Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 350D of 30D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS 350D of 30D?

Dag BD-ers - Canongebruikers,

Als Nikonian ben ik niet voor 100 % op de hoogte ivm de prestaties van de EOS 350D en 30D, daarom richt ik mij even tot jullie.
    Vanmiddag kreeg ik van iemand uit mijn kennissenkring de vraag wat eigenlijk de beste koop is van deze twee toestellen.
    De persoon in kwestie fotografeert al jaren, hij wil nu persé een DSLR toestel.
    Bedoeling is om allround fotografie te shooten mét een ietsje méér.

Het zou enorm handig zijn om langs deze weg wat tips te krijgen.
    Er zitten hier zeker personen tussen die beide bodys perfect kennen.

Alvast bedankt voor eventuele reakties.

mvg,

Roland

Re: EOS 350D of 30D?

hallo
    ik zou voor de 30 d gaan
    heb een 350 gehad en nu een 30 d
    de 350 is een zeer goed toestel maar de 30 d vind ik persoonlijk beter

Comment

Durpie,

En waarom is de 30d beter ?
      Plak daar eens concrete feiten op ?
      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
      Fuji Finepix F30

Comment

zwaarder, iets groter (wat wel degelijk beter in de hand licht, vooral met grotere lenzen!) groter scherm, minder ruis op hogere iso's en ja de 5 beelden per seconden, magnesium body,groter buffer.
        Last edited by scottusa; 15 juni 2006, 13:58.
        1DX

Comment

Indien budget beschibaar, ga voor de 30D, is een pracht van een body steviger en groter dan de 350D.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

voor alles wat hier boven staat
            kan het zelf niet beter zeggen

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky
            Durpie,

En waarom is de 30d beter ?
            Plak daar eens concrete feiten op ?

Comment

Idd, akkoord met alles bovenstaand. En met deze redenen zal ik waarschijnlijk ook vroeger dan ik verwacht had overstappen.
              Maar de 350d is ook een goed toestel en er zijn soms uitzonderingen waarbij dit toestel beter in de hand ligt (kleine handen meestal ). Dus, zeker de raad geven om GOED uit te testen, beide types.
              Natuurlijk heeft de 30d een iets betere kwaliteit (hoge iso's net iets beter), maar niet van die aard om doorslag te geven om voor de 30d te gaan ipv 350d. Het zijn net die bijkomende voordelen die al vernoemd zijn die het hem wel eens zouden kunnen doen...
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik heb momenteel 350d en mocht het budget beschikbaar zijn voor een 30d zou ik niet twijfelen, maaaaar eerst nog mooi lensje nodig

grtz
                Mijn werkjes

Comment

De 350 zou te klein zijn voor grote handen!!!
                  Wel ik sinds dit weekend een 350 D, ik heb vrij grote handen, maar toch ligt hij goed in de hand. Ik heb blijkbaar geen last van dit naar mijn mening "kleine" probleem. Je kan er trouwens altijd nog een grip bij nemen dan is wat groter en zou fijn zijn voor portretstand.

Mijn aanrader: Ga naar de fotozaak en neem de verschillende toestellen in de hand, en kies vervolgens!
                  Er zal zeker een verschil zijn in kwaliteit ( schijnbaar 98% tov 100%), maar is dit de meerprijs voor jou waard.

Lees andere forumonderdelen eens: je kan beter investeren in goede lenzen!!!!

Comment

De verschillen :

30D tov de 350D:

Spotmeting
                    9 punts AF ipv 5 dacht ik
                    Behuizing is beter.
                    Snelheid.
                    Geen Instapmodel (Semi-Pro)
                    Iets groter

Ik zou als ik voor prijs zou geen eeerst de 350D kopen, en als dat echt aanslaat een 30D. maar met de 350D beginnen. (Valt veel aan te ontdekken).
                    Kannonier

Comment

Word de camera ook in studio's gebruikt? De 30D heeft als voordeel dat er dan een studioflits ingang op zit.
                      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...