Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij EOS 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij EOS 30D

Hallo,
    Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Canon EOS 30D. Graag had ik geweten of de batterij van dit toestel tussentijds mag opgeladen worden (dwz vóór deze helemaal leeg is). Ik heb dit toestel aangekocht in Duitsland. Op de site staat dat deze geleverd wordt met óf een engelstalige, óf een duitstalige handleiding. Ik heb natuurlijk de pech om met een duitstalige opgescheept te zitten. En ik spreek en lees even vlot duits als chinees, dus is het voor mij onbegonnen werk om daar iets over terug te vinden...

Graag enkele reacties,
    en alvast bedankt...

Bart.
    Canon EOS 30D met te weinig én mindere kwaliteit glas ( EF 35-80mm 1:4-5.6 en EF 75-300mm 1:4-5.6 II ultrasonic )

Re: Batterij EOS 30D

na dat de batterij een eerste keer is opgeladen (redelijk lang eens laten insteken)
    kan dit normaal geen kwaad.

af en toe wel eens volledig af laten gaan en dan
    volledig opladen, verlengt de levensduur van de batterij.
    Fotogallery
    My Pictureblog

Comment

Hallo,

Die batterij mag je tussentijds opladen, daar het een Lithium ion batterij is schept dit volgens mij geen probleem.
      Succes
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Koop er enkele in namaak en je kan een hele tijd verder.... of je ze nu helemaal laat leeggaan of niet...
        Als je power nodig hebt, heb je dat nodig! Zonder kun je niks doen.

Lesley.
        -=- Light is the key...

Comment

Een lithium-ion akku maak je best niet helemaal leeg. Als je die bijlaadt vooralleer ze leeg is zal ze langer meegaan dan wanneer je die telkens volledig leeg maakt.

Een nikkel-cadmium akku moest je vroeger altijd helemaal opgebruiken, omdat die anders een deel van de capaciteit verloor, maar dat is dus niet zo bij een lithium-ion akku. De nikkel-metaalhydride (Nimh) akku's hebben ook veel minder last van dat "geheugen effect" dan de oude Ni-Cd akku's (die volgens de europese milieuwetgeving trouwens niet meer gemaakt mogen worden).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Een lithium-ion akku maak je best niet helemaal leeg. Als je die bijlaadt vooralleer ze leeg is zal ze langer meegaan dan wanneer je die telkens volledig leeg maakt.

Hmmm, eerste wat ik ervan hoor.
            Ik kreeg bij mijn laptop de raad, zelfs vanuit Apple,
            om die minstens 1maal per maand volledig leeg te laten gaan en
            volledig op te laden...
            Fotogallery
            My Pictureblog

Comment

http://www.usa.canon.com/consumer/co...9#New%20Window

En hier zijn de manuals ...

Cedric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FopSop
                Hmmm, eerste wat ik ervan hoor.
                Ik kreeg bij mijn laptop de raad, zelfs vanuit Apple,
                om die minstens 1maal per maand volledig leeg te laten gaan en
                volledig op te laden...
                In een batterij zit er ook wat electronica die ervoor zorgt dat je batterij niet helemaal leeg zal zijn. Dus gewoob gebruiken en soms ne keer helemaal plat laten gaan en voor de rest... gewoon verderdoen wat je graag doet...

Lesley.
                -=- Light is the key...

Comment

Ik laad mijn batterijen op als ik dat nodig acht, zorg dat ik altijd een reserve bij heb,en als ze versleten zijn koop ik nieuwe. Als je daar al je hooft moet over breken............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                    Ik laad mijn batterijen op als ik dat nodig acht, zorg dat ik altijd een reserve bij heb,en als ze versleten zijn koop ik nieuwe. Als je daar al je hooft moet over breken............
                    Dat is ook wat ik doe.

Comment

Zelf ook een duitse 30D gekocht, de nederlandse handleiding kost je 30 euro

De accu's, origineel en namaak, gaan makkelijk 1000 foto's mee , dezelde accu's in m'n powershot pro1 doen maar 700 foto's

Comment

wrrs door het gebruik van het lcd scherm ofzo dat hierdoor de batterij minder lang meegaat
                        1DX

Comment

Kijk eens bij www.akkuinternational.de naar batterijen.
                          Ze zijn er zo goedkoop (zeker als je het geld hebt voor een 30D) dat je je geen zorgen meer maakt.

Groeten,

Comment

Kijk eens op het forum van http://www.eosdigitaal.nl/forum/ daar kun je goedkoop batterijen etc. kopen.
                            Groetjes Angenita.
                            Angenita - Canon 50D - Canon Eos 350D + Sigma 17-70 + BG-E3 + Sigma 24 - 60 + Canon 50mm + Canon 70 - 300mm IS USM + 100mm Canon macro lens + een setje Soligor tussenringen
                            http://www.ansvanvliet.nl/

Comment

Ik heb ook 2 batterijen besteld bij accuinternational voor mijn 20D maar ben al een tijdje niet meer thuis geweest dus ik zou niet weten of ze al aangekomen zijn...
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                              X