ie per ongeluk aan gaat in de zak. (paar keer voor gehad met de F100, scary )
                Trouwens, m'n F300 is eigenlijk een "refurbished" model die ik via ebay vd usa heb laten komen, en ik heb dan mijn F100 verkocht op ebay voor dezelfde prijs als dat ik die F300 gekocht had.
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                X