Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 350D-D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos 350D-D70s

Wat is de beste keuze ?

EOS-350D met Sigma 18-125.3.5-5.6 AF DC IF
    928€

of

D70s met Sigma 18-125.3.5-5.6 AF DC IF
    959€

Mijn collega kan echt niet kiezen en ik kan hem niet overtuigen.
    Nikon D70s

Re: Eos 350D-D70s

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Saenen
    Wat is de beste keuze ?

EOS-350D met Sigma 18-125.3.5-5.6 AF DC IF
    928€

of

D70s met Sigma 18-125.3.5-5.6 AF DC IF
    959€

Mijn collega kan echt niet kiezen en ik kan hem niet overtuigen.
    Beiden zijn sterk vergelijkbaar. Van de Canon body wordt gezegd dat hij wat klein is en velen lossen dit dan op door de batterijgrip bij te kopen(extra kost).
    Best is ze beiden een bij de fotoboer vast te pakken en te voelen. Ook belangrijk is of je reeds een aantal lenzen hebt uit het analoge tijdperk. Dikwijls kun je die blijven gebruiken, waardoor je dan reeds een aantal lenzen voordeel hebt.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Beiden zijn sterk vergelijkbaar. Van de Canon body wordt gezegd dat hij wat klein is en velen lossen dit dan op door de batterijgrip bij te kopen(extra kost).
      Best is ze beiden een bij de fotoboer vast te pakken en te voelen. Ook belangrijk is of je reeds een aantal lenzen hebt uit het analoge tijdperk. Dikwijls kun je die blijven gebruiken, waardoor je dan reeds een aantal lenzen voordeel hebt.

Hubert
      Hier sluit ik me bij aan!
      pixelpusher

Comment

Alvorens eender welk toestel te kiezen, moet je ze eens goed vastgepakt hebben (die toestellen dus).

Verder kan je keuze eventueel bepaald worden door materiaal dat je reeds zou hebben. Als je bv van een analoog toestel nog lenzen zou hebben, kies je best voor dat merk als die lenzen tenminste nog aan je eisen voldoen.

Toen ik voor de beslissing stond, lang getwijfeld tussen de 350D, D50 en D70s

Uiteraard in dit forum (zoek functie even gebruiken) en andere fora op het internet raad gevraagd en daaruit kwamen o.a. volgende opmerkingen.

De 350D en D50 staan gekend als instapmodel en de D70S is voor de meer gevorderde (of beginnend amateur met abities gevorderd te worden ooit).

Ik vond de 350D te klein en plastiekerig aanvoelen en ben uiteindelijk voor de D70s gegaan.

Kan je ten zeerste de D70S aanbevelen, als budget een probleem zou zijn, de D70 verschilt niet zo veel en is een beetje goedkoper.

Je kan ook steeds de body los kopen + lens van je keuze.

Nog even dit meegeven, van alle modellen is er geen één slecht. Wat de ene als pluspunt heeft, is soms bij een andere wat minder maar algemeen gesproken zijn ze aan elkaar gewaagd.

Veel succes met je aankoop.
        Echt een foute keuze kan je hier niet echt maken hoor, dus je zal geen "kat in de zak kopen".

Comment

Voor de body: ik ben eerder nikon minded als het op DSLR aankom dus daar zou ik voor de D70 gaan.

De lens: heel goeie keuze, ik heb die zelf ook en is echt wel top.
          * Nikon D50 * Nikkor AF D 50mm f/1.8 * Sigma 18 - 125 mm DC * Sigma 70 - 300 APO DG *
          See something you like? take a shot!

Comment

Dit topic is al veel aan bod gekomen, via de search zul je hierover veel info vinden. Feit is dat je geen miskoop zult doen aan beide toestellen. Het voordeel van de betere kitlens van de Nikon valt hier al weg.
            Waarover ik twijfel is dat de 350D op dezelfde lijn als de D50 wordt gezet. Qua functies denk ik dat de D50 en de 300D vergelijkbare toestellen zijn. Hetzelfde geldt voor de 350D en de D70s. Maar goed, dat hangt van je merkenvoorkeur af.
            Zen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71
              De 350D en D50 staan gekend als instapmodel en de D70S is voor de meer gevorderde (of beginnend amateur met abities gevorderd te worden ooit).
              Grappig om te zien hoe een instapmodel als de D70 (want dat is hij altijd geweest) plots evolueert naar een camera voor de meer gevorderde op het ogenblik dat er een nieuwe D50 uitkomt.

Als je 't mij vraagt moet je de 350D vergelijken met de D70(s), niet met de D50.

De D50 is een camera met een schitterende prijs/kwaliteitverhouding, en gelukkig heeft hij alle vitale functies van de D70(s) behouden!

Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde
                Dit topic is al veel aan bod gekomen, via de search zul je hierover veel info vinden. Feit is dat je geen miskoop zult doen aan beide toestellen. Het voordeel van de betere kitlens van de Nikon valt hier al weg.
                Waarover ik twijfel is dat de 350D op dezelfde lijn als de D50 wordt gezet. Qua functies denk ik dat de D50 en de 300D vergelijkbare toestellen zijn. Hetzelfde geldt voor de 350D en de D70s. Maar goed, dat hangt van je merkenvoorkeur af.
                Het verschil voor zover ik weet tussen de 300D en de 350D(buiten de specifieke kenmerken) was dacht ik dat op de 300D te weinig instelmogelijkheden waren.(Men kon die wel ±gelijk maken aan de 10d met die Russische hack)
                Het verschil tussen de D50 en de D70 is niet die minder instelmogelijkheden maar hoe ze bereikbaar zijn. Meerdere instellingen in de D50 moeten via de menus ingesteld worden of door enkele knopje tegelijk in te drukken terwijl er voor de D70 een specifiek knopje voor is.
                Althans dit is hetgene ik ervan gehoord heb want ik heb nooit een D50 vast gehad.(Ook niet de 2 Canon's)

Hubert
                Hubert

Comment

Je moet wel degelijk 350D met D70 vgl. Dat zijn bodies die geen echte beperkingen hebben. Zowel D50 als 300D hebben die wel. Maar dat zijn andere beperkingen. 300D bijv liet niet toe om continuos servo te kiezen de body had het wel maar je moest in de dummy sport mode gaan om het aan te zetten en in die mode had je dan continu ai-servo. En zo had die body meerdere van die zaken. Eigenlijk had die body wel zo goed als alles maar je kon hem niet instellen naar je goesting en moest het vaak overlaten aan de dummy modes. De 350D heeft die beperkingen niet.

De D50 heeft ook zo wat eigenaardigheden. Alles is wat minder eenvoudig in te stellen en sommige zaken ontbreken zoals DOF preview button ( dit weglaten snap ik eigenlijk niet maar misschien gebruiken velen dit nooit), mirror lock up(alhoewel D70 heeft die ook niet dacht ik), WB finetuning enz.

Zowel D50 als 300D zijn body's die gewoonweg goedkoop moesten zijn en daardoor bepaalde zaken moeten missen om die goedkopere prijs te rechtvaardigen tov de andere camera's van deze merken.

Als voor de keuze van de poster van deze thread. Ik zou zeggen neem de 350D want deze gaat je de beste beeldkwaliteit geven. Maar dat is maar 1 reden en mijn reden want dit betekent niet dat de andere keuze je slechte beelden gaat geven.

Comment

En ik blijf het ook maar herhalen . . . nikon lenzen kan je ook gebruiken op Fuji - DSLR's en ZONDER kwaliteitsverlies, je kan dus tussen 2 camera's kiezen, toekomstgericht niet oninteressant zou ik zeggen, en met Canon heb je maar 1 keuze.
                    Ik heb met de D70 gewerkt, met de Fuji S3, nu met de D200 en binnenkort komt er misschien een Fuji S4 uit . . .
                    Conclusie, alle camera's zijn vergelijkbaar . . . in deze prijsklasse heb je geen slechte toestellen meer . . . voor mij tellen vooral de extra voordelen mee, vandaar mijn keuze voor lenzen met een Nikon vatting.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                      En ik blijf het ook maar herhalen . . . nikon lenzen kan je ook gebruiken op Fuji - DSLR's en ZONDER kwaliteitsverlies, je kan dus tussen 2 camera's kiezen, toekomstgericht niet oninteressant zou ik zeggen, en met Canon heb je maar 1 keuze.
                      Ik heb met de D70 gewerkt, met de Fuji S3, nu met de D200 en binnenkort komt er misschien een Fuji S4 uit . . .
                      Conclusie, alle camera's zijn vergelijkbaar . . . in deze prijsklasse heb je geen slechte toestellen meer . . . voor mij tellen vooral de extra voordelen mee, vandaar mijn keuze voor lenzen met een Nikon vatting.
                      Maar al die nikon lenzen passen ook op een canon ZONDER kwaliteitsverlies (met adapter). Of leica lenzen of minolta of pentax etc. Het omgekeerde is echter niet waar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                        Maar al die nikon lenzen passen ook op een canon ZONDER kwaliteitsverlies (met adapter). Of leica lenzen of minolta of pentax etc. Het omgekeerde is echter niet waar.
                        Nja,

Als ze het zelf niet hebben moeten ze het wel ergens anders gaan zoeken hé

Hubert
                        Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Nja,

Als ze het zelf niet hebben moeten ze het wel ergens anders gaan zoeken hé

Hubert
                          Wat dan ook verklaart waarom ik nog nooit ergens anders ben moeten gaan zoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Wat dan ook verklaart waarom ik nog nooit ergens anders ben moeten gaan zoeken
                            Nee, ge begrijpt dat ni goe
                            Hubert

Comment

Grootste verschil zit hem in het schieten op 1600-3200 ISO. De canon voldoet daar veel meer (echt veeeeel minder ruis). Als je dat niet gaat gebruiken zijn de camera's indentiek (IMHO). Voor mijn eerste cam beiden uitgeprobeerd, en ik kwam bij de 350D uit (is alweer een tijdje geleden).

Imiddels heb ik wel een andere camera.(Ook canon)
                              Kannonier

Comment

Working...
                              X